آموزش حرکات ساق پا در بدنسازی

عضله ساق پا از جمله عضله هایست که در بدنسازی خیلی به آن توجه نمیشود. حرکات ساق پا را میتوان با کمک دستگاه و با دمبل و حتی با وزن بدن نیز انجام داد اما معمولا روز تمرین پا که میرسد تمام توجه ها به سرینی و همسترینگ است و به این عضله کم توجهی میشود. اما تمرین دادن این عضله باعث فرم زیبای عضله های نعلی و دوقلو میشود.

در مجله بانو زی حرکات ساق پا در بدنسازی را برای شما آورده ایم.

حرکات ساق پا

ساق پا دمبل:

دو عدد دمبل را متناسب با توان خود انتخاب کنید. در دست بگیرید صاف بایستید و روی پاشنه پا بایستید و دوباره به حالت اول برگردید. فشار باید روی عضله ها ساق پا باشد. میتوانید این حرکت را در 3ست 20تایی انجام دهید.

حرکات ساق پا

ساق پا نشسته دستگاه:

در این حرکت پشت دستگاه ساق پا بنشینید میتوانید پلیت مناسب را انتخاب کنید و روی دستگاه بزارید و وزنه را با کمک پا بلند کنید و روی پنجه بروید و دوباره به حالت قبل برگردید. این حرکت را میتوانید در 4ست 15تایی انجام دهید.

حرکات ساق پا در بدنسازی

ساق پا ایستاده دستگاه:

ابتدا وزنه مناسب را روی دستگاه قرادهید. شانه ها را زیر دستگاه قرار دهید و با کمک شانه ها دستگاه را بلند کنید و روی پنجه بایستید و دوباره به حالت قبل برگردید. این حرکت را در 4ست 15تایی انجام دهید.

حرکات ساق پا

دستگاه هاگ:

در این حرکت نیز ابتدا وزنه مناسب را بگذارید. روی دستگاه هاگ بایستید و با کمک شانه ها دستگاه را بالا ببرید و روی پنجه بایستید و دوباره به حالت قبل برگردید. این حرکت را در 4ست 15تایی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *