روش های شناخت راحت تناژ پوستی برای آرایش صورت 

روش های شناخت راحت تناژ پوستی برای آرایش صورت 

این واقعیت را باید پذیرفت که هر نوع آرایشی برای هر فردی نمی تواند مناسب باشد. در واقع آرایش صورت به مانند لباس پوشیدن باید با بررسی نکات دقیقی همراه باشد. شما باید با شناسایی تناژ پوستی خود، محصولات را خریداری کرده و اقدام به انجام آرایش صورت نمایید.

روش های شناخت راحت تناژ پوستی برای آرایش صورت 

شناسایی تناژ پوست برای آرایش صورت

نوشته های مشابه

بدون شک تا کنون در بسیاری از مواقع با این جمله مواجه شده اید که لوازم آرایشی برای پوست شما مناسب نیست یا به اصطلاح می ‌توان گفت که لوازم مورد نظر به شما نمی آیند. بیش از اینکه رنگ پوست شما در انتخاب لوازم آرایشی موثر باشد، باید تناژ پوستی خود را شناسایی کرده تا بتوانید جهت انجام آرایش، گزینه های مناسبی را انتخاب نمایید و متناسب با آن اقدام به انجام آرایش صورت خود نمایید و یا جهت خرید سایر اکسسوری ها اقدام نمایید.

شناسایی ویژگی های چهره هر فرد توسط او از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شما با استفاده از ویژگی ‌های موجود باید آرایش صورت خود را انجام دهید. روش های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید تناژ پوست خود را شناسایی کرده تا نسبت به آن، اقدام به خرید لوازم آرایشی و انجام آرایش های مختلف بر روی صورت خود نمایید.

منظور از تناژ رنگ پوست چیست؟

تفاوتی نمی ‌کند که شما آقا باشید یا خانم، برای انتخاب لوازم آرایشی و رنگ لباس خود باید تناژ پوست را شناسایی کرده تا هنگام خرید بتوانید بهترین گزینه ‌ها را انتخاب کرده و جلوه ای زیبا ایجاد نمایید.

برای تعریف تناژ پوست باید بدانید که به رنگ پایه پوست گفته می ‌شود که با رنگ پوست تفاوت هایی خواهد داشت. در واقع چیزی که شما مشاهده می کنید و در ظاهرتان پیداست، رنگ پوست به شمار می رود. اما تن پوست یا تناژ پوست به رنگ زیرین پوست گفته می ‌شود که از رنگدانه هایی تشکیل می شود. عوامل متعددی می توانند در تناژ پوست تاثیرگذار باشند. از جمله این عوامل می توان به شرایط آب و هوایی مکانی که شما در آنجا زندگی می کنید و میزان تابش نور خورشید به سطح پوست تان اشاره کرد.

بدون شک شناسایی رنگ پوست به راحتی توسط شما امکان پذیر است. شما با نگاه کردن به افراد می توانید تشخیص دهید که رنگ پوست فرد مورد نظر سفید، سیاه، سبزه یا گندمی است. با این حال برای تشخیص تناژ پوست بوسیله شما، باید موارد دیگری را بررسی نمایید.

انواع تناژ پوست

در حالت کلی سه نوع تناژ پوستی وجود دارد.

تناژ سرد

این نوع تناسب تناژ که به نام روشن نیز شناخته می شود مختص افرادی است که پوستی حساس دارند و باید مراقبت های بیشتری از پوست خود به عمل آورند.

تناژ گرم

افرادی که دارای پوستی با تناژ گرم هستند، معمولاً مقاومت بالایی در برابر آفتاب خواهند داشت. به همین علت این نوع افراد دارای پوستی هستند که در برابر خورشید به ندرت می سوزند. تناژ گرم را تناژ تیره نیز می نامند.

تناژ خنثی

حد فاصله بین تناژ گرم و تناژ سرد را تناژ خنثی یا متوسط می نامند. افرادی که دارای این نوع تناژ پوستی هستند می توانند از انواع رنگ ها جهت آرایش استفاده کنند. به همین علت معمولاً افرادی که دارای تناژ خنثی هستند را به عنوان بهترین گزینه برای تناژ پوست به شمار می برند.

اهمیت شناسایی تناژ پوست برای آرایش صورت

در حالت کلی باید بدانید که شناسایی تناژ پوست می تواند به شما کمک کند تا جهت خرید وسایل مختلف و لوازم آرایشی گوناگون بتوانید به بهترین شکل عمل نمایید. در کنار آرایش صورت که شما باید با شناسایی تناژ پوست بتوانید اقدام به انجام آن نمایید، دانستن اینکه دارای چه تناژ پوستی هستید می تواند به شما کمک کند تا جهت استفاده از اکسسوری ها بتوانید به بهترین شکل عمل نمایید.

علاوه بر این معمولا افرادی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارند، نسبت به تناژ پوستی خود اقدام به رنگ کردن موهای خود می نمایند. خرید لباس از دیگر گزینه هایی به شمار می رود که شما با شناسایی تناژ پوستی باید نسبت به آن اقدام نمایید.

با این حال مهمترین کاربرد شناسایی تناژ پوست، برای آرایش صورت و بخش های مختلف بدن خواهد بود. اینکه شما چه نتیجه ای از آرایش صورت خود دریافت نمایید، بستگی به شناسایی تناژ پوستی شما خواهد داشت.

راهکارهایی برای شناخت تناژ پوستی

چنانچه قصد شناسایی اطلاعات پوستی خود را دارید، راهکارهای مختلفی پیش روی شما قرار دارد. امروزه با استفاده از این راهکارها به راحتی می توانید تناژ پوستی خود را شناسایی کرده و جهت آرایش صورت و بخش‌ های دیگر بدن خود اقدام نمایید.

تست رگ

روش های شناخت راحت تناژ پوستی برای آرایش صورت 
شناسایی تناژ از روی رگ مچ دست

ساده ترین روشی که شما با استفاده از آن می توانید تناژ پوستی خود را شناسایی کنید، بررسی رنگ رگ های مچ دست شما خواهد بود. چنانچه رگ های زیر مچ دست شما آبی یا بنفش باشند می ‌توان گفت که تناژ پوستی شما سرد یا روشن است.

افرادی که دارای رگ های مایل به سبز هستند، تناژ پوست آن ها نیز گرم به شمار می ‌رود. با این حال چنانچه نمی ‌توانید رنگ آبی و سبز را از روی رگ های خود تشخیص دهید می‌ توان گفت که دارای تناژ پوستی خنثی هستید.

تست طلا و نقره

در این روش نیز شما می توانید با استفاده از طلا و نقره تناژ پوستی خود را شناسایی کنید. اگر بر روی دست شما جواهرات نقره ای جلوه زیباتری دارند شما دارای تناژ پوستی سرد خواهید بود. با این حال افرادی که جواهرات طلا می تواند جلوه زیباتری بر روی پوست آن ها داشته باشد دارای تناژ پوستی گرم هستند.

از طرفی گاهی اوقات شما با شرایطی مواجه می ‌شوید که جواهرات طلا و نقره به زیبایی بر روی پوست شما جلوه می کنند. به همین علت می ‌توان گفت که دارای تناژ خنثی خواهید بود.

تست کاغذ سفید

در کنار صورت خود تکه ای کاغذ سفید قرار دهید. اگر احساس می کنید که پوست شما زرد است، احتمالاً تناژ پوستی گرمی خواهید داشت. اگر پوست شما حالتی شبیه صورتی داشته و به قرمزی میزند می توان گفته پوست شما دارای تناژ سرد است.

سایر روش ها برای شناسایی تناژ پوستی

در کنار مواردی که بیان کردیم امروزه از روش های دیگری نیز جهت شناسایی تناژ پوستی استفاده می ‌شود. تست آفتاب، تست رنگ، تست رنگ خنثی و همچنین تست رنگ چشم از روش هایی به شمار می روند که با استفاده از آن ها می توانید تناژ پوست خود را تشخیص دهید.

روش های شناخت راحت تناژ پوستی برای آرایش صورت 

2 دیدگاه

    1. محمدرضا تقی زاده گفت:

      ممنووووون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *