ساخت ویلا لاکچری در شمال

چنانچه قصد ساخت ویلایی لوکس در شمال را دارید و قصد دارید نهایت بهره برداری از آن را داشته باشید، بهتر است پیش از خرید زمین، به سراغ یک مشاور حرفه ای ساخت ویلا بروید. حال پس از این مرحله نوبت به آن می رسد که فرایند ساخت ویلا لاکچری در شمال را آغاز کنید. برای ساخت ویلا لاکچری در شمال به دو روش می توانید عمل کنید. یک راه این است که ویلایی نوساز را از صفر تا صد بسازید. از طرف دیگر می توانید اقدام به بازسازی ویلای قدیمی کنید. هریک از این موارد دارای مزایا و معایب خاص خود را دارند. طراحی و ساخت ویلا لاکچری در شمال فرایند هایی بسیار تخصصی هستند.

در این فرایند ها باید مواردی مانند محوطه سازی، ساخت ویلا، طراحی داخلی ویلا و … را درنظر داشته باشید. به بیان بهتر چندین فاکتور در لاکچری به نظر رسیدن ویلای شما نقش دارد. هریک از فاکتور های فوق باید به طور جداگانه و به حرفه ای ترین شکل مورد توجه قرار گیرند تا نتیجه نهایی یک کار باکیفیت باشد. اینجاست که اهمیت بکارگیری تیم حرفه ای طراحی و ساخت ویلا مشخص می شود. در اداکه بیشتر درباره ساخت ویلا لاکچری در شمال برای شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ساخت ویلا لوکس

لازمه ساخت ویلا لوکس این است که ابتدا یک طراحی عالی و بی نقص درباره ویلای خود داشته باشید. طوری که تمامی مراحل بعدی وابسته به آن پلان برنامه ریزی شده و به بهترین شکل پیش برود. نقشه سه بعدی ویلا مزایای خودش را داراست. چرا که می توانید به کمک آن تمامی نقص های مربوط به ویلا را مرور کنید. در این صورت پیش از ساخت هر بخشی که نیاز به تغییر داشته باشد، تغییر داده می شود. اما درکنار این فرایند نباید از محوطه سازی هم چشم پوشی کرد.

ساخت ویلا لاکچری در شمال

محوطه سازی ویلا لاکچری

از مهم ترین بخش های فرایند ساخت ویلا لاکچری، محوطه سازی آن است. ارتباط بین ویلا و فضای سبز اطرافش غیرقابل چشم پوشی است. اما نکته اینجاست که گل و گیاه و فضای سبز، تنها یک مورد از عناصری هستند که در محوطه سازی مدنظر هستند. یادتان باشد که درصورت عدم توجه به اصول محوطه سازی، نتیجه کار خیلی مطابق نظر شما نخواهد بود. در خانه های ویلایی شمال، بخش زیادی از زمین ویلا به محوطه اختصاص دارد. می توانید علاوه بر ایجاد فضای سبز از آلاچیق، استخر، آب نما و … هم برای محوطه سازی کمک بگیرید.

طراحی نما و نقش آن در ساخت ویلا لاکچری

فرض کنید تمام تلاش خود را بکارگرفته اید تا فرایند ساخت و ساز ویلا به بهترین شکل انجام شود. مطمئن باشید که درصورت عدم انجام درست فرایند طراحی نما، ارزش کار شما به طور کامل نابود خواهد شد. باید نماکاری ویلا به بهترین و لوکس ترین حالت ممکن پیش برود. به طوری که از فرصتی که برای نماکاری دارید، نهایت استافده را ببرید.اهمیت نماکاری به اندازه ای است که از آن به عنوان امضای کار یاد می کنند.

شما با طراحی نما به شکل مناسب، به ساختمان خود هویتی مناسب می بخشید. در این بین نباید از اهمیت نورپردازی هم غافل بشوید. این کار از عهده هرکسی ساخته نیست. به طوری که برای نورپردازی ساختمان، الزاما باید از افراد کاربلد کمک بگیرید. نورپردازی به همان اندازه که نقش مهمی در زیبا به نظر رسیدن ویلای شما دارد، درصورت انجام شدن به شکلی نادرست، زیبایی ساختمان را تحت الشعاع قرار می دهد. نورپردازی باید درست مطابق نظر مشتری صورت بگیرد.

روف گاردن ; طبیعت را به سقف ساختمان خود بیاورید.

یکی از مهم ترین عناصری که می تواند به زیبایی ساختمان شما کمک کند، روف گاردن است. درصورتی که شرایط منطقه ای این اجازه را به شما می دهد، حتما برای ساخت ویلای لاکچری خود به سراغ این ایده بروید. در این صورت در پشت ویلای خود فضای سبزی زیبا را خواهید داشت که همیشه دراختیار شماست. به طوری که هرساعت از شبانه روز، امکان تنفس و حضور در آن برای شما فراهم است. اما روف گاردن، علی رغم تمامی زیبایی هایی که دارد، کاملا به شکلی تخصصی پیاده سازی می شود. به همین دلیل برای داشتن آن باید به سراغ افراد کاربلد بروید.

ساخت ویلا لاکچری در شمال

بازسازی ویلا لوکس در شمال

افراد در مواقعی ممکن است به دنبال ساخت ویلا از صفر تا صد نباشند. به طوری که یا از بودجه کافی برخوردار نباشند و یا به هر دلیل دیگر قصد نداشته باشند یک ویلا را از صفر تا صد بسازند. در این صورت می توانید روی ویلای خود پروسه بازسازی را پیاده سازی کنید. از نظر هزینه هم بازسازی ویلا نسبت به ساخت ویلا، گزینه مقرون به صرفه تری می باشد. اما بازسازی هم خالی از ریزه کاری و ظرافت نیست. به همین دلیل ضروری است که انجام آن را به افراد متخصص و حرفه ای واگذار کنید. در این صورت ویلای قدیمی و فرسوده شما به یک عمارت رویایی برای زندگی و بودن در طبیعت زیبای شمال تبدیل می شود.

اخذ مجوز های لازم برای ساخت ویلا در شمال

دیگر گام مهمی که برای ساخت ویلا لاکچری در شمال باید بردارید، اخذ مجوز از نهاد های مربوطه است. باید مراحل قانونی را طی کنید تا بتوانید از شهرداری منطقه مدنظر خود، مجوز ساخت ویلا را دریافت کنید. دراین باره موردی که دارای اهمیت است، تراکم درنظر گرفته شده، درباره منطقه ای است که قصد گسترش ساختمان سازی در آن را دارید. برای مناطق داخل شهری این میزان از تراکم 50 درصد بوده و این مقدار برای حومه به 30 درصد می رسد. به بیان بهتر نیمی از زمین های شهری امکان اخذ مجوز را دارا هستند.

البته در این بین ممکن است برخی از مجوز ها برای ویلاسازی، سخت تر از سایرین داده شوند. بخصوص اگر قصد داشته باشید در مناطق خاص، مانند مناطق ساحلی ویلاسازی کنید، این مجوز ها سخت تر صادر می شوند. از دیگر مجوز هایی که در این مسیر باید دریافت کنید، مجوز میزان ساخت و ارتفاع مجاز برای ساخت است. به طوری که مشخص می شود برای ساخت ویلا تا چند طبقه دست شما باز است. این مراحل تماما مربوط به فاز دوّم ساخت ویلا یا همان اجرای ویلا می شوند.

ساخت ویلا لاکچری در شمال

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره ویلا سازی در شمال توضیحات کاملی را ارائه کردیم. شمال کشور به چندین دلیل از بهترین گزینه ها برای طراحی و ساخت ویلا تلقی می شود. از یکسو طبیعت سرسبز این ناحیه هر فردی را جذب خود می کند و از سوی دیگر آب و هوای دلپذیر آن طوریست که تقریبا ارزوی هرکسی است. اما ویلاسازی یک فرایند تخصصی و پیچیده است که ریزه کاری های خاص خود را داراست. به همین دلیل نمی توان توقع داشت که هر طراح و سازنده ای بتواند از عهده آن بربیاید.

برای محوطه سازی از هر عنصری، اعم از گل و گیاه، آلاچیق، استخر و … می توانید استفاده کنید. درانتها یادآوری می کنیم که علاوه بر محوطه سازی و نماکاری، از اهمیت نورپردازی درست هم غافل نشوید. از اینکه ما را تا پایان مطلب همراهی کردید، از شما ممنون و سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *