مراقبت از پوست در خانه | 7 روش خانگی برای داشتن پوستی شاداب

7 دانستنی مهم برای مراقبت از پوست در منزل

مراقبت از پوست موضوعی است که همه به خصوص خانم ها از نظر سلامت پوست به آن اهمیت می دهند. پوستی که توسط روش های مراقبتی صحیح مراقلبت نمی شود، به دلیل اختلالات تغذیه ای، اختلالات خواب، عادات مضر مانند سیگار و الکل و عوامل محیطی به سرعت فرسوده می شود، درخشندگی خود را از دست می دهد و زود پیر می شود. برای جلوگیری از این همه اثرات منفی، باید روش های روتین مراقبت از پوست را انجام دهید. مراقبت از پوست را به راحتی می توانید با روش های عملی در منزل انجام دهید. پاسخ سوال «چگونه در خانه مراقبت از پوست انجام دهیم؟» را می توانید در بانو زی مطالعه کنید .

پوست خود را پاکسازی کنید

مهمترین قانون مراقبت از پوست پاک سازی پوست است.در مرحله اول باید صورت خود را به وفور شستشو دهید. حتما باید آرایش انجام شده در روز را در عصر تمیز کنید. برای این کار می توانید از ژل های پاک کننده یا شیرهای پاک کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

منافذ پوست خود را تمیز کنید

تمیز کردن پوست ممکن است همیشه کافی نباشد. استفاده از تونیک پس از فرآیند شستشو بسیار مهم است. بنابراین باقی مانده های آرایش و روغن ها در منافذ پوست، پاک می شوند. شستشو با تونیک از ایجاد جوش و جوش سر سیاه جلوگیری می کند.

پوست سالم و شادب در خانه

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست، فرآیند پاکسازی پوست از لکه ها و سلول های مرده به منظور ایجاد زیبایی صورت است. این روش مراقبت از پوست روشی است که هر فردی می تواند به راحتی در خانه از آن استفاده کند. می توانید از لایه برداری های آماده استفاده کنید و یا با افزودن چند قطره روغن زیتون به تفاله های قهوه ترک در منزل، یک لایه برداری مفید و مناسب برای انواع پوست تهیه کنید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی سالم و مرطوب ابتدا با نوشیدن آب فراوان امکان پذیر است. تغییرات فصلی و تغییرات دما باعث خشک شدن پوست و افزایش نیاز پوست به رطوبت می شود. کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب برای انواع پوست، می توانند به صورت کامل نیاز شما را برطرف کنند. با این حال اگر قصد دارید مرطوب کننده ای طبیعی داشته باشید، می توانید برخی از موادی که می‌توانید هنگام مراقبت از صورت از آنها استفاده کنید عبارتند از: خیار، روغن زیتون، عسل، ماست، آلوورا. با استفاده صحیح و منظم از این مواد می توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین کنید.

محافظت در برابر نور خورشید

خورشید نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز باید از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید. برای در امان ماندن از اثرات مضر نور خورشید، حتما باید قبل از خروج از منزل از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید.

محافظت از پوست در منزل

نوع پوست خود را بشناسید

هر نوع پوست میزان چربی و نیازهای رطوبتی متفاوتی دارد. حتی اگر مراقبت مناسب از پوست در خانه انجام شود، عملاً با محصولات طبیعی، شناخت نوع پوست و استفاده از محصولات متناسب با آن، برای شما مفید خواهد بود. مثلا در پوست های خیلی خشک، سفیده تخم مرغ بیشتر پوست را خشک می کند. در پوست های خیلی چرب، زرده تخم مرغ باعث چرب تر شدن پوست می شود. یا اگر پوست حساسی دارید، به جای مواد اسیدی مانند لیمو و سرکه سیب، محصولاتی را انتخاب کنید که برای انواع پوست مانند عسل و روغن نارگیل قابل استفاده باشد.

به نیازها و مشکلات پوستی خود اهمیت بدهید

شناسایی مشکلات پوستی برای مراقبت از صورت بسیار مهم است. اگر نیاز شما خلاص شدن از شر آکنه است، باید روی حل این مشکل تمرکز کنید. اول از همه، تغذیه بسیار مهم است. به عنوان مثال، افرادی که از آکنه و چربی رنج می برند باید غذاهای کم چرب تر را ترجیح دهند. کسانی که مشکلات پوستی خشک دارند باید مقدار زیادی آب مصرف کنند. هنگامی که متوجه شدید مشکل شما چیست، می توانید مراقبت از پوست خود را با توجه به نوع و نیاز پوست خود شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *