هیالورونیک اسید چیست؟ پوستی نرم داشته باشید

داشتن پوست نرم با استفاده از هیالورونیک اسید.

به لطف فناوری دائماً در حال تکامل، ما دائماً چیزهای جدیدی در مورد مراقبت از پوست یاد می گیریم. همانطور که مطالعات در زمینه لوازم آرایشی به نتیجه می رسد، در مورد مواد تقویت کننده پوست بیشتر می آموزیم. بنابراین، ما می توانیم انتخاب های خود را بسیار آگاهانه تر انجام دهیم و می توانیم پوست خود را که می خواهیم در هر لحظه پر زرق و برق به نظر برسد، با مولکول های مورد نیاز آن تغذیه کنیم. در اینجا یکی از مفاهیم مراقبت از پوست است که اخیرا وارد زندگی ما شده است، مولفه ای که در زبان انگلیسی “اسید هیالورونیک” نامیده می شود و بدون تغییر زیادی در زبان ما به “اسید هیالورونیک” ترجمه شده است. این ماده که به دلیل اسید موجود در نامش باعث توقف و تفکر ما می شود، در واقع یکی از ضروریات پوست است.

بنابراین، چقدر این جزء را می شناسید؟ آیا می دانید چه فوایدی برای پوست دارد، اسید هیالورونیک در کجا یافت می شود؟ اگر پاسخ شما “بله” است، از شما دعوت می کنیم که مقاله ما را فورا بخوانید! زیرا این مورد بسیار محبوب را به تفصیل برای شما بررسی کرده ایم! با ما باشید در بانو زی.

نوشته های مشابه
هیالورونیک اسید چیست؟ پوستی نرم داشته باشید

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک نوعی پلیمر با خاصیت اتصال است و با اثر مرطوب کنندگی شدید خود یکی از عناصر سازنده سلامت پوست است. اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود را می توان از بیرون به شکل مکمل نیز مصرف کرد. حتی می توان گفت که باید بعد از یک سن خاص مصرف شود. زیرا با افزایش سن، تولید اسید هیالورونیک در بدن کاهش می یابد و به مرور زمان میزان اسید کاهش می یابد. در این صورت پوست بافت نرم و کشسان خود را از دست می دهد.

اسید هیالورونیک امروزه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد. اکنون می توان در همه جا با سرم و کرم های هیالورونیک اسید، مرطوب کننده ها و مواد آرایشی حاوی این نوع اسیدی مواجه شد. علاوه بر این، هیالورونیک اسید را می توان به عنوان مکمل غذایی استفاده کرد.

هیالورونیک اسید چه می کند؟

  • وظیفه هیلورونیک اسید حفظ آب است. این پلیمر به تنهایی می تواند 1000 برابر وزن خود مولکول های آب را حمل کند. پس دقیقاً با این مولکول های آب چه می کند؟
  • این پلیمر که دارای پیوندهای قوی است، به لطف آبی که حمل می کند، پوست را از داخل مرطوب می کند. با حفظ ساختار الاستیک خود، فرم نرمی را ارائه می دهد.
  • اسید هیالورونیک برای مفاصل نیز ضروری است. همانطور که می دانید نواحی مفصلی باید مرطوب باشند تا بتوانند آزادانه حرکت کنند. در اینجا، اسید هیالورونیک به مفاصل اجازه می دهد تا به آرامی حرکت کنند.
  • اسید هیالورونیک که آب را به سلول ها می رساند، در بازسازی بافت ها نیز نقش دارد.
هیالورونیک اسید چیست؟ پوستی نرم داشته باشید

فواید هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیلورونیک از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا حامل آب منبع حیاتی بدن است.

این پلیمر که آب را در خود نگه می دارد و آن را به تمام سلول ها می رساند، یکی از ضروریات سلامت پوست است.

همچنین برای سیستم حرکتی اهمیت زیادی دارد، زیرا حفظ مقدار مایع در مفاصل را تضمین می کند. اسید هیالورونیک در درمان مشکلات مربوط به اصطکاک در مفاصل خشک استفاده می شود. علاوه بر این، در برخی موارد می توان مکمل اسید را مستقیماً به روش تزریقی وارد مفصل کرد. 

مناطق دیگری نیز وجود دارد که اسید هیالورونیک برای اهداف درمانی استفاده می شود. متخصصان می توانند برای رفع خستگی مزمن و دردهای عضلانی که در ادامه مشکلات مفصلی دیده می شود، مکمل اسید هیالورونیک را توصیه کنند.

مصرف مکمل اسید به صورت خوراکی در مشکلات معده مانند ریفلاکس به بهبودی بیمار کمک می کند.

قطره هیالورونیک اسید را نیز می توان به افرادی که در چشمه های چشمی خشکی دارند و یا به دلیل استفاده از لنز به دلیل اصطکاک روی سطح چشم مشکل رطوبت دارند، تجویز کرد.

فواید هیالورونیک اسید برای پوست چیست؟

در واقع، ما کمی در مورد اهمیت اسید هیالورونیک برای پوست صحبت کرده ایم. حالا بیایید کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم:

از آنجایی که مهمترین ویژگی هیالورونیک اسید احتباس آب است، وظیفه حفظ تعادل رطوبت پوست را بر عهده دارد. در صورت کمبود آن، ظاهر رنگ پریده، ناسالم و خشن یا پوسته پوسته شدن روی پوست دیده می شود.

از آنجایی که یک جزء بر پایه آب است، به راحتی نیاز رطوبتی پوست های چرب را برطرف می کند. همچنین روی پوست های خشک به سرعت عمل می کند. بنابراین با اعمال رطوبت درمانی شدید بر روی پوست، مشکلات ناشی از کمبود رطوبت را برطرف می کند.

پوستی که ساختار الاستیک آن حفظ می شود، فرم قوی تری به دست می آورد. پوستی که سالم تر به نظر می رسد در برابر آسیب های خارجی نیز مقاوم تر است. همچنین سفت می شود تا خطوط ریز نامرئی شوند.

اسید هیالورونیک همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. با جنبه آنتی اکسیدانی خود، یک سپر محافظ در برابر عواملی که پوست را سایش می کنند ایجاد می کند.

خواص ضد باکتریایی آن به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند. می توان از آن برای درمان لک و آکنه روی پوست استفاده کرد.

این جزء، که سلامت پوست را به معنایی جامع بهبود می بخشد. هنگامی که به طور منظم استفاده می شود، به شما این امکان را می دهد که پوستی سالم تر، روشن تر، محکم تر و شاداب تر داشته باشید. 

داشتن پوست نرم با استفاده از هیالورونیک اسید

مزایای محصولات حاوی هیالورونیک اسید

کسانی که از اسید هیالورونیک استفاده می کنند از تاثیر این ماده بر روی پوست بسیار راضی هستند. این پلیمر که می تواند با انواع پوست سازگار باشد، به لطف ساختار خاص خود، در تامین رطوبت مورد نیاز همه افراد بسیار موفق است. به همین دلیل، بسیاری از افراد محصولات حاوی اسید هیالورونیک را در مراسم مراقبت و آرایش روزانه خود قرار می دهند.

انواع محصولات :

اسید هیالورونیک در صنایع آرایشی و زیبایی گنجانده شده است. بسیاری از محصولاتی که برای مقاصد خاص فرموله شده اند حاوی جایگزین های اسید هیالورونیک نیز هستند. همچنین امکان استفاده مستقیم از این اسید وجود دارد. علاوه بر این می توان آن را به عنوان مکمل غذایی البته زیر نظر پزشک مصرف کرد.

اسید هیالورونیک به ویژه در مرطوب کننده ها یافت می شود. ممکن است به جزء موجود در کرم های مراقبت شب و روز در محصولاتی که مراقبت های ویژه برای چین و چروک های ریز دور چشم ارائه می دهند، برخورد کنید.

اسید هیالورونیک را می توان به فرمول های سرم نیز اضافه کرد. هنگامی که سرم هایی که مراقبت های شدیدتری را ارائه می دهند با این اسید تقویت می شوند، به محصولاتی تبدیل می شوند که رطوبت را روی صورت محبوس می کنند. حتی مقدار کمی از آن می تواند برای مرطوب کردن کل صورت کافی باشد.

هیالورونیک را می توان در فرمول مواد آرایشی پوست ، چشم و لب ادغام کرد.

اسید هیالورونیک به صورت آمپول به تنهایی یا خالص به فروش می رسد. همچنین محصولات اسید خالص بزرگتر و سرم تشکیل شده در آنجا وجود دارد. هنگام استفاده از اسید خالص که معمولاً به عنوان مرطوب کننده یا برای التیام چین و چروک های ناحیه ای و اسکارهای آکنه استفاده می شود، احتیاط کنید. زیرا می تواند باعث آلرژی شود. همچنین، استفاده زیاد از اسیدها در صورت ترکیب با محصولات مختلف مراقبت از پوست می تواند باعث تحریک پوست شود. به همین دلیل، لازم است قبل از استفاده، تحقیق خوبی انجام دهید و دستورالعمل های محصول را به طور کامل مطالعه کنید. البته در صورت تمایل می توانید با افزودن آن در مرطوب کننده موجود آمپول را رقیق کرده و با راحتی بیشتری به پوست خود بمالید.

اسید هیالورونیک که برای اهداف درمانی استفاده می شود، طبق توصیه متخصصان مصرف می شود. از آنجایی که اسید هیالورونیک که در مکمل های غذایی نیز وجود دارد در صورت مصرف خوراکی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود، لازم است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

داشتن پوست نرم با استفاده از هیالورونیک اسید

لوازم آرایش

اسید هیالورونیک نیز در مواد آرایشی گنجانده شده است که به شما امکان می دهد آزادانه صورت را فرم دهید. این محصولات که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی بر روی پوست دارند، کاندیدای ربودن قلب همه با ساختارهای نوازش کننده پوست خود هستند!

اگر به دنبال محصولی هستید که با اسید هیالورونیک غنی شده باشد، باید با پرایمر NYX Cosmetics Honey Dew Me Up آشنا شوید ! این محصول که اسید هیالورونیک را به فرمول پایه آرایش تبدیل می کند که آرایش را پایدار و شاداب نگه می دارد و باعث نرمی پوست می شود. این پایه آرایشی فوق‌العاده که پوست را به شدت مرطوب می‌کند ، به لطف عصاره عسل موجود در فرمول، پوست را صاف می‌کند. شما عاشق اثری که روی پوست ایجاد می‌کند و بطری‌ای که شبیه جواهر کوچک Honey Dew Me Up Primer است، خواهید شد که ظاهری درخشان ارائه می‌کند!

NYX Cosmetics با پردازش تمام پیشرفت‌های دنیای لوازم آرایشی در مجموعه‌های خود، به ارائه بهترین‌ها به شما ادامه می‌دهد! شما می توانید هر یک از مجموعه های آرایشی NYX را که برای هر سبک و پوستی جذاب است را با ده ها محصول مختلف انتخاب کنید و به پوست خود با مواد طبیعی پاداش دهید!.

داشتن پوست نرم با استفاده از هیالورونیک اسید را امروز بررسی کردیم.

منبع: تیم بانو زی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *