اهمیت استفاده از تونر

در سال‌های اخیر یک محصول آرایشی جدید به بازار آمده است که آن را با نام «تونر» می‌شناسند. یک پاک کننده ملایم که تمام آلودگی‌ها را از میان منافذ حذف می‌کند و به پوست ظاهری لطیف و درخشان می‌بخشد. اما چرا استفاده از تونر در روتین مراقبت از پوست تا این اندازه مهم و ضروری است؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را بخوانید و با اهمیت استفاده از تونر بیشتر آشنا شوید.

تونر پوست چیست؟ 

تونر یک محلول سبک و بر پایه آب است که باید بعد از شستن صورت روی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. کار تونر این است که چربی اضافه، مواد آرایشی، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های باقیمانده در میان منافذ باز را پاکسازی کند و PH پوست را به تعادل برساند. 

اغلب تونرها حاوی مواد آبرسان و ترکیبات ضد التهاب هستند و به التیام و تسکین پوست نیز کمک می‌کنند. بعضی از تونرها نیز خاصیت لایه برداری دارند و می‌توانند تاثیر چشمگیری در حذف سلول‌های مرده پوست بگذارند. تونرها همچنین با پاکسازی موثر پوست، باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی می‌شوند. بد نیست که بدانید قیمت تونر مانند سایر ملزومات بهداشتی کاملا بستگی به ترکیبات تشکیل دهنده و میزان کارایی محصول دارد.

طرز استفاده از تونر

همانطور که گفتیم تونرها باید بلافاصله بعد از شستشوی پوست روی صورت قرار بگیرند. برای استفاده از تونر می‌توانید مقداری از آن را روی یک پد پنبه‌ای ریخته و به آرامی روی پوست بکشید. اگر تونر شما به شکل اسپری است، می‌توانید آن را با ملایمت روی پوست خود اسپری کنید.

زمان استفاده از تونر 

بهترین زمان استفاده از تونر، صبح‌ها پس از شستشوی صورت و شبها پیش از خواب است. اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که تونرها باید حداکثر یک دقیقه بعد از شستن صورت روی پوست قرار بگیرند تا نتیجه بهتری از خود نشان دهند. 

معرفی تونر برای انواع پوست 

تونرها با توجه به انواع پوست چرب، معمولی، خشک و حساس تولید و فرموله شده‌اند. به همین دلیل بهتر است که هر فرد بسته به نوع پوست خود نسبت به تهیه این محصول اقدام نماید. برخی از بهترین تونرها برای انواع پوست به شرح زیر هستند:

تونر آبرسان ژنوبایوتیک برای پوست‌های خشک

اگر پوست خشکی دارید و بعد از شستشوی صورت احساس کشیدگی و زبری می‌کنید، بهتر است از یک تونر آبرسان و مرطوب کننده کمک بگیرید! پیشنهاد ما تونر آبرسان ژنوبایوتیک است که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و خشکی پوست را بلافاصله بعد از استفاده برطرف می‌کند. 

این تونر فاقد الکل و مواد صابونی است و با داشتن عصاره‌های گل رز وحشی و بامبو، پوست را به مدت طولانی نرم و مرطوب نگه می‌دارد. 

سایر مزایا

  • تنظیم کننده PH پوست
  • بهبود خاصیت کشسانی صورت
  • رفع چین و چروک‌های سطحی
تونر رطوبت رسان

تونر التیام بخش بلوم مناسب پوست چرب

تونر التیام بخش بلوم برای تمام افرادی فرموله شده است که پوست چربی دارند و می‌خواهند بعد از شستشوی صورت، ظاهری مات و یکدست داشته باشند! این تونر با داشتن فرمولاسیون فاقد چربی خود، ترشح سبوم صورت را تنظیم و کنترل می‌کند و از این طریق مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

تونر التیام بخش بلوم همچنین سایز منافذ باز را کاهش می‌دهد، قرمزی و التهابات صورت را از بین می‌برد و به پوست ظاهری شاداب و باطراوت می‌بخشد. 

سایر مزایا

  • تنظیم کننده PH پوست
  • جلوگیری از خشکی و کشیدگی پوست
  • فاقد تست حیوانی

تونر رطوبت رسان ژیناژن مناسب پوست های معمولی

برخلاف تصور عموم، افراد با پوست معمولی هم باید از تونرها برای تنظیم حالت اسیدیته پوست خود کمک بگیرند. این افراد می‌توانند از تونر رطوبت رسان عمیق ژیناژن استفاده کنند که به طور تخصصی برای پوست‌های معمولی فرموله شده است و به خوبی منافذ باز را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌نماید.

این محصول همچنین خاصیت آبرسانی دارد و با انتقال ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی به لایه‌های زیرین پوست، باعث برطرف شدن خشکی و چین و چروک‌های سطحی صورت می‌شود.  

سایر مزایا

  • کاهش منافذ باز
  • رفع جوش‌های سرسیاه و لک‌های تیره صورت
  • حاوی هیالورونیک اسید و عصاره عسل و رز

تونر صورت ویتالیر مدل Sensivit برای پوست‌های حساس

افراد با پوست حساس بهتر است از تونرهایی استفاده کنند که حاوی ترکیبات التیام بخش و تسکین دهنده باشند. تونر صورت ویتالیر مدل Sensivit یک انتخاب مناسب در این زمینه است که با داشتن هیالورونیک اسید، عصاره خیار و آلانتوئین به پاکسازی منافذ باز کمک می‌کند.

این تونر مشکلات رایج پوست‌های حساس مثل قرمزی، خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن را کاهش می‌دهد و باعث تسکین التهابات صورت می‌شود. تونر صورت ویتالیر مدل Sensivit همچنین خاصیت جوانسازی دارد و تاثیر چشمگیری در بهبود چین و چروک‌های سطحی پوست می‌گذارد.

سایر مزایا

  • ضد باکتری و پاک کننده قوی پوست
  • التیام بخش و تسکین دهنده 
  • تنظیم PH طبیعی صورت

تونر ویتامین سی پلاس نئودرم برای پوست‌های دارای لک

وجود ترکیبات روشن کننده در بعضی از تونرها می‌تواند به کاهش لک‌های تیره صورت کمک کند. تونر ویتامین سی پلاس نئودرم از جمله محصولاتی است که از ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی تشکیل شده است و علاوه بر پاکسازی پوست، باعث کمرنگ شدن تیرگی‌ها و لک‌های صورت می‌شود.

این محصول با داشتن عصاره گل سوسن، خشکی و کدری پوست را از بین می‌برد و بعد از استفاده رایحه ملایم و مطبوعی را از خود به جا می‌گذارد. 

سایر مزایا

  • تنظیم کننده PH پوست
  • پاکسازی عمقی منافذ باز
  • بهبود ظاهر کدر و خشک پوست

بهترین مارک تونر در ایران 

انتخاب بهترین مارک تونر با توجه به تنوع بالای این محصولات، کمی سخت و چالش برانگیز است. با این حال می‌توان گفت که بهترین برند تونر، محصولی است که با توجه به جنس و نیازهای پوست تولید شده است، ترکیبات گیاهی و طبیعی دارد و به خوبی منافذ باز را پاکسازی می‌کند. 

در ادامه به بعضی از بهترین مارک‌های تونر در ایران اشاره می‌کنیم:

تونر پاک کننده صورت لافارر مدل Oily & Combination Skin

تونر پاک کننده صورت لافارر یک محصول همه کاره است که به خوبی تمام نیازهای پوست را برطرف می‌کند. این تونر خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و چربی‌های اضافه، باکتری‌های مضر، مواد آرایشی و سایر آلودگی‌ها را از سطح پوست حذف می‌نماید.

این محصول همچنین از عصاره‌های گیاهی، روغن‌های طبیعی و ویتامین‌های ضروری تشکیل شده است و با تغذیه و آبرسانی سلول‌های آسیب دیده، رطوبت را به پوست باز می‌گرداند. 

بهترین تونر پوست چرب

سایر مزایا

  • کوچک کننده منافذ
  • کاهش براقیت صورت
  • درخشان کننده و لطافت بخش پوست

تونر صورت ایلابرت مدل نیاسین آمید

برای تمام افرادی که به دنبال یک ضد لک باکیفیت هستند، تونر نیاسین آمید ایلابرت گزینه‌ای ایده‌ال است! این تونر در وهله اول باعث پاکسازی منافذ باز از آلودگی‌ها می‌شود. به دلیل وجود مواد معدنی مثل نیاسین آمید و لاکتیک اسید، استفاده از این محصول می‌تواند تاثیر چشمگیری در رفع کدری، زبری و چروک‌های ریز صورت داشته باشد.

تونر صورت ایلابرت همچنین خاصیت روشن کنندگی دارد و با لایه برداری ملایم پوست، به کاهش لک‌های تیره صورت کمک می‌کند.

سایر مزایا

  • قابل استفاده برای پوست صورت و گردن
  • روشن کننده و ضد التهاب
  • شاداب کننده و طراوت بخش

سوالات متداول 

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

بهترین زمان استفاده از تونر صبح‌ها پس از شستشوی صورت و شبها پیش از خواب است.

استفاده از تونر چه تاثیری روی پوست می‌گذارد؟

تونرها چربی اضافه، مواد آرایشی و سایر آلودگی‌ها در میان منافذ باز را پاکسازی می‌کنند و PH پوست را به تعادل می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *