بهترین رستوران‌ های ارزان‌ قیمت مسقط عمان

گرچه که غذا و خورد و خوراک یکی از بخش‌های مهم هر سفری است، اما غذا خود به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل شما برای سفر به مسقط، پایتخت کشور عمان باشد؛ چرا که رستوران‌های سفید‌رنگ این شهر مژده‌‌ی جشنی از طعم و رنگ‌های متفاوت را به شما می‌دهند. برای ما که قیمت اهمیت بالایی در زندگی‌مان دارد، پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به مسقط عمان، علاوه بر بررسی قیمت هتل و غذا، بلیط پرواز مسقط را نیز با قیمتی ارزان خریداری کنید.

انواع غذاهای ارزان قیمت در مسقط

قیمت غذا در عمان با توجه به نوع غذا، فصل و مکان متفاوت است. با این‌حال غذا در این کشور هزینه‌ی مقرون به‌ صرفه‌ای داشته و می‌تواند انتخاب خوبی برای سفری با بودجه‌ی محدود باشد. به‌طور مثال یک وعده‌ی غذایی در یک رستوران ارزان قیمت حدود 2 ریال برای شما هزینه خواهد داشت، که مبلغ زیادی نیست. در ادامه به شما می‌گوئیم که برای داشتن وعده‌های غذایی به صرفه چه گزینه‌هایی پیش رویتان خواهد بود:

غذا‌های خیابانی

غذا‌های خیابانی عمان حتی گاهی قیمت بسیار کمتری نسبت به رستوران های ارزان آن دارند و می‌توانید با گرفتن غذا در این مکان‌ها هم در بودجه‌ی خود صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید و هم از فضای زیبای شهر مسقط بهره‌مند شوید.

  • میشکاک: میشکاک نوعی از کباب است که با قطعه‌قطعه کردن گوشت برای مهمانان این شهر زیبا آماده می‌شود. بعد از قطعه‌قطعه شدن و مزه‌دار کردن، با به سیخ کشیدن این گوشت، بهترین مزه را از دل آن بیرون خواهند کشید. این غذا از غذاهای به‌صرفه‌ی خیابانی مسقط به شمار می‌رود که با قیمت تقریبی 150 تا 500 بیسه عرضه می‌شود.
  • شاورما: غذای خیابانی دیگری که در ایران هم پخته می‌شود شاورما است که شاید نوع عربی آن برای برخی دلپذیرتر باشد. در حالت معمول نان این غذا پر شده از مرغ یا گوشت مزه‌دار شده، سیب‌زمینی سرخ کرده، سس مایونز یا تاهیتی است؛ قیمت تقریبی این غذا بین 400 بیسه تا 1.5 ریال است.
  • فلافل: فلافل در ایران هم از غذاهای خیابانی به‌صرفه به شمار رفته و شما می‌توانید با سفر به مسقط از نوع عربی آن با ادویه‌ها و سبزیجات استفاده شده‌ی آشپز‌های عمانی با بازه‌ی قیمتی 400 بیسه‌ تا 1.5 ریال، بهره‌مند شوید.
انواع-غذاهای-ارزان-قیمت-در-مسقط

غذا‌های فست فودی

این دسته از غذاها با این‌ که دارای خواص زیادی نیستند ولی گاهی ارزش امتحان کردن را دارند. در ادامه به چند مورد از فست‌فودهای معروف شهر مسقط می‌پردازیم.

  • برگر: برگر‌های معروف مک‌دونالد یکی از انتخاب‌های غذایی شما در این دسته هستند. مک‌دونالد با سابقه‌ی زیادی که در عرضه‌ی غذا با قیمت پایین دارد، در مسقط نیز شعبی داشته و برای صرفه‌جویی در بودجه‌ی شما می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.  قیمت تقریبی این برگرها برابر 2.8 ریال است. برگر هاردیز هم می‌تواند گزینه مناسبی با قیمت حدودی 3.5 ریال برای شما باشد. 
  • پیتزا: برای کسانی که علاقه‌ی زیادی به برگر ندارند هم مسقط پیشنهادهای خوبی را ارائه کرده است و یکی از این انتخاب‌های معروف، پیتزا هات است. اگر به دنبال صرفه‌جویی در بودجه‌ی خود هستید و از عاشقان پیتزا نیز به شمار می‌روید، امتحان کردن پیتزا هات را فراموش نکنید که قیمتی حدود 5.5 ریال عمان دارد.
رستوران_های-ارزان-در-مسقط-عمان

مناطق مختلف مسقط برای پیدا کردن رستوران‌های ارزان

ارزان‌ترین رستوران‌های مسقط را در بخش‌های مختلف این شهر می‌توانید پیدا کنید. حتی در برخی موارد مناطق لوکس این شهر هم غذایی برای عرضه دارند که لازم نباشد هزینه‌ی زیادی برای آن پرداخت کنید:

  • مطرح‌ترین مناطق: مناطقی مانند ماتروح، مطرح‌ترین نقاط مسقط برای پیدا کردن رستوران‌های ارزان است. این مناطق پر از رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی هستند که می‌توانند گزینه‌های ارزانی برای صرف غذا فراهم کنند.
  • بازارها و پاساژها: بازارها و پاساژهای مسقط معمولاً دارای رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذایی ارزان قیمت هستند.
  • دسترسی‌های محلی: محله‌ها و خیابان‌های کوچک شهر مسقط نیز معمولاً دارای رستوران‌هایی با قیمت مناسب و غذاهای محلی متنوع هستند.
معرفی-بهترین-رستوران_های-مسقط-با-هزینه-پایین

معرفی بهترین رستوران‌های ارزان‌قیمت مسقط

یک غذای خوب، علاوه بر طعم، باید از قیمت مناسبی برخوردار باشد. در این‌جا رستوران‌هایی که کارشان ارائه‌ی غذای خوب با قیمت مناسب است را می‌توانید مشاهده کنید.

رستوران‌های ایرانی 

در سفر ممکن است هوس یک غذای ایرانی کنید و مسقط برای رفاه حال شما حتی در این مورد نیز نیازتان را برطرف می‌کند:

  • رستوران عالیان: رستوران عالیان که بین عمانی‌ها محبوبیت زیادی دارد، منویی کاملا ایرانی داشته که حتی قلیان را در خود جای داده و به دلیل بخش‌های متفاوتش که شامل کافی شاپ هم می‌‌شود، می‌توانید صبحانه و میان‌وعده‌ی خود را در این رستوران میل کنید.
  • رستوران شاندیز: شاندیز که در ایران نیز نام و نشان معروفی دارد، در مسقط با گوشت‌های باکیفیت طعم خوب کباب ایرانی را به مردمان این سرزمین ارائه می‌دهد.

رستوران‌های ترکیه‌ای

رستوران‌های ترکیه‌ای شهر مسقط به طور کلی غذاهایی عالی و مطابق با سلایق همه ارائه می‌دهند. در این‌جا ما دو مورد از رستوران‌های تقریبا به‌صرفه‌ی ترکیه‌ای شهر مسقط را معرفی کرده‌ایم.

  • رستوران بابا سالم: رستوران بابا سالم تقریبا تمام فاکتورهای لازم یک رستوران مناسب را داشته و تجربه‌ی طعمی فوق‌العاده‌ از غذا‌های ترکیه‌ای و مدیترانه‌ای را به شما می‌دهد. اگر به دنبال رستوران‌های ترکیه‌ای بگردید قطعا اسم بابا سالم را در بین آن‌ها خواهید یافت.
  • رستوران خانه‌ی ترکیه: رستوران خانه‌ی ترکیه‌ای نیز با کیفیت بالا و تنوع غذایی زیادش شما را جذب غذا‌های دریایی خود می‌کند که با قیمتی مناسب خدماتش را به شما ارائه می‌کند. اگر به دنبال غذای دریایی با کیفیت هستید حتما سری به خانه‌ی ترکیه در شهر مسقط بزنید.

رستوران‌های هندی

تجربه‌ی انفجار مزه‌ها و ادویه‌های هندی در غذاهایشان یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های غذایی شما خواهد بود که می‌توانید با مراجعه به رستوران‌های هندی شهر مسقط، از این هیجان برخوردار شوید. در ادامه برخی از این رستوران‌های هندی را معرفی کرده‌ایم.

  • رستوران کیسر: رستوران کیسر نه‌ تنها بین رستوران‌های هندی بلکه بین تمامی رستوران‌های شهر مسقط به دلیل قیمت فوق‌العاده‌اش شهرت دارد و بستری مناسب برای میل کردن غذا برای شما در این رستوران فراهم است؛ حتما اگر به مسقط سفر می‌کنید برای خوردن غذا در کیسر نیز زمانی را اختصاص دهید و از غذای با کیفیت آن بهره‌مند شوید.
  • رستوران کورکوم: کورکوم هم یکی دیگر از رستوران‌های هندی شهر مسقط است که با وجود کمی گران‌تر بودن نسبت به کیسر، اما همچنان کیفیت بالایی را به شما ارائه داده و تجربه‌ای نزدیک به خوردن غذا در هند را برایتان تدائی می‌کند.

رستوران‌های برای گیاه‌خوارها

در عمان، می‌توانید در رستوران‌های مختلف گزینه‌های خوبی برای غذای گیاهی و گیاه‌خواران پیدا کنید. اینجا چند رستوران برای گیاه‌خوارها در عمان معرفی می‌شوند:

  • موکاز: این رستوران در مسقط واقع شده و برای ارائه غذاهای سالم و گیاهی شناخته می‌شود. 
  • ویتامین هاب: این رستوران در مسقط و برای ارائه غذاهای سالم و گیاهی شناخته می‌شود. غذاهایی از قبیل سالادها، غذاهای فرنگی و محلی با مواد اولیه گیاهی در اینجا قابل دسترسی است.
  • کارما کافه: این کافه در مسقط واقع شده و غذاهای سالم و گیاهی ارائه می‌دهد.

رستوران‌های سنتی

شاید آن‌قدر هم رستوران‌های معروف سنتی عمان ارزان نباشند اما نمی‌شود به کشوری چون عمان و شهری چون مسقط رفت و غذا‌های سنتی آن را تجربه نکرد.

  • کارگین: کارگین، رستورانی با طراحی و فضای بی‌نظیر یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های سنتی عمان به شمار رفته و می‌توانید با رفتن به این رستوران، از فرهنگ مردم محلی و غذاهای آن‌ها اطلاعات خوبی را با خود به خانه بیاورید.
  • التنور: التنور نیز رستورانی دیگر که واقعیت طعم دلپذیر غذاهای عمانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با سفارش غذا در التنور انواع غذاهای خلیجی را تجربه کرده و از کیفیت بالای غذای خود نهایت لذت را ببرید.
  • اوبهار: اگر قصد دارید غذا‌ی سنتی عمان را در فضایی کاملا سنتی و در رستورانی با اسم سنتی این کشور میل کنید، اوبهار همان جایی است که می‌خواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *