رزین اپوکسی از کجا تهیه کنم؟

رزین اپوکسی یک ماده شیمیایی دو جزئی است که از ترکیب شدن رزین و هاردنر ساخته می شود. برای اینکه بتوان از این ماده به خوبی استفاده کرد ابتدا باید این دو جز را به شیوه و اندازه درست با یکدیگر مخلوط کرد. رزین اپوکسی کاربردهای متفاوتی دارد و از آن برای ساخت انواع زیورآلات تزئینی یا میز رزینی استفاده می شود. البته برای ساخت این نوع محصولات شما به سایر وسایل رزین کاری مثل قالب سیلیکونی یا گل خشک هم نیاز خواهید داشت. گل خشک یکی از تزئینات پر استفاده در ساخت زیورآلات رزینی محسوب می شود. با استفاده از گل خشک شده هورتانسیا یا شوکران و قرار دادن آن در داخل رزین و قاب می توانید محصولات خلاقانه ای خلق کنید. این تنها نمونه ای از کاربردهای رزین اپوکسی بود و با استفاده از آن طیف متنوعی از محصولات می توان تولید کرد.

رزین اپوکسی از کجا تهیه کنم؟

هنگام خرید رزین اپوکسی به چه مواردی توجه کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه به سراغ خرید رزین بروید، با ویژگی های رزین با کیفیت و انواع رزین آشنا شوید. به طور کلی هنگام انتخاب رزین به این موارد توجه کنید:

  1. اطلاعات نوشته شده روی بسته بندی: رزین و هاردنر در ظرف های جداگانه به فروش می رسند و برای کار با آن باید آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید. مدل های مختلف رزین اپوکسی باید با نسبت مخصوص به همان مدل ترکیب شوند. معمولا تولیدکنندگان رزین دستورالعمل ترکیب رزین و هاردنر را بر روی بسته بندی آن چاپ می کنند. اما در صورتی فقدان این اطلاعات بر روی بسته بندی آن ها را نمی توانید با نسبت دقیق با یکدیگر ترکیب کنید.
  2. ظرف بسته بندی رزین: رزین باید در بسته بندی های پلمپ نگهداری شود. در صورتی که بسته بندی رزین به گونه ای باشد که هوا به داخل آن نفوذ کند رزین بخش زیادی از خواص خود را از دست خواهد داد. همچنین بهتر است ظرف رزین ظاهر مات داشته باشد تا در صورت قرار گیری در زیر نور خورشید آسیبی نبیند.
  3. محل نگهداری: نگهداری رزین اپوکسی در طولانی مدت در محیط های مرطوب یا با دمای غیر مناسب هم می تواند برای رزین آسیب زا باشد.
  4. انتخاب رزین با غلظت مناسب: رزین اپوکسی در ویسکوزیته های متنوعی در بازار موجود است. به طور کلی انتخاب ویسکوزیته باید بر اساس نیازی که داریم باشد. برای مثال در صورتی که قصد ساخت میز با استفاده از رزین اپوکسی دارید با به سراغ خرید رزین رقیق بروید. از آنجایی که واکنش رزین و هاردنر گرماده است. استفاده از رزین غلیظ در مدت زمان کوتاهی می تواند دمای رزین را تا حد زیادی افزایش دهد که این اتفاق باعث زرد شدن رزین می شود. به همین دلیل بهتر است به سراغ رزین رقیق بروید.
رزین اپوکسی از کجا تهیه کنم؟

فاکتورهای مهم هنگام انتخاب محل خرید رزین

بعد از اینکه کمی با موارد مهم هنگام خرید رزین آشنا شدیم باید از بین فروشندگان مختلف بهترین را انتخاب کنید. برزین را می توانید به دو روش حضوری و اینترنتی خریداری نمایید. هنگام خرید بهتر است به سراغ فروشندگانی بروید که یا قبلا خودتان یا کسی که می‌شناسید خرید کرده است. مغازه های مختلفی در بازار به فروش رزین اپوکسی می پردازند. برای مثال رزین مخصوص کار با چوب را می توانید از فروشگاه های فروش لوازم کار با چوب بخرید. همچنین در انواع فروشگاه های لوازم هنری نیز می توانید رزین اپوکسی را به صورت حضوری خریداری نمایید.

رزین اپوکسی از کجا تهیه کنم؟

اما پیشنهاد ما خرید رزین به صورتی اینترنتی است. با خرید آنلاین دیگر نیازی نیست وقت خود را برای رفت و آمد هدر دهید.  فروشگاه اینترنتی هنری.کام، فروشگاه تخصصی لوازم هنری است و در آن می توانید انواع رزین اپوکسی رقیق، غلیظ یا نیمه غلیظ را به همراه سایر لوازم رزین کاری مورد نیاز خود خریداری نمایید. رزین ارائه شده توسط این فروشگاه از نوع مرغوب کره ای است و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در صورتی خرید از هنری.کام در کمترین زمان ممکن محصول برایتان ارسال می شود.

نکات مهم برای کار با رزین اپوکسی چیست؟

کار با رزین اپوکسی می‌تواند یک تجربه هنری شیرین و جذاب باشد، اما برخی نکات اساسی را باید مد نظر داشت تا به نتایج بهتری دست یابید. در زیر تعدادی از نکات مهم برای کار با رزین اپوکسی آورده شده است:

  • مطالعه دقیق راهنما:

در ابتدای متن نیز این نکته ذکر شد، توضیحات ضروری برای استفاده درست از رزین بر روی بسته بندی آن حک شده است. به همین دلیل مطالعه کامل آن قبل از شروع کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • آماده‌سازی مناسب سطح:

سطحی که روی آن قصد دارید از رزین استفاده کنید، باید تمیز، خشک و بدون گرد و غبار باشد. این نوع آلودگی ها ممکن است که بر روی سطح رزین قرار گیرد و ظاهر رزین را خراب کند.

رعایت نسبت دقیق افزودنی ها:

علاوه بر رزین و هاردنر ممکن است که قصد داشته باشید تا قصد داشته باشید مواد دیگری مثل رنگ رزین را نیز به آن اضافه کنید. رعایت دقیق نسبت در این ترکیب اهمیت زیادی دارد.

  • حباب گیری:

معمولا هنگام هم زدن رزین و هاردنر کمی هوا به شکل حباب در داخل رزین قرار می گیرد. بعد از ریختن رزین بر روی ماده مورد نظر با استفاده از سشوار صنعتی این حباب ها را می توان از بین برد.

قرار دادن رزین در سطح ثابت:

پس از تخلیه هوا، تا زمانی که رزین خشک نشده باید آن را در جایی بدون حرکت قرار داد.

  • رعایت اصول ایمنی

هنگام کار با رزین اپوکسی، از وسایل حفاظتی مانند ماسک، دستکش و لباس‌های مناسب استفاده کنید. همچنین در محیط هوایی خوب تهویه داشته باشید.

در انتها اگر شما هم سابقه خرید رزین و ساخت محصولات رزینی را دارید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

20 دیدگاه

  1. توهرسایتیش میری زده نا موجود

  2. تاجی ابراهیمی گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی هایتان ببخشید یه سوال داشتم من قالب سیلیکون بزرگ از کجا میتونم تهیه کنم خیلی لطف میکنید اگه کمکم کنید

  3. آخرش هم نگفت از کجا تهیه کنیم????

    1. محمدرضا تقی زاده گفت:

      سایت لینک شده داخل محتوا اگه دقت کنید میتونید کلیک کنید و بخرید

      1. درود
        داخل محتوا فقط گفت اسم سایت ولی لینکش مشخص نیست.معمولا داخل محتوا لینک رو با رنگ متفاوت میذارن ولی اینجا منکه ندیدم

        1. محمدرضا تقی زاده گفت:

          داخل محتوا با رنگ آبی هستش لینک ها

    2. فروشگاه‌های پخش و نمایندگی رنگ و انواع چسب صنعتی و مغازه های که رنگ ساختمانی می‌فروشند از دهتا مغازه ۸ تاشون دارن ولی باید بدونی کدوم نوع رو و برای چکار نیاز داری وگرنه بعضی از فروشنده‌ها فقط قصد فروش اجناسشون دارن و اگه بفهمند کسی سردرنمیاره بنجل و آشغال که دارن فرو میکنند به مشتری بنده خدا هم بی تجربه و با اعتماد به یه نامرد خریدش رو طبق خواسته فروشنده انجام میده نه مطابق نیاز و سفارشی که بهش گفته شده.

    3. مریم گلپرور گفت:

      عزیزم گفت هنری شاپ بزنید گوگل سرچ کنید

    4. امیر همتیان علمی گفت:

      فروشگاه ایران مال همه چیز رزین اپوکسی قالب سیلیکونی و طلق و …. رو داره
      ما حباب گیری رو با فندک اتمی انجام میدیم
      ادرسشو سرچ کنید میاد خیلی کامله محصولاتش

  4. ممنون از توضیحات خوبتون

  5. گکاووس نجفی گفت:

    بعد از اتمام کار وخشک شدن رزین وسمباده کاری با کیلر سطح کاررو برق میکنن

  6. سلام . سشوار صنعتی حباب گیری نمی کنه باید از فندک استفاده بشه

    1. سلام وقتتان بخیر
      وضعیت کاسبی در این شغل چطور هست؟؟؟
      آیا می توان کسب درآمد کرد ؟
      لطفا اگر امکانش هست برایم اطلاعات دقیق بدهید

      1. محمدرضا تقی زاده گفت:

        میتونید به سایتشون سر بزنید و ازشون اطلاعات بگیرید

      2. سلام من خودم اینکارم خیلی پر فروشه

        1. سلام میشه سنگ یا نگین هم درآورد وتراش هم داد منظورم سنگ انگشتر است

      3. قیمت تمام شده بالاست افراد خاصی میخرن

    2. سلام می شود بهتر راهنمایی کنید

      1. لطفاً بیشتر درمورد توضيح دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *