چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ حتما دقت کنید!

روش های مراقبت از ناخن در خانه

تیم بانو زی : دست‌ها و ناخن‌های ما که در طول روز دائماً از آن‌ها استفاده می‌کنیم و اخیراً در معرض آب، صابون و حتی ادکلن و مواد ضدعفونی‌کننده قرار می‌گیرند، شایسته مراقبت منظم هستند. البته اگر مرتب برای مانیکور می روید، فرض کنید که این برای مراقبت از ناخن ها و حتی دستان شما کافی نیست. مانیکور به ناخن ها کمک می کند تا زیبا به نظر برسند. به غیر از مانیکور، اغلب باید ناخن های خود را در خانه مرطوب کنید، آنها را با روغن ها و کرم ها برای تقویت آن ها حمایت کنید و به نکات حساس توجه کنید.

نکاتی که برای داشتن ناخن های سالم باید در نظر گرفت


قبل از روال های مانیکور و مراقبت، بیایید در مورد آنچه باید برای حفظ سلامت ناخن های خود توجه کنید صحبت کنیم.

همیشه ناخن های خود را خشک و تمیز نگه دارید: همه مشکلات از میکروب ها و باکتری ها شروع می شود. هنگام شستن دست ها فراموش نکنید که ناخن ها را کاملا تمیز کرده و خشک نگه دارید. به این ترتیب می توانید از تشکیل میکروب ها و باکتری ها جلوگیری کنید.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ حتما دقت کنید!

ناخن های خود را نجوید:

احتمالاً از این وضعیت ناراحت هستید، اما ما همچنین می دانیم که تسلیم شدن به این راحتی نیست. اگر ناخن هایتان را می جوید، سعی کنید از لاک های تلخ ناخن کمک بگیرید. جویدن ناخن نه تنها باعث ایجاد تصاویر ناخوشایند روی دستان شما می شود، بلکه سلامت شما را نیز تهدید می کند.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ کوتیکول ناخن

از کوتیکول های خود مراقبت کنید :

کوتیکول ها بسیار حساس هستند و مراقبت از آنها یکی از مهمترین جنبه های مراقبت از ناخن است. کوتیکول های خود را نبرید یا نبرید. به طور منظم با روغن ها و کرم ها مراقبت کنید.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ مرطوب نگهداشتن ناخن

دائماً مرطوب کنید:

ناخن هایی که به راحتی می شکنند بسیار حساس هستند. برای تقویت و درخشندگی آنها باید مدام مرطوب کنید. در این مرحله ، مفید است که کرم ژل اصلی وازلین را همراه خود داشته باشید. با مالش کوتیکول ها و ناخن های خود در طول روز با نگه داشتن یکی از آنها در کیف یا روی میز، مرطوب کنید.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ کوتاه کردن ناخن

به طور مرتب ناخن های خود را کوتاه کنید:

همانطور که کوتاه کردن منظم انتهای مو باعث احیای موهای شما می شود، می توانید همین کار را برای ناخن های خود نیز در نظر بگیرید. هنگام کوتاه کردن ناخن ها، مطمئن شوید که همه آنها صاف و دارای طول یکسان هستند.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ عوارض سوهان ناخن

هرگز لاک خود را نتراشید:

بله، سوهان کشیدن و کندن لاک می تواند بسیار لذت بخش باشد، اما فرض کنید این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای ناخن های خود انجام دهید. می توانید با خراشیدن لاک ناخن، قسمت بالای ناخن خود را زبر کنید.

برای محافظت از دستکش استفاده کنید:

هنگام انجام کارهای خانه مراقب باشید که از دستکش تمیزکننده استفاده کنید تا از تماس با مواد تمیز کننده و آب بسیار داغ جلوگیری کنید.

از لاک‌های سخت اجتناب کنید:

لاک‌ها و مواد شیمیایی که به سختی پاک می‌شوند می‌توانند به ناخن‌های شما آسیب برسانند، بنابراین در انتخاب لاک ناخن خود بسیار مراقب باشید. اجازه دهید ناخن‌هایتان نفس بکشند و در فواصل زمانی آن‌ها را بدون لاک بگذارید.

در انتخاب استون دقت کنید:

از استون ها دوری کنید، زیرا می تواند ناخن های شما را خشک کرده و آنها را مستعد شکستن کند. می توانید به پاک کننده های لاک ناخن که حاوی استون نیستند مراجعه کنید.

از فایل های سخت دوری کنید:

ما فکر می کنیم که سوهان ناخن برای مراقبت از ناخن ضروری است. در انتخاب رپ دقت کنید. می‌توانید فایل‌های “buff” را با ۴ طرف نرم دریافت کنید. این فایل ها به لاک زدن ناخن ها نیز کمک می کنند.

چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم؟ مانیکور در خانه

مانیکور آسان

اگر می خواهید مانیکور خود را در خانه انجام دهید ، باید به مراحلی توجه کنید تا یک مانیکور عالی داشته باشید.

مرحله 1: آن را بایگانی کنید

با پاک کردن لاک از روی ناخن و شستن دست ها شروع کنید. سپس ناخن های خود را به دلخواه با سوهان سوهان بزنید. ناخن های بلانت یکی از ساده ترین مدل های مانیکور برای انجام در خانه است. اگر ناخن های شما به اندازه کافی بلند است، می توانید سوهان ناخن بادامی را نیز امتحان کنید که شکل بیضی دارد. هنگام تشکیل پرونده، مراقب باشید که فایل را در یک جهت حرکت دهید. این کار از شکستن ناخن ها جلوگیری می کند.

مرحله 2: کوتیکول های خود را فشار دهید

هرگز کوتیکول های خود را نبرید. بریدن کوتیکول ها می تواند باعث زخم های باز، میکروب ها و التهاب شود. عقب راندن آن با چوب های چوبی برای بی نقص جلوه دادن آن کافی خواهد بود. قبل از انجام این کار، استفاده از کرم ژل اورجینال وازلین روی کوتیکول‌هایتان به نرم شدن و فشار بیشتر آنها کمک می‌کند.

مرحله 3: لایه برداری کنید

برای پاک کردن پوست مرده دست ها و کوتیکول ها و نرم کردن ناخن هایتان، لایه برداری کنید. اگر اسکراب ندارید، می توانید مقداری شکر قهوه ای، روغن نارگیل و روغن زیتون را نیز مخلوط کنید. به آرامی مخلوط را با مالیدن آن روی دستان خود بمالید و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

مرحله 4: لاک ناخن خود را بزنید

شما قبلاً فرآیند مانیکور را تکمیل کرده اید، اکنون می توانید یک لاک انتخابی خود را به ناخن های خود بزنید. استفاده از پایه زیر لاک باعث می شود که ناخن های شما رنگ لاک نگیرند. علاوه بر این می توانید با زدن پایه بعد از لاک از خراب شدن لاک جلوگیری کنید.

مرحله 5: مرطوب کردن

بعد از مانیکور استفاده از مرطوب کننده که مهم ترین مرحله مراقبت های روزمره است را فراموش نکنید. پس از خشک شدن لاک ناخن، کوتیکول ها و دست های خود را به خوبی مرطوب کنید.

تقویت ناخن در خانه


با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد می توانید ناخن هایی قوی و سالم داشته باشید . به غیر از مواردی که ذکر کردیم، می توانید روغن های طبیعی را نیز به ناخن ها و کوتیکول های خود بمالید. روغن های طبیعی مانند روغن بادام، روغن نارگیل، جوجوبا، فندق، آلوئه ورا می توانند به داشتن ناخن های بلند و قوی کمک کنند.

مطالعات نشان می دهد که ناخن های مستعد پوسته شدن و شکنندگی می توانند نشانه کمبود بیوتین باشند. همچنین می توانید ویتامین های B و مکمل های روی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. همچنین به رژیم غذایی خود توجه کنید. غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مراقبت از ناخن در خانه


می‌توانید با مخلوط کردن روغن‌های طبیعی در خانه، روغنی را برای استفاده روی ناخن‌ها و کوتیکول‌هایتان تهیه کنید.

مواد مورد نیاز شما

1 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور
5 قطره روغن هویج
1 کپسول ویتامین E
5 قطره روغن لیمو
همه مواد را با هم مخلوط کرده و روی ناخن های خود بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *