هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟

جراحی لابیاپلاستی یا زیبایی واژن به منظور کوچک و متقارن کردن لابیاهای کوچک و بزرگ ناحیه تناسلی خانم‌ها انجام می‌شود. این عمل جراحی علاوه بر جنبه زیبایی، در مواقعی که بزرگی لابیاها باعث بروز مشکل در هنگام راه رفتن یا پوشیدن لباس‌های تنگ می‌شود، قابل انجام است. عمل زیبایی واژن به روش‌های متنوعی مانند لیزر، جراحی و هودکتومی انجام می‌شود. هزینه عمل لابیاپلاستی علاوه بر نوع تکنیک به کار گرفته شده، به تجربه جراح و خدماتی که در کلینیک ارائه می‌شود، بستگی دارد.

هزینه های مختلف عمل زیبایی واژن

عمل لابیاپلاستی با متودهای مختلفی انجام می‌شود که هر کدام هزینه متفاوتی دارند. انجام این متودها با کمک دستگاه‌های مختلفی است. مدرن بودن این ابزارها می‌تواند کیفیت کار را افزایش داده و نتیجه عمل جراحی را به طرز شگفت‌آوری طبیعی جلوه دهد؛ اما به مراتب هزینه را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این ابزارهای مدرن باعث کاهش عوارض، کاهش احتمال عفونت و درد ناشی از جراحی می‌شوند. این عمل در کلینیک‌ها و مراکز درمانی با روش‌های زیر قابل انجام است:

  1. روش Trim: روش تریم، به عنوان قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش برای حذف قسمت‌های پوست اضافی لابیاهاست. این روش با بخیه انجام می‌شود و به دلیل عدم نیاز به دستگاه‌های پیشرفته، به عنوان ارزان‌ترین عمل زیبایی واژن در نظر گرفته می‌شود.
  2. روش :Wedge در این روش قسمت ضخیم لابیاهای مینور به وسیله لیزر یا تیغ جراحی برداشته می‌شود. در این روش بخش کوچکی از لابیاها دست نخورده باقی می‌مانند و ظاهر طبیعی ناحیه تناسلی حفظ می‌شود.
  3. روش Deepithelialization: این روش یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی واژن است که با حذف قسمت‌های حجیم به وسیله لیزر CO2 انجام می‌شود. هزینه انجام این روش از دو روش قبلی به مراتب بیشتر است و به صورت سرپایی انجام می‌شود.
هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟ - تصویر 2

مقایسه هزینه های عمل زیبایی واژن در کلینیک های مختلف

هزینه عمل زیبایی واژن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این عمل جراحی به وسیله متخصصان زنان و زایمان در کلینیک‌ها، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود. بسته به نوع مکانی که عمل جراحی در آن انجام می‌شود، هزینه آن متفاوت است. این جراحی اگر در بیمارستان‌های دولتی انجام شود، به میزان زیادی از هزینه آن کاسته می‌شود. هزینه انجام لابیاپلاستی در کلینیک‌های خصوصی نیز متفاوت است. هر جراح با توجه به تجربه خود در زمینه جراحی زیبایی واژن، دستمزد خود را تعیین می‌کند.

نوشته های مشابه

البته کیفیت خدماتی که کلینیک ارائه می‌دهد نیز در هزینه زیبایی واژن موثر است. دقت داشته باشید که کلینیک‌هایی که از جدیدترین متودها برای جراحی زیبایی واژن استفاده می‌کنند، هزینه عمل زیبایی واژن را بالاتر در نظر می‌گیرند. برخی از کلینیک‌ها قبل از جراحی مشاوره‌ای را در زمینه اقدامات قبل و بعد از عمل به متقاضیان ارائه می‌دهند که می‌تواند باعث کاهش درد و افزایش رضایت از نتیجه عمل شود. این کلینیک‌ها هزینه جداگانه‌ای را به منظور مشاوره تخصصی از افراد کسب می‌کنند.

تجهیزات اتاق عمل، نوع تکنیک به کار برده شده و حتی تجربه تیم همراه پزشک می‌تواند در تفاوت قیمتی کلینیک‌های انجام دهنده عمل زیبایی واژن موثر باشد.

هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟ - تصویر 3

تاثیر تجربه جراح بر هزینه عمل زیبایی واژن

مهم‌ترین عامل در رضایت‌بخش بودن نتیجه جراحی عمل زیبایی، تجربه و مهارت جراح است. همه ما می‌دانیم که جراح باتجربه با معاینه افراد متقاضی، پارامترهای گوناگونی را مانند سن، اندازه لابیاها، بیماری‌های زمینه‌ای، مصرف دارو و سابقه جراحی زیبایی واژن را در نظر می‌گیرد. پزشکان باتجربه با توجه به سابقه خود در انجام عمل‌های زیبایی واژن، تشخیص می‌دهند که برای خانم‌های مختلف از چه تکنیکی برای ایجاد تعادل میان اندازه لابیاها استفاده کنند. بسیاری از جراحان زیبایی واژن، انجام این عمل را برای دختران زیر 18 سال مناسب نمی‌دانند.

جراحان باتجربه به دلیل آشنا بودن با مهارت استفاده از تیغ جراحی، کار با لیزر و همچنین آناتومی دستگاه تناسلی بانوان هیچگونه آسیبی را به نواحی حساس نمی‌رسانند. این جراحان از بروز آسیب و جراحت به نواحی داخلی واژن و همچنین کلیتوریس جلوگیری می‌کنند. نتیجه این آگاهی باعث می‌شود که خانم‌هایی که عمل لابیاپلاستی را انجام می‌دهند، هیچگونه مشکلی را در زمینه زایمان یا رابطه جنسی نداشته باشند. البته دقت داشته باشید که جراحان باتجربه اغلب دستمزد بالاتری را درخواست می‌کنند و این موضوع باعث بالا رفتن هزینه عمل زیبایی واژن می‌شود.

هزینه عمل زیبایی واژن در شهرهای مختلف

به طور کلی انجام اقدامات زیبایی، در کلان شهر‌ها هزینه بیشتری را دربر می‌گیرد. البته این موضوع به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌تر و متودهای به‌روزتری است که در این شهرها برای متقاضیان ارائه می‌شود. در کلان شهرها تراکم جراحان متخصص و باتجربه نیز بیشتر است و به دلیل رقابتی که در این زمینه وجود دارد، پزشکان سعی دارند باکیفیت‌ترین خدمات زیبایی را برای افراد ارائه دهند. البته در شهرهای بزرگ میزان تقاضای افراد برای انجام عمل زیبایی واژن نیز بیشتر بوده و همین افزایش تقاضا، هزینه عمل زیبایی واژن را نیز بیشتر می‌کند.

تجهیزات یک کلینیک، تنوع روش‌های جراحی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفتار پرسنل با متقاضیان نقش مهمی در افزایش ارزش کار و قیمت یک کلینیک دارند. لازم است بدانید در شهرهای کوچک‌تر نیز کلینیک‌های با تجهیزات بالایی وجود دارند که هزینه عمل زیبایی واژن را بیشتر اعلام می‌کنند.

هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟ - تصویر 4

سخن پایانی

انجام عمل زیبایی واژن برای خانم‌هایی که از بزرگ یا نامتعادل بودن بخش لابیای ناحیه تناسلی خود رضایت ندارند، توصیه می‌شود. این جراحی به صورت سرپایی بوده ولی مراقبت‌های بعد از آن لازم است با دقت انجام شوند. هزینه عمل زیبایی واژن در شهرها و کلینیک‌های مختلف درمانی متفاوت است. منشا این تفاوت به تجربه پزشک، تیم متخصص و نوع تکنیک انتخابی برای کوچک کردن لابیاها و جوانسازی واژن بستگی دارد. البته عوامل دیگری مانند تجهیزات و سطح تکنولوژی جراحان در قیمت عمل زیبایی واژن موثرند.

منبع:

دکترتو کلینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *