فواید باور نکردنی صابون شیر الاغ

فواید باور نکردنی صابون شیر الاغ

صابون شیر الاغ که اخیراً به کرات شنیده ایم و روز به روز محبوب شده است، در واقع از جمله مواد زیبایی است که از زمان های قدیم استفاده می شده است. حتی گفته می شود که زیبایی پوست کلئوپاترا از حمام های معروف شیر الاغ او ناشی شده است. شیر الاغ قرن ها به عنوان صابون استفاده می شود، علاوه بر نوشیدن آن برای سلامتی، مالیدن آن به بدن و حتی استفاده از آن در مواد آرایشی و فواید آن بی شمار است. برای اطلاعات بیشتر درباره شیر الاغ که به دلیل داشتن پوست مرطوب کننده، مبارزه با آکنه، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه غنی، یکی از ستاره های دنیای مراقبت از پوست محسوب می شود، در ادامه مطلب با تیم بانوزی همراه باشید.

صابون شیر الاغ چه می کند؟

شیر الاغ سرشار از ویتامین E، اسیدهای آمینه، ویتامین های A، B1، B6، C، D، E، امگا 3 و 6 است. حاوی مقدار زیادی کلسیم و 4 برابر کمتر چربی است. همچنین حاوی رتینول است که اثرات ضد پیری دارد و به طور طبیعی شما را جوان تر نشان می دهد.

نوشته های مشابه

در صورت مصرف، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بازسازی سلولی کمک می کند. همچنین کاربردهای مختلفی دارد. علاوه بر محصولات مراقبت از پوست، می توان آن را در محتوای مواد آرایشی مانند ریمل، خط چشم، زیرسازی نیز قرار داد. یکی از محبوب ترین کاربردها صابون است. اگرچه صابون‌هایی که در سال‌های اخیر ادعا می‌کردند پوست را خشک می‌کنند با گذشت زمان محبوبیت سابق خود را از دست داده‌اند، اما وقتی به روند مراقبت از پوست در سال 2022 نگاه می‌کنیم ، صابون‌ها در وهله اول در میان محصولات مراقبت از پوست ظاهر می‌شوند. به لطف تغییر ترکیبات، گزینه های حاوی مرطوب کننده ها و گسترش استفاده صحیح، در این فصل با صابون ها مواجه خواهیم شد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید صابون شیر الاغ را در روال نظافت خود بگنجانید:

فواید باور نکردنی صابون شیر الاغ

فواید صابون شیر الاغ برای پوست

صابون شیر الاغ که کف کرمی دارد به شکل بسیار نرم است. به لطف مواد مفید بیشماری که در بالا به آن اشاره کردیم، می تواند اثرات معجزه آسایی بر روی پوست ایجاد کند.

شیر الاغ دارای سطح pH بسیار نزدیک به سطح pH پوست انسان است، به مرطوب شدن پوست و حفظ تعادل چربی طبیعی پوست کمک می کند.

چون سرشار از ویتامین A است، می تواند به کاهش تحریک پوست کمک کند. همچنین به ترمیم بافت پوست و محافظت از پوست کمک می کند.

به لطف ویتامین ها و اسیدهای آمینه موجود در آن، می تواند از ایجاد آکنه جلوگیری کند. اگر به یاد داشته باشیم که آکنه در نتیجه کثیفی و روغن پر کردن منافذ ایجاد می شود، می تواند از ایجاد آکنه در نتیجه تمیز کردن کامل پوست و متعادل کردن چربی جلوگیری کند.

همچنین گفته می شود که برای بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید است. صابون شیر الاغ برای افراد مبتلا به چنین بیماری های پوستی توصیه می شود. (البته هر نوع پوستی متفاوت است و قبل از استفاده از آن برای بیماری های پوستی مشورت با پزشک مفید است.)

فواید باور نکردنی صابون شیر الاغ

ضد پیری با شیر الاغ

صابون شیر الاغ همچنین دارای مزایای ضد پیری ثابت شده است. با رتینول موجود در آن، می تواند از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری کند. با استفاده منظم، می تواند اثرات پیری را کاهش دهد.

صابون شیر الاغ برای پوست طراوت بخش است، زیرا حاوی سطوح بالایی از پروتئین، فسفولیپیدها و سرامیدها است که به آن خاصیت تسکین دهندگی و بازسازی می دهد. به عبارت دیگر، پوست به لطف صابون شیر الاغ می تواند خود را ترمیم کند.

به لطف ترکیب غنی از سطوح بالای پروتئین، فسفولیپیدها و ویتامین‌های A، B، C، D و E، می‌تواند به بازسازی پوست نیز کمک کند.

همچنین از عفونت های باکتریایی احتمالی محافظت می کند. اگر دائماً پوست خود را با دستان خود لمس می کنید، ممکن است در حال انتقال باکتری از دست ها به صورت خود باشید. صابون شیر الاغ با محافظت در برابر این باکتری ها از پوست شما در برابر عوامل مضر خارجی محافظت می کند.

*شما می توانید آن را نه تنها برای صورت بلکه برای بدن خود نیز استفاده کنید.

فواید باور نکردنی صابون شیر الاغ

فواید صابون برای مو

اگرچه عادت ما به شستن مو با صابون سال ها پیش از بین رفت، اما صابون شیر الاغ نیز فواید زیادی برای مو دارد.

با استفاده منظم، موهای شما را احیا می کند و به درخشندگی آن کمک می کند.

با مرطوب کردن پوست سر، رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر را تامین می کند و در نتیجه می تواند از مشکل خشکی آن جلوگیری کند.

همچنین می تواند به جلوگیری از لایه برداری ناشی از خشکی و خارش پوست سر کمک کند.

ویتامین های موجود در آن برای تارهای مو و پوست سر نیز بسیار مفید است. به این ترتیب موها را تقویت کرده و حتی با شکستن موها از ریزش جلوگیری می کند.

همچنین با از بین بردن باکتری های روی پوست سر و جلوگیری از التهاب پوست سر به باز شدن منافذ و دریافت اکسیژن کمک می کند.

در نتیجه داشتن پوست سر سالم می توان از تشکیل شوره سر نیز جلوگیری کرد.

به داشتن موهای حجیم و مرتب کمک می کند.

هنگامی که به همه اینها نگاه می کنیم، در نتیجه محافظت از سلامت عمومی مو، می تواند رشد مو را نیز تشویق کند، از مشکلات احتمالی مو جلوگیری کند و به شما امکان می دهد موهای روشن تر، زنده تر و حجیم تر داشته باشید.

چگونه از صابون شیر الاغ استفاده کنیم؟

مدت زمانی که بدن و مغز انسان به یک محصول، موقعیت یا فعالیت عادت کند 21 روز است. به عبارت دیگر، این بدان معناست که ما با شرایطی که شما به تازگی شروع کرده اید، در نتیجه انجام و اعمال منظم آن به مدت 21 روز، سازگار می شویم. برای مثال، شما شروع به تمرین یوگا کردید. پس از انجام منظم یوگا به مدت 21 روز، بدن شما این وضعیت را می پذیرد و راحت تر وارد حالت ها می شود. این در بیشتر زمینه های زندگی ما صادق است. برای رهایی از یک عادت یا ایجاد یک عادت جدید. به همین دلیل برای افزایش اثرات صابون شیر الاغ باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.

حداقل روزی یکبار پوست خود را با صابون شیر الاغ کاملاً تمیز کنید. با کفی که به دست آوردید با حرکات دورانی به کل صورت، گردن و حتی دکلته بمالید و با آب سرد کاملا بشویید. فراموش نکنید که بعد از آن از مرطوب کننده خود استفاده کنید. به همین ترتیب، فراموش نکنید که مو های خود را در هر دوش گرفتن با صابون شیر الاغ بشویید.

نکته مهم: اگرچه صابون شیر الاغ که معمولاً اثرات آلرژیک ندارد، برای اکثر انواع پوست و مو بی خطر تلقی می شود، اما باید در نظر داشت که محصولات زیبایی در واقع نتایج متفاوتی را از فردی به فرد دیگر نشان می دهند. بنابراین، اگر برای اولین بار است که از آن استفاده می کنید، از رعایت پوست و موهای خود غافل نشوید. اگر بعد از اولین استفاده دچار خارش، قرمزی، سوزش، سوزن سوزن شدید، دیگر از آن استفاده نکنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *