لیست قیمت فرش کاشان و علت های تفاوت قیمت فرش

قیمت فرش، از آن دسته شاخص‌هایی محسوب می‌شود که در شرایط اقتصادی نابسمان امروز و‌ رکود بازار برای افراد اهمیت بسیاری دارد. مردم مایلند فرشی زیبا که هم کیفیت مطلوب و هم قیمت مناسبی داشته باشد، خریداری کنند.

قبل از هرچیزی، بهتر است بگوییم که فرش‌ها با تنوع بالای خود در ابعاد، شانه و تراکم، طرح، رنگ و کیفیت جنس، با قیمت‌های متنوعی عرضه‌ می‌شوند. کارخانه فرش کوروش ازجمله مراکز معتبری است که با تنوع کالای خود به افراد این امکان را داده تا با هر بودجه‌ای به تامین نیازهای خود دست یابند. قیمت فرش ۱۲ متری رو میتوانید با تفاوت قیمتی 20% مستقیم از کارخانه خرید کنید البته این اتفاق برای قیمت فرش ۹ متری هم همینطور هست.

در ادامه این مقاله، تلاش کردیم لیست مختصری از نرخ فرش‌های ماشینی امروز و عوامل موثر بر آن‌ها را بیان کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، ما را همراهی کنید‌.

به‌روزترین لیست قیمت فرش کاشان در 1402

فرش ماشینی کاشان با دیرینه باستانی خود مانند هر کالای دیگری، هم‌اکنون در طیف متنوعی تولید می‌شود و درمقابل، قیمت‌های متفاوتی دارد. می‌دانیم که اطلاع از لیست قیمت این کالا، برای خریداران مهم است؛ لذا در تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

جدول زیر، لیستی از نرخ فرش‌های ماشینی کاشان را در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید اولویت‌های شما برای خرید، با دیدن این لیست تغییر کند‌.

شانه فرشقیمت فرشهای 6 متری (تومان)قیمت فرش ۹متری (تومان)قیمت فرش ۱۲ متری (تومان)
فرش ۵۰۰ شانه2250.0003.900.0004.500.000
فرش ۷۰۰ شانه6.250.00010.200.00012.500.000
فرش 1000 شانه7.350.00011.300.00013.900.000
فرش ۱۲۰۰ شانه7.450.00011.900.00014.900.000
فرش ۱۵۰۰ شانه9.200.00014.450.00018.400.000

تفاوت قیمت فرش به چه عواملی باز می‌گردد؟

قیمت همه کالاها، اعم از فرش‌های ماشینی، تحت‌نظر اتحادیه است و براساس میانگین قیمت تمام‌شده تعیین می‌شود. فرش‌های ماشینی در شمار کالاهای پرتقاضایی هستند که در وهله اول، هزینه آن برحسب مولفه‌های مختلف برآورد خواهد شد.

شما هنگام مراجعه به مراکز سطح شهر یا فروشگاه‌های اینترنتی، شاهد تفاوت چشمگیر قیمت‌ها هستید. اما این اختلاف از کجا آب می‌خورد؟

در پاسخ به این سوال، می‌توان گفت که شاخص‌هایی نظیر دستگاه‌هایی که فرش با آن بافته می‌شود، سبک قالی، برند، جنس الیاف، نقش‌ونگارهای آن و فروشگاهی که کالا را از آن می‌خرید، همه و همه در قیمت فرش و بودجه‌ای که شما باید صرف خرید آن کنید، موثر هستند. در عناوین بعد، راجع‌به جزئیات این محصول بیشتر می‌خوانید.

تنوع نقش و طرح، عاملی موثر در هزینه فرش

ظرافت در ترسیم خطوط، اشکال و نقش‌ها اهمیت قابل توجهی در قیمت‌گذاری فرش‌ها دارد. در این راستا، یکی از محصولات جدید همسو با پیشرفت علم فرش‌های ماشینی، طرح‌های گل‌برجسته هستند که آوازه جهانی دارند‌.

با این تفاضیل، طبیعی است که قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه، نسبت به فرش 1200 شانه معمولی بیشتر باشد. به‌هرحال، ویژگی‌های فوق سبک گل‌برجسته، فضای داخلی را هرچه زیباتر و آرامش‌بخش‌تر جلوه می‌دهد.

بازی رنگ‌ها در میدان قیمت‌گذاری فرش

به هر میزان که تنوع رنگ‌ها در طرح فرش بیشتر باشد، نتیجه نهایی زیباتر است چون جلوه خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارد. اما فارغ از این مسئله، هرسال شاهد فرش‌هایی با رنگ‌های ترندشده‌ای هستیم که متقاضیان بسیاری برای خرید آن اقدام می‌کنند.

فرش طوسی، یکی از این نمونه‌هاست که مدتی است است در صنعت مد قالی، به‌شکل گسترده‌ای جای باز کرده و جذابیت آن، نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند‌. بنابراین؛ تعجب نکنید اگر قیمت آن بیش از سایر فرش‌ها باشد‌

جایگاه ضخامت، تراکم و شانه در مقوله قیمت فرش

در تکمیل عنوان قبل، باید بگوییم که معمولا ظرافت و جذابیت فرش‌ها در گرو شانه و تراکم آن‌هاست. هرچقدر گره‌های طولی و عرضی بیشتر باشد، فرش‌ه‍ا مستعد نقش‌ونگارهای خیره‌کننده‌تری هستند.

همچنین با افزایش 2 مولفه شانه و تراکم، ضمن ظرافت و ریزنقشی، نخ و الیاف بیشتری در بافت فرش به‌کار می‌رود و این موضوع موجب افزایش وزن و درنهایت قیمت کالا خواهد شد.

جنس و کیفیت نخ، اولویتی مهم در قیمت‌گذاری فرش‌ها

دوام، مقدار پرزدهی، حساسیت‌زایی، راحتی در شست‌وشو و هرآنچه که به مرغوبیت الیاف بستگی دارد، عاملی موثر در قیمت‌گذاری فرش خواهد بود. اگر به مشخصات درج‌شده پشت فرش‌های منزل‌تان دقت کنید،‌ با عبارتی به‌ نام درصد آکریلیک مواجه می‌شويد.

آکریلیک، باکیف‌ترین الیافی است که هرچقدر درصد به‌کارگیری آن در فرش‌ها بیشتر باشد، لطافت، دوام و ماندگاری طولانی‌تری را به ارمغان می‌آورد. همچنین این فرش‌ها فاقد پرزدهی و ایجاد حساسیت هستنند.

ارتباط تجهیزات بافت فرش با قیمت فرش

ماشین‌آلات و تجهیزاتی که در بافت فرش‌ها به‌کار می‌روند در قیمت کالا بی‌تاثیر نیستند. در واقع هرچقدر دستگاه‌ها قابلیت و توانایی‌ بافت تراکم بالاتری را داشته باشند، از قیمت بیشتری برخوردار هستند و گرانی دستگاه به‌دلیل تکنولوژی پیشرفته آن بر هزینه فرش‌ها اثرگذار خواهد بود.

در کارخانه‌های فرش کاشان، اغلب قالی‌ها با دستگاه‌های روز دنیا همچون HCI، HCP، ASR بلژیک وSchonherr  آلمان، به تولید می‌رسند.

فرصتی استثنایی در پرداخت قیمت فرش با خرید از کارخانه کوروش کاشان

لیست قیمت فرش کاشان و علت های تفاوت قیمت فرش - تصویر 2

کاشان را می‌توان مهد تولید فرش ایران و جهان دانست و آن را به‌عنوان برندی برتر در تولید محصولاتی که از کیفیت چیزی کم ندارند، معرفی کرد.

کارخانه کوروش کاشان، یکی از تولیدکنندگان بزرگ این شهرک صنعتی است که می‌کوشد اصیل‌ترین فرش‌ها را با الیاف درجه یک، طول عمر بالا، تنوع بی‌شمار و‌زیبایی چشم‌گیر، تولید کرده و به دست مشتریان برساند.

اما بااین‌حال، قیمت مناسب فرش‌های کاشان، افراد بسیاری را مجبور کرده که به این شهر آمده و قالی‌های مورد نیاز خود را از برند کاشان تهیه کنند. به نظر شما علت این ارزانی چیست؟

در حقیقت، به‌دلیل تولید فراوان فرش‌های ماشینی در کاشان، وجود کارخانه‌جات متعدد و متخصصین زیادی که در زمینه طراحی و بافت فرش فعالیت دارند، بازاری رقابتی بین کارخانه‌ها شکل گرفته است.

به همین دلیل، هریک از تولیدکنندگان فرش کاشان سعی دارند برای دیده‌شدن و جذب مشتریان بیشتر، محصولات خود را با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه و تخفیف‌های ویژه به فروش برسانند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کوروش کاشان

لیست قیمت فرش کاشان و علت های تفاوت قیمت فرش - تصویر 3

زمانی که صحبت از خرید مستقیم می‌شود، یعنی شما می‌توانید با حذف واسطه و دخالت دلالان، فرش مد نظر خود را با قیمت معقول کارخانه تهیه کنید. کارخانه کوروش کاشان، این قابلیت را برایتان فراهم کرد تا به 2 روش مراجعه حضوری یا خرید از فروشگاه‌های آنلاین، به تولیدات آن دست یابید.

اگر می‌خواهید با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، فرش ماشینی دلخواه خود را خریداری کنید، باید بگوییم از برندی این کار را انجام دهید که بدون واسطه باشد و خرید مستقیم از کارخانه کوروش کاشان، بهترین گزینه برای شماست‌.

جمع‌بندی

متغیرهای بسیاری مانند رنگ، الگو، شانه و تراکم، ابعاد، برند، عرضه و تقاضا در قیمت فرش، نقش ویژه‌ای دارند. بهتر است قبل از خرید این کالا، با دقت مشخص کنید که جنس و طراحی مد نظرتان چیست؟ همچنین توجه به نام تولیدکننده و نمایندگی معتبر، می‌تواند شما را از کیفیت کالا مطمئن سازد.

1 دیدگاه

  1. فرش کاشان آنقدر گرون شده که دیگه نمیشه رفت سمتش البته ایده خوبی هست خرید مستقیم از کارخانه حداقل یکم قیمت پایین تر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *