کیف آرایش شما سلامت شما را تهدید میکند

کیف آرایش شما سلامت شما را تهدید میکند

ممکن است بخواهید قبل از استفاده از رژ لب قرمز یا ریمل مورد علاقه خود که در سه ماه گذشته استفاده کرده اید، دوباره فکر کنید. 

تهدیدهای پنهانی که می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد در کمین کیف لوازم آرایش شماست. علاوه بر این، علاوه بر میکروب‌ها، باید نگران آلرژن‌های بالقوه و مواد شیمیایی ترسناک مرتبط با سرطان، بیماری‌های تنفسی و حتی نقایص مادرزادی نیز باشیم.با ما باشید در بانو زی .

نظر محققان راجع به سلامت شما و کیف لوازم آرایشی

ما از گذاشتن کیف لوازم آرایش در کیف روزانه یا در چمدان خود در سفر غافل نمی شویم، اما یک مطالعه جدید در مجله میکروبیولوژی منتشر شده، کاربردی نشان می دهد که این عنصر ضروری ممکن است حاوی ابر میکروب های بالقوه خطرناک باشد.

به گفته محققان دانشگاه آستون، کیف آرایش می تواند کاربران را در معرض خطر عفونت های پوستی، مسمومیت خونی و حتی مرگ در شرایط شدید قرار دهد.

محققان در 9 محصول از 10 محصول آرایشی، از جمله ریمل، براق کننده لب و اسفنج های آرایشی، ابر میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند E.coli و Staphylococci را یافتند.

نوشته های مشابه

اسفنج های آرایشی یک تهدید خاص هستند

زیرا برای پایه آرایش استفاده می شوند و اغلب پس از استفاده مرطوب باقی می مانند. در نتیجه، آنها می توانند بستر مناسبی برای رشد میکروب های موجود در کیف آرایش شما باشند.

این پژوهش می گوید آلودگی به این دلیل رخ می دهد که بیشتر محصولات به درستی تمیز نمی شوند و برخی از افراد از محصولات زیبایی با تاریخ انقضا گذشته استفاده می کنند.

علاوه بر این، برخی از برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی، حدود 93 درصد از آن‌هایی که آنالیز شده‌اند، با وجود افتادن روی زمین، هرگز تمیز نشده بودند.

این باکتری‌های موجود در کیف های آرایش می‌توانند باعث بیماری‌های مختلفی شوند، از عفونت‌های پوستی گرفته مثل ورم و التهاب در صورت و اطراف چشم تا زخم یا بریدگی‌ها و خراش‌های پوست. این باکتری ها در افرادی که سابقه بیمادی دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند کشنده می شوند!

نظر آمرین بشیر درباره باکتری های کیف آرایشی


آمرین بشیر از دانشگاه استون گفت: “با توجه به اینکه رشد باکتری هایی مانند E.coli را در محصولاتی که آزمایش کردیم، پیدا کردیم، بسیار نگران کننده است که مصرف کنندگان هنگام استفاده از لوازم آرایشی، بهداشت ضعیفی را رعایت کنند.

برای مصرف کنندگان و به طور کلی صنعت آرایش در مورد نیاز به شستشوی منظم و خشک کردن کامل اسفنج های آرایشی و همچنین خطرات استفاده از لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آن گذشته است، باید آموزش و فعالیت های بیشتری انجام شود.

محققان استدلال می‌کنند که این یافته‌ها به این معناست که مصرف‌کنندگان ناخواسته خود را در معرض خطر قرار می‌دهند و تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی باید برای محافظت از مشتریان بیشتر تلاش کنند.

همچنین بخوانید:

معرفی شامپو ضد ریزش مو

هایلایت مو چیست؟ چگونه انجام می شود + عکس و آموزش

آرایش نامزدی در خانه به سادگی آب خوردن + آموزش

راهکارهایی برای جلوگیری از مالیده نشدن رژلب به ماسک

چگونه با توجه به فرم صورت آرایش کنیم؟

آرایش مخصوص ولنتاین 2023

نکات مهم آرایشی برای چشم های فندقی + آموزش

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *