جیمین اولین خواننده تک نفره کی پاپ از گروه BTS تاریخ ساز شد

جیمین از گروه BTS تاریخ‌ساز شد زیرا آلبوم تک‌نفره‌اش با نام FACE به عنوان اولین آلبوم یک خواننده تک‌نفره کی-پاپ توانست یک سال کامل را در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد بماند.

نکات کلیدی

آلبوم تک‌نفره اول جیمین با نام FACE، یک سال را در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد سپری کرده است.
این آلبوم تاکنون ۵۲ هفته در این چارت حضور داشته است.
در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۴، جیمین از گروه BTS با دستیابی به این دستاورد بی‌سابقه، نخستین هنرمند تک‌نفره کی-پاپ شد که آلبوم اول خود با نام FACE را به مدت یک سال کامل در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد نگه داشت. این آلبوم در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ توسط جیمین منتشر شد.

آلبوم جیمین از BTS، FACE، یک سال را در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد سپری کرد

در فوریه ۲۰۲۴، آلبوم FACE به قله چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد رسید پس از یک دوره چشمگیر ۴۰ هفته‌ای! و پیش از اینکه به تدریج به رتبه ۱۴ سقوط کند! اکنون، در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۴، جیمین از BTS دستاورد تاریخی خود را به ثبت رساند و نخستین هنرمند تک‌نفره کی-پاپ شد است که آلبوم اول خود! FACE، را به مدت یک سال کامل در چارت آلبوم‌های جهانی بیلبورد نگه داشته است.

این آلبوم که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ منتشر شد بود! حالا ۵۲ هفته تحسین‌برانگیز را در این چارت به ثبت رسانده و در دوره‌ای از ۲۹ آوریل تا ۸ مه، در رتبه ۱۴ حفظ شد است.

در داخل کشور، FACE رکوردهای فروش را در روز اول انتشار خود شکست و با فروش بیش از ۱ میلیون نسخه! یک دستاورد فوق‌العاده را به دست آورد. تا پایان هفته اول، فروش آن به بیش از ۱.۴۵ میلیون واحد رسید و جایگاه جیمین را به عنوان نخستین هنرمند تک‌نفره در تاریخ چارت Hanteo که چنین آمار فروش قابل توجهی را به دست آورد! تثبیت کرد. همچنین با توجه به محبوبیت فراوان، این آلبوم به سرعت در رتبه اول چارت آلبوم Circle قرار گرفت.

اطلاعات بیشتر درباره آلبوم FACE از جیمین BTS

آلبوم FACE عمدتاً شامل عناصری از سبک‌های پاپ، هیپ هاپ و آر اند بی است. این آلبوم اول تک‌نفره از این هنرمند کره‌ای جنوبی شامل شش ترک است که همگی توسط خود جیمین نوشته شده‌اند. لیست ترانه‌ها شامل Like Crazy, نسخه انگلیسی Like Crazy, ترک پیش‌نمایش Set Me Free Pt. 2، به همراه ترانه‌های جانبی Alone, Face-off, Interlude: Dive و یک ترک پنهان با نام Letter است.

تاثیر عمیق آلبوم جیمین

آلبوم تحت تأثیر عمیقی از بار احساسی همه‌گیری COVID-19 بر جیمین به عنوان یک فرد و هنرمند قرار گرفت. این آلبوم به موضوعاتی نظیر تنهایی، کشمکش درونی و جستجوی آزادی پرداخته و بازتابی از تجربیات شخصی و تأملات جیمین در این دوره چالش‌ برانگیز است.

در طول همه‌گیری COVID-19، جیمین با شک و تردید در مورد هویت و هدف خود به عنوان یک هنرمند دست و پنجه نرم کرد، که منجر به مبارزات عاطفی شد. در حالی که در تور Permission to Dance on Stage در لاس وگاس بود! او در مورد احساسات خود با هم‌گروهی‌های BTS صحبت کرد و ابتدا فکر کرد که تنها در این مبارزات است. حمایت و تشویق آنها او را بر آن داشت تا افکار و احساسات خود را به موسیقی تبدیل کند، که منجر به خلق آلبوم تک‌نفره او شد.

تاریخ ساز شدن جیمین در سال 2023

در سال ۲۰۲۳، جیمین تاریخ‌ساز شد و نخستین هنرمند تک‌نفره‌ای شد که در هر دو چارت آلبوم Oricon در رتبه اول قرار گرفت. علاوه بر این، FACE در رتبه دوم چارت US Billboard 200 قرار گرفت و بالاترین موقعیت نموداری را که یک هنرمند تک‌نفره کره‌ای! در تاریخ چارت Billboard به دست آورد بود، ثبت کرد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *