روش‌های نگهداری و تمیز کردن کالسکه

کالسکه از مهم‌ترین آیتم‌های سیسمونی کودک است و این روزها تقریبا همه کودکان در سیسمونی‌شان کالسکه و تجهیزات حمل و نقل باکیفیتی دارند. خرید یک کالسکه خوب بخش مهمی از ماجرای سیسمونی خریدن است اما مهم‌تر از آن روش نگهداری درست از این محصولات است که باعث می‌شود تا مدت‌ها برای شما و فرزندتان قابل استفاده باشد. در حقیقت اگر اصول و روش‌های نگهداری درست از کالسکه را رعایت نکنید، پس از مدتی محصول دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می‌دهد. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با روش‌های نگهداری و تمیز کردن کالسکه اطلاعات مهمی به شما بدهیم.

روش‌های نگهداری و تمیز کردن کالسکه

پیش از خرید کالسکه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید خریدی که انجام می‌دهید برایتان صرفه اقتصادی داشته باشد و پس از چند مدت کالسکه برای فرزندتان بلا استفاده نشود، لازم است حتما چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید. این نکات مهم و اساسی عبارت‌اند از:

  • کالسکه‌ای که خریداری می‌کنید باید ترمزهای کاملا محکم و کمک‌فنرهای بسیار قوی و کارآمد داشته باشد. این تجهیزات مهم برای حرکت بهتر کالسکه و توقف آسان‌تر آن نیازند.
  • ظرفیت وزنی کالسکه‌ای که خریداری می‌کنید اهمیت دارد و باید بتواند وزن کودک شما را تا سنی که قرار است از آن استفاده شود، تحمل کند.قابلیت باز و بسته شدن کالسکه‌ای که خریداری می‌کنید اهمیت دارد، خصوصا اگر دائما از خودرو شخصی، قطار، هواپیما و وسایل نقلیه این چنینی استفاده می‌کنید. علاوه بر این، کالسکه‌ای که خریداری می‌کنید بهتر است کیف مخصوص حمل داشته باشد تا بتوانید کالسکه را پس از جمع کردن درون آن قرار دهید.امکان تغییر سیت نشیمنگاه کودک به سمت مادر قابلیتی است که برخی از کالسکه‌ها از آن محروم‌اند. این قابلیت باعث می‌شود در مواقع مورد نیاز صندلی را به سمت خود برگردانده و کودک را در آن قرار دهید. این مسئله تسلط شما بر وضعیت کودک را به همراه دارد و حتما پیش از خرید به این نکته توجه کنید.
  • تجهیزات ایمنی کالسکه را چک کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. کمربند کالسکه باید محکم باشد و درست بین پاهای فرزندتان قرار گیرد. این مهم است که جنس پارچه کمربند زبر و خشن نباشد تا بدن او را آزار ندهد. همچنین کالسکه نباید سر باشد تا دائما کودک از روی آن لیز بخورد. حتما از وجود تجهیزات لازم جهت حفاظت از سر و گردن کودک نیز مطمئن شوید. اگر از مراکز معتبری مانند مجموعه سیسمونی مریم خرید کنید، نگرانی از بابت کیفیت تجهیزات ایمنی کالسکه نخواهید داشت.

یک کالسکه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کالسکه‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدامشان می‌توانند امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار دهند. ویژگی کالسکه‌های خوب و کاربردی عبارت‌اند از:

کیفیت بالای بدنه و جنس خوب

مهم‌ترین ویژگی یک کالسکه خوب کیفیت بالای بدنه آن است، چرا که این مسئله می‌تواند طول عمر این محصول را افزایش دهد. کالسکه‌های باکیفیت‌تر عموما از آلومینیوم سبک ساخته می‌شوند و به این ترتیب مقاومت بالاتری در برابر ضربه و آسیب دارند. حواستان به جنس و کیفیت چرخ‌های کالسکه نیز باشد. چرخ‌هایی که امکان گردش ۳۶۰ درجه دارند حرکت کالسکه را روان‌تر می‌کنند.

قابل تنظیم بودن ارتفاع دسته کالسکه

ممکن است گاهی نیاز پیدا کنید راندن کالسکه فرزندتان را به شخص دیگری بسپارید که قدش با شما تفاوت دارد. قابلیت تنظیم ارتفاع دسته کالسکه در چنین شرایطی موجب می‌شود فرد بتواند راحت‌تر کالسکه را جابه‌جا کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کالسکه خوب دسته قابل تنظیم آن است باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

سایبان مناسب

ویژگی دیگر کالسکه‌های خوب و کاربردی داشتن یک سایبان با جنس مرغوب است. سایبان برای حفاظت از کودک شما در برابر نور شدید آفتاب و هوای بارانی طراحی شده است و می‌تواند از او در برابر تغییرات جوی محافظت کند.

روش‌های نگهداری و تمیز کردن کالسکه

سبد کالسکه

داشتن سبد ویژگی بسیار کاربردی و مهمی برای کالسکه محسوب می‌شود، چرا که شما دائما باید وسایل زیادی را جهت راحتی فرزندتان در سنین پایین با خود حمل کنید و وجود یک سبد با ظرفیت مناسب کمک می‌کند ساک کودک و کیف دستی خود را در آن قرار دهید.

کاور پا

داشتن کاور پا ویژگی دیگری است که یک کالسکه خوب را از دیگر محصولات متمایز می‌کند. کاورها باعث می‌شوند پای کودک آویزان نباشد و درد نگیرد. علاوه بر این در فصل زمستان می‌توانند پاهای کودک را گرم نگه دارند و از این جهت داشتن کاور یک پوئن مثبت هنگام خرید کالسکه محسوب می‌شود.

قابلیت شستشو

ویژگی مهم کالسکه‌های خوب قابلیت شستشوی آن‌ها است. در حقیقت باید سراغ کالسکه‌هایی بروید که قسمت‌های مختلف آن از هم جدا می‌شود و امکان شستن راحت‌تر را برایتان فراهم می‌کند.

روش های نگهداری و تمیز کردن کالسکه

تمیز کردن و نگهداری درست از کالسکه به شکل قابل توجهی طول عمر مفید این محصولات را افزایش می‌دهد و حتما باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را صرف کنید. تمیز کردن کالسکه عموما در چند مرحله انجام می‌شود.

مرحله اول تمیز کردن کالسکه تمیز کردن قسمت‌های پارچه‌ای است

برای انجام این کار باید تمام قسمت‌های پارچه‌ای مانند سایه‌بان و روکش صندلی‌ و تشک را جدا کنید تا پروسه تمیز کردن آسان‌تر شود. کافی است به کمک یک فرچه نرم و مایع شوینده بسیار ملایم و مناسب کودک پارچه‌ها را بشویید و اجازه دهید خشک شوند. اگر می‌خواهید آن‌ها را با ماشین لباسشویی تمیز کنید، بهتر است از دور کند ماشین جهت انجام این کار کمک بگیرید.

مرحله دوم تمیز کردن کالسکه تمیز کردن بدنه آن است

در مرحله بعدی باید سراغ بدنه کالسکه بروید. می‌توانید دسته‌ها و بخش‌های فلزی آن را به کمک یک دستمال و محلول شوینده بشویید. قسمت‌های داخلی بدنه شامل نشیمنگاه نیز باید با یک جاروبرقی تمیز شود، چرا که عموما پر از خرده‌ریز‌ و گرد و خاک است. اگر لکه‌های سختی روی بدنه کالسکه به جا مانده است، می‌توانید از یک مسواک آغشته به محلول شوینده جهت از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. چرخ‌ها را هم ضدعفونی کنید و از صحت و سلامت آن مطمئن شوید.

مرحله سوم تمیز کردن کالسکه اتصال قطعات مختلف خواهد بود

در مرحله آخر باید تمام قطعاتی را که برای شستن جدا کرده‌‌اید، مجددا به یکدیگر متصل کنید. حتما مطمئن شوید قسمت‌های پارچه‌ای کاملا خشک شده‌اند. نم داشتن پارچه‌ها باعث بو گرفتن آن‌ها و البته مریض شدن کودکتان می‌شود.

توصیه می‌کنیم جهت افزایش عمر کالسکه زمانی که قصد استفاده از این محصول را ندارید حتما آن را گوشه‌ای ایمن از خانه قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا گرد و غبار بر روی بدنه و پارچه‌اش ننشیند. می‌توانید از قلاب‌های مطمئن جهت آویزان کردن کالسکه از دیوار استفاده کنید که جای کمتری را اشغال کند. به هیچ وجه کالسکه را در زیرزمین، انباری یا پارکینگ قرار ندهید.

روش‌های نگهداری و تمیز کردن کالسکه

معرفی پرفروش‌ترین کالسکه‌های 2023

کالسکه‌ها همیشه جز پرفروش‌ترین آیتم‌های سیسمونی هستند و توصیه می‌کنیم جهت داشتن تجربه‌ای خوب و ماندگار از خرید سیسمونی حتما به مراکز معتبری مانند سیسمونی مریم مراجعه کنید. این مجموعه کالکشنی از بهترین و پرفروش‌ترین کالسکه‌های 2023 را جمع‌آوری کرده است و به‌راحتی می‌توانید نمونه‌های مختلف را بررسی و خریداری کنید. ست کالسکه‌ Joei، ست کالسکه Nuna، ست کالسکه کیکابو، کالسکه مسافرتی چیپولینو، کالسکه مسافرتی فیکشن و کالسکه دوقلو ببکو از پرفروش‌ترین محصولات سال هستند که همگی در این مجموعه موجودند.

سخن پایانی

خرید کالسکه و به‌طور کلی خرید سیسمونی باید با رعایت نکات و اصولی انجام شود تا هم خرید صرفه اقتصادی داشته باشد و هم محصول پس از مدتی بلا استفاده نشود. توصیه می‌کنیم حتما جهت خرید کالسکه به مجموعه‌های بسیار معتبر که محصولات برندهای روز دنیا را به فروش می‌رسانند مراجعه کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخش از خریدتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *