دستور العمل های خانگی لایه برداری و برجسته کردن لب

دستور العمل های خانگی لایه برداری و برجسته کردن لب

گروه زیبایی بانو زی : یکی از نازک ترین پوست های بدن، پوست لب های ماست. داشتن پوست نازک روی لب ها و عدم وجود بافت چربی در زیر لب ها نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به خصوص در هوای بسیار گرم یا بسیار سرد و خشک، لب ها ترک خورده و پوسته پوسته می شوند. در حالی که ظاهر این ترک‌ها و لایه‌برداری‌ها می‌تواند باعث ناراحتی شما شود، اما ممکن است دردناک نیز باشند. بنابراین مراقبت مکرر از لب ها ضروری است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که بالم لب را همراه خود نگه می دارند، عالی است! اولین و ساده ترین قدم برای دستیابی به لب هایی نرم و سالم، مرطوب کردن مکرر لب ها است. البته گاهی اوقات استفاده از یک روال مراقبت دقیق تر نیز برای سلامت لب ها بسیار مهم است.

در این مقاله دستور لایه برداری داریم که لب های شما را از پوست مرده پاک می کند و در عین حال لب های شما را پر می کند.

نوشته های مشابه

چگونه از لب ها مراقبت کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، لب ها به دلایل زیادی خشک، پوسته پوسته و ترک ترک می شوند. البته این تنها دلیل هوای فوق العاده گرم و سرد نیست. حتی اگر به طور مکرر لب های خود را لیس بزنید، می توانید باعث ترک خوردن لب های خود شوید. علاوه بر این، کمبود رطوبت در محیط شما، کولر و بخاری نیز باعث خشکی لب ها می شود. به همین دلیل مهم است که مرطوب کننده لب خود را به طور مکرر در طول روز به لب ها بزنید.

علاوه بر این، با انجام اسکراب لب 1 تا 2 بار در هفته، می توانید لب های خود را از پوست مرده پاک کرده و لب های نرم تری داشته باشید. ما برای شما چند دستور لایه برداری داریم که می توانید در خانه درست کنید:

دستور العمل های خانگی لایه برداری و برجسته کردن لب

دستور تهیه اسکراب لب دارچین

با استفاده از این لایه برداری با رایحه بهاری می توانید لب های خود را نرم کرده و به شما کمک کند لب های شما ظاهری پرتر داشته باشد. دارچین که مملو از آنتی اکسیدان های قوی است به دلیل خواص آنتی بیوتیکی که دارد از پوسته شدن لب های شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، لایه برداری با دارچین که خاصیت گرم کنندگی دارد، لب های شما را پرتر نشان می دهد. البته بگذریم که این یک پری دائمی نیست.

مواد مورد نیاز شما

2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1/2 قاشق غذاخوری عسل خام

1/2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

مواد فوق را در ظرفی به خوبی مخلوط کنید. پس از تمیز کردن دست‌ها، با انگشتان خود به لب‌هایتان بمالید. لب های خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از چند دقیقه شستشو، کاملا با آب گرم بشویید و استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

*اگر زخم‌های باز و ترک‌هایی دارید که روی لب‌هایتان خونریزی می‌کند، قبل از انجام لایه‌برداری صبر کنید تا لب‌هایتان خوب شود. مواد سختی مانند قند موجود در لایه برداری می تواند به شما آسیب برساند.

دارچین همچنین می تواند باعث سوزن سوزن شدن لب های شما شود. این گزگز مدت کوتاهی خواهد داشت و کاملا طبیعی است. اگر احساس سوزن سوزن شدن را تجربه کردید، اجازه ندهید که شما را بترساند. اما اگر این احساس برای مدت طولانی ادامه داشت، دیگر از آن استفاده نکنید.

نکته مهم: بدون اطمینان از اینکه به هیچ محصولی از دستور العمل ذکر شده در بالا حساسیت ندارید از دستور استفاده نکنید. اگرچه مواد تشکیل دهنده محصولات طبیعی هستند، اما هر نوع پوست متفاوت است و ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. بنابراین، می توانید قبل از استفاده با تست پچ تست حساسیت به آن را بررسی کنید.

پس از آماده کردن مخلوط، مقداری از مخلوط را به ناحیه داخلی بازو بمالید و 24 ساعت صبر کنید. اگر در این مدت دچار خارش یا قرمزی شدید، با آب فراوان بشویید و استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *