مراقبت از موی فر در خانه + نکات طلایی

راهنمای مراقبت از موهای فر در منزل

اگر موهای فری دارید که دائماً به شکل وز در می آیند، این مطلب دقیقا برای شما تالیف شده است! شما می توانید با مراقبت صحیح از موهای فر می توانید با موهایتان بدرخشید و اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید.برای داشتن مو فر زیبا و سالم با تیم بانوزی همراه باشید.

مراقبت از موهای فر

موهای فر، ساختار متفاوتی نسبت به موهای صاف و معمولی دارند. هم نظافت و هم شانه کردن آنها می تواند کمی خسته کننده تر باشد. نوع مو فر نسبت به سایر انواع موها دردسرسازتر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. موهای مجعد بدون در نظر گرفتن مرد یا زن نیاز به توجه ویژه ای دارند. برای شکل دادن، شانه کردن و مراقبت از موهای فرتان تلاش و زمان زیادی را باید صرف کنید.

  • اول از همه، باید مطمئن شوید که از محصول مناسب برای موی فر را استفاده می کنید. شامپو و نرم کننده ای که به موهای خود می زنید بسیار مهم است. باید محصولات مراقبتی را انتخاب کنید که موهای شما را خشک نکنند و در عین حال از وز شدن موها جلوگیری کنند. شما باید از یک شامپو مرطوب کننده و یک نرم کننده قوی استفاده کنید که به شما امکان می دهد به راحتی شانه کنید و ظاهر خشک موی فرتان را از بین ببرید.
  • پس از انجام این نکات، باید موهای خود را شانه کنید و رطوبت اضافی را با کمک حوله از بین ببرید.
  • سپس باید فر موهای خود را با محصولی فرم دهید که از زیبایی و سلامت موهایتان محافظت کند، اما در عین حال آن را سنگین نکند. اگر موهای شما نازک است، باید از محصولات حالت دهنده ای که موها را سنگین تر می کنند، دوری کنید.
موی فر سالم و زیبا

9 نکته طلایی برای مو فر

برای مراقبت از موهای فرتان باید به یک سری نکات طلایی توجه کنید. البته نگران نباشید، لازم نیست خیلی نگران موهای خود باشید! شما می توانید تنها با چند روش معمولی و ساده به موی ایده آل خود برسید.

از نرم کننده استفاده کنید

موهای فر به طور کلی خشک تر از موهای صاف و موج دار هستند. بنابراین، می تواند به راحتی شکسته شود. به همه این دلیل، استفده از نرم کننده در مراقبت از موهای مجعد مهم است. باید حداقل هفته ای یکبار از نرم کننده های مخصوص موهای فر استفاده کنید.

انتخاب شامپو

انتخاب شامپو برای شما، که موهای فری دارید، بسیار مهم است. به همین دلیل باید شامپوهایی را انتخاب کنید که موهایتان را نرم و لطیف تر کنند. با شامپوهایی که مخصوص موهای فر و وز تولید شده اند می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

شستشو موی فر

هنگام شستن موهایتان را بیش از حد ماساژ ندهید

مواظب باشید هنگام دوش گرفتن موهای خود را بیش از حد به هم نریزید! این می تواند حجم موهای شما را خراب کند و ظاهری ناخواسته ایجاد کند. پس هنگام استفاده از شامپو و نرم کننده، فقط موهای خود را با ماساژ ملایم بشویید.

از ماسک مو یا سرم مو استفاده کنید

می توانید بخوانید: روش های طبیعی برای پرپشت و ضخیم کردن مو ها + آموزش

بسیاری از کسانی که موهی فری دارند شکایت دارند که موهایشان به راحتی باز نمی شود. بنابراین می توانید از ماسک مو یا سرم مو مخصوص موهای فر و وز در برنامه هفتگی خود استفاده کنید. با این حال، ناگفته نماند که معمولا تاثیر ماسک مو از سرم مو بیشتر است. با این راهکار، می توانید از وز شدن موهای خود جلوگیری کنید.

موهای خود را اصولی خشک کنید!

خشک کردن موهای فر

معمولا افراد مو فرفری بیشترین اشتباه را در هنگام خشک کردن مرتکب می شوند. پس از بیرون آمدن از حمام، نباید موهای خود را مستقیماً با سشوار خشک کنید. ابتدا باید موهای خود را با یک حوله نخی خشگ کنید. سپس باید بعد از حمام موهای خود را با اسپری مخصوص شانه کنید. پس از آن می توانید اگر خواستید می توانید از سشوار با درجه حرارت کم یا متوسط استفاده کنید. به این ترتیب موهای شما کمتر گره می خورد و وز نمی شود.

هنگام خیس بودن موهای خود را کوتاه نکنید

وقتی برای اصلاح به آرایشگاه می روید، موهای خیس را اصلاح نکنید. این می تواند نتایج ناخواسته ای را روی موهای مجعد شما ایجاد کند. چون باعث وز شدن و گره خوردن موهایتان می شود.

روبالشی ابریشمی برای موی فر مناسب تر است

از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید

برای مراقبت از مو فر تان زمان خواب هم باید حواستان جمع باشد! استفاده از روبالشی های ابریشمی از وز شدن موهای شما جلوگیری می کند. همچنین از گره خوردن فرهای شما جلوگیری می کند. به غیر از ابریشم می توانید از روبالشی ساتن هم استفاده کنید.

از اتو مو دوری کنید

مهمترین عاملی که به موهای فرتان شما آسیب می رساند، حرارت زیاد است. به خاطر همین سعی کنید استفاده از اتو مو را به حداقل ترین حالت ممکن برسانید. چون اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، موهای شما بیش از حد خشک و وز می شود. استفاده از حرارت زیاد در خشک کردن یا حالت دادن موها، می تواند آسیب جدی به موهایتان وارد کند. اگر جزو افرادی هستید که موهایتان آسیب دیده، برای ترمیم اینجا کلیک کنید.

اتو مو و سشوار برای موی فر

موی فر خود را دوست داشته باشید!

موی فر همیشه زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد. طوری که اکثر افراد حداقل یک بار به فر کردن موهای خود فکر کرده اند. پس قدر موهای زیبایتان را بدانید، و مطمئن باشید با مراقبت درست از موهای فرتان میتوانید در همه جمع ها بدرخشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک روال مراقبت از موی فر برای خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *