معرفی انواع پارچه مانتویی جدید و باکیفیت

مانتو از پرکاربردترین پوشاک زنانه است؛ زیرا برای رفتن به سرکار، مدرسه، میهمانی و… به مانتو احتیاج دارند. برخی از افراد مانتوی مورد علاقه خود را از مزون‌ ها و فروشگاه ها به صورت آماده تهیه می کنند و برخی دیگر هم با خرید انواع پارچه مانتویی، لباس مورد علاقه شان را به خیاط سفارش می دهند.

اگر جزو دسته دوم هستید، می توانید با انتخاب یک مدل مانتو اداری شیک و باکلاس و خرید اینترنتی پارچه، مانتوی مورد علاقه تان را سفارش دهید. البته خرید پارچه مانتویی کار چندان راحتی نیست. زیرا تنوع پارچه ‌های مناسب برای دوخت مانتو بسیار زیاد است. بنابراین آشنایی با انواع پارچه مانتویی جدید به شما کمک می کند تا یک مانتوی مناسب و جذاب تهیه نمایید و بپوشید.

انواع پارچه مانتویی را بشناسید.

همان گونه که برای دوخت لباس شب باید پارچه لباس مجلسی مناسبی تهیه کنید، برای دوخت مانتو هم باید انواع پارچه مناسب را بشناسید و متناسب با فصل و کاربرد، بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما برای خرید پارچه مانتویی گزینه های بسیاری در پیش رویتان دارید. با این حال باید در نظر داشته باشید که برخی از انواع پارچه های مانتویی مناسب دوخت مانتوهای مجلسی هستند، برخی دیگر هم برای دوخت مانتوهای اداری و روزمره انتخاب خوبی به حساب می آيند.

پرفروش ترین و محبوب ترین انواع پارچه های مانتویی جدید به شرح زیر هستند:

پارچه کرپپارچه کتانپارچه ژاکاردپارچه خامه دوزی
پارچه لیننپارچه فاستونیپارچه ریونپارچه سوزن دوزی شده

1.کرپ، پارچه مانتویی برای چهار فصل

معرفی انواع پارچه مانتویی جدید و باکیفیت - تصویر 2

یکی از متداول ترین و پرفرو‌ش ترین انواع پارچه برای دوخت مانتو، پارچه کرپ است. این نوع پارچه ریزش بسیار خوبی دارد. بنابراین انتخاب خوبی برای دوخت مانتوهایی با مدل های مختلف محسوب می ‌شود. از طرف دیگر بافت منسجم پارچه کرپ باعث شده که مانتوهای دوخته شده با این الیاف در برابر شستشوی مداوم به راحتی خراب نشود و تغییر شکل ندهند.

نرمی و لطافت پارچه کرپ را هم نمی توان نادیده گرفت. این پارچه با انعطاف پذیری خوب، دست خیاط را برای دوخت مدل های مختلف مانتو باز می گذارد. شما می توانید با استفاده از پارچه های کرپ یک مانتوی چهار فصل برای خودتان بدوزید. همچنین به دلیل تنوع پارچه های کرپ در بازار، ما خرید پارچه های کرپ با ضخامت زیاد را برای دوخت مانتوهای پاییزه و زمستانه را به شما پیشنهاد می کنیم. از این پارچه می توان برای دوخت مدل های زیبای سرپوش مانند هد روسری و هدشال نیز استفاده نمود و آن را با مانتو ست کرد.

2. مانتویی راحت و بهاره با پارچه طبیعی کتان

معرفی انواع پارچه مانتویی جدید و باکیفیت

یکی دیگر از انواع پارچه مانتویی جدید که بسیاری از خانم‌ ها برای دوخت مانتو به سراغ آن می روند، پارچه های کتان هستند. این پارچه ها وزن بسیار کمی دارند و هوا را به خوبی از خود عبور می دهند بنابراین اگر به یک مانتوی بهاره و تابستانه نیاز دارید؛ در خرید پارچه های کتان شک نکنید.

این نوع پارچه ها از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و قیمت مناسبی هم دارند. به همین دلیل جزو پرفروش ترین پارچه های مانتویی موجود در بازار به حساب می آيند. در ضمن پارچه های کتان هم مانند پارچه های کرپ انواع مختلفی دارند؛ پس در هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید. از ایرادات پارچه کتان هم می توان به آب رفت در هنگام شستشو و چروک پذیری زیاد اشاره کرد.

3. داشتن مانتویی خاص با پارچه ژاکارد

این نوع پارچه بهترین انتخاب برای دوخت مانتوهای مجلسی است. پارچه های ژاکارد در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند. بنابراین اگر به فکر دوخت یک مانتوی خاص و متفاوت هستید؛ بدون تردید باید به سراغ پارچه های ژاکارد بروید. این پارچه به دلیل ایستایی زیبا انتخاب ایده‌ آلی برای دوخت مانتوهای کتی محسوب می شود.

4.لینن، خنک ترین و بهترین پارچه تابستانی برای مانتو

پارچه های لینن را می توان به عنوان تابستانی ترین انواع پارچه مانتویی جدید معرفی کرد، زیرا قابلیت تنفس بالایی دارد؛ بنابراین بهترین انتخاب برای دوخت مانتوهای تابستانی است. مانتوهای لینن مانع از تعریق بیش از حد بدن شما در روزهای گرم می شوند و از طرف دیگر وزن کمی دارند.

به همین دلیل شما می توانید سبک ترین مانتوها را با پارچه های لینن بدوزید. قیمت مناسب، نرمی و لطافت از ویژگی های مثبت و آب رفت و چروک پذیری بالا از ویژگی های منفی این پارچه به حساب می آیند.

5.مانتوهایی شیک و بادوام با پارچه فاستونی

معرفی انواع پارچه مانتویی جدید و باکیفیت - تصویر 2

خانم هایی که می خواهند یک مانتو اداری شیک و بادوام بدوزند باید خرید پارچه های فاستونی را در اولویت قرار دهند. این پارچه ها در دوخت لباس های رسمی مردانه مانند کت و شلوار هم کاربرد دارند و از نخ، پشم و پلی استر بافته می شوند. میزان ترکیب این الیاف با یکدیگر باعث می شود که پارچه های فاستونی قیمت های متفاوتی داشته باشند.

به عنوان مثال پارچه های فاستونی که الیاف پلی استر بیشتری در آن ها به کار رفته است، ارزان تر هستند؛ اما به اندازه پارچه های دیگر از نظر رنگ و طرح متنوع نیستند. با این حال به دلیل طول عمر بالا و مقاومت بسیار خوب در برابر شستشو بهترین انتخاب برای دوخت مانتوهای اداری و فرم مدارس به حساب می آيد.

6.دوخت بهترین مانتو با پارچه ریون

معرفی انواع پارچه مانتویی جدید و باکیفیت - تصویر 4

پارچه های ریون جزو ارزان قیمت ترین و در دسترس ترین انواع پارچه مانتویی هستند که قابلیت کشسانی بسیاری دارند؛ بنابراین بیشتر برای دوخت مانتوهایی با مدل های دخترانه مورد استفاده قرار می گیرند.

دوخت مانتوهایی با پارچه ریون بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی و بدون نگرانی مانتوهایی با این جنس را بشویید، بدون اینکه شکل اولیه آن ها دچار تغییر شود. با این حال پارچه های ریون تنفس خوبی ندارند به همین دلیل برای دوخت مانتوهای تابستانی انتخاب خوبی نخواهد بود.

شما می توانید پارچه های ریون را در هر رنگ و طرحی آن هم به صورت کیلویی از بازار تهیه نمایید.

7.پارچه مانتویی پرطرفدار سوزن دوزی و خامه دوزی

این روزها پارچه های سوزن دوزی و خامه دوزی شده به یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت مانتوهای شیک و لاکچری تبدیل شده‌ اند. این پارچه ها بسیار گران قیمت هستند؛ بنابراین از آن ها برای دوخت مانتوهای مجلسی استفاده می شود.

گاهی اوقات پارچه های سوزن دوزی و خامه دوزی شده به عنوان خرج کار مانتو هم مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پارچه ها به مراقبت بیشتری در هنگام شستشو احتیاج دارند؛ زیرا کار دست هستند و ماشین لباس شویی آن ها را خراب می کند. با این حال اگر به دنبال خرید یکی از جدیدترین انواع پارچه مانتویی هستید؛ این مدل پارچه ها انتخاب جذابی برای شما خواهند بود.

انواع پارچه مانتویی در یک نگاه

پارچه های بسیاری در بازار وجود دارند که برای دوخت مانتو مناسب هستند. پارچه های ژاکارد، ریون، لینن، کرپ، فاستونی و پارچه های سوزن دوزی و خامه دوزی جزو انواع پارچه مانتویی جدید موجود در بازار به حساب می آیند که هر کدام از آن ها، دارای مزایا و معایب مختلفی می باشند. به عنوان مثال، پارچه های فاستونی بهترین انتخاب برای دوخت مانتوهای اداری محسوب می شوند و پارچه های لینن جزو بهترین انتخاب ها برای دوخت مانتوهای تابستانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *