چگونه پوستی روشن داشته باشیم

چگونه پوستی روشن داشته باشیم


امروز میخوایم در سایت بانو زی به موضوعی پرداخت کنیم که از اهمیت زیادی برخوردار است. پوست و نگهداری و محافظت از آن کار ساده ای نبوده و همیشه اکثر ما خانم ها با این چالش مواجه هستیم، پس در ادامه روش هایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که میتوانید بصورت طبیعی پوست خود را روشن و شفاف نگهدارید.

یکی از چالش هایی که امروزه ما را درگیری خود کرده است، از بین بردن تیرگی پوست می باشد، که عوامل گوناگونی در تیره شدن پوستمان دخیل می باشند یکی از مهم ترین عواملی که میتواند در این امر بسیار تاثیر گذار باشد، نور خورشید و آلودگی هوا است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. ناگفته نماند که لکه های مادرزادی، جای جوش ها، مسائل هورمونی، پیری پوست و… هم در این امر تاثیراتی دارند.

توجه: این مطالب صرفا از طریف تیم بانو زی گرداوری شده است و پیشنهاد میکنیم قبل از انجام هرکاری بخاطر حساس بودن پوست صورت، با پزشکان مربوطه در این حوزه مشورت کنید.

همچنین بخوانید: آموزش استفاده از ماسک صورت

ماسک های صورت :


امروزه ماسک های مختلفی برای صورت، در بازار پیدا میشود که هر کدام کارایی های خاص خود را دارند ولی به دلیل گران بودن یا در دست رس نبودن، روش هایی زیر میتواند کارایی زیادی برای شما داشته باشند.

ماسک تخم مرغ:

یک عدد سفیده تخم مرغ را به قدری بهم بزنید تاکف کند،کف به دست آمده را به پوست صورت بزنید ۲۰دقیقه این ماسک رو صورتتون بزارید ودرآخر با آب سرد شست وشو دهید.

ماسک زردچوبه هندی:

موارد گفته شده برای ساخت این ماسک نیاز است: یک قاشق چای خوردی عسل، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را باهم مخلوط کنید و بعد از یک دقیقه این محلول به دست آمده را روی صورت و گردن خود به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس با اب ولرم شستشو دهید.

ماسک الورا:


ماسک آلورا یکی از معروف ترین ماسک ها برای پاکسازی پوست صورت میباشد و میتوانید با استفاده از این ماسک پوست صورت خود را پاکسازی کنید.
موارد گفته شده برای تهیه این ماسک الزامی است: یک قاشق چای خوری آبلیمو طبیعی و یک قاشق ژل آلورا را باهم ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت روی صورت خود قرار دهید، حتما توجه داشته باشید که قبل انجام اینکار، تست کنید تا پوستتان به ژل الورا حساسیت نداشته باشد.

چگونه پوستی روشن داشته باشیم

ماسک ماست:


از جمله ماسک هایی که در ایران معروف بوده و هست و بصورت خانگی استفاده میشود، ماسک ماست است که طریقه ساخت و استفادشو در ادامه خواهیم دید.
این ماسک یکی از روشن کننده های قوی برای پوست به حساب می آید، برای ساخت این ماسک کافیه یک قاشق زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری ماست، ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست خود بمالید، بعد از نیم ساعت ماسک را با اب ولرم بشورید.

ماسک روغن بادام و پرتقال:

یکی از ماسک هایی که میتونم بگم ایده آل هست و پوست شمارو روشن میکنه، ماسک روغن بادام و پرتقال هستش.

برای ساخت این ماسک این موارد که در ادامه خواهیم گفت را استفاده کنید: یک قاشق چای خوری روغن بادام، اب طبیعی پرتقال ، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری شیره نارگیل را باهم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.بعد از این تایم میتوانید صورت خودرا با اب ولرم شستشو دهید تا معجزه این ماسک را ببیند.

چگونه پوستی روشن داشته باشیم

ماسک ماست و نشاسته:

از آنجایی که میدانید، ماست باعث از بین بردن مولدهای جوش و اکنه می شود، و اسید لاکتیک موجود در ماست، باعث می شود تا پوست شما شفاف و سفید شود.

نشاسته از قدیم برای از بین بردن حساسیت پوستی معروف بوده و باعث می شود قرمزی و خارش پوست کاهش پیدا کند و همچنین برای از بین بردن افتاب سوختگی بسیار موثر می باشد.

ماسک ماست و نشاسته: یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته مخلوط کرده وترکیب به دست آمده را ۱۵دقیقه روی صورت گذاشته ودر آخر با آب ولرم بشورید.

5 دیدگاه

  1. ضرر ندارن استفاده مداومشون؟

  2. ماسک تخم مرغ خیلی خوبهههه پیشنهاد میکنم ولی الورا قبل استفاده تست کنید حساسیت نداشته باشید

    1. محمدرضا تقی زاده گفت:

      میاریم به زودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *