آرایش مناسب برای پوست خشک

آرایش مناسب برای پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند معمولاً جهت آرایش صورت خود با مشکلاتی مواجه می ‌شوند. به همین علت این افراد هنگام خرید لوازم آرایشی باید دقت فراوانی به خرج دهند. با توجه به اینکه امروزه انواع لوازم آرایشی و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید می شوند، هنگام خرید اطمینان حاصل نمایید که محصول خریداری شده می تواند برای پوست خشک کاربرد لازم را داشته باشد. رعایت نکات مختلف در زمینه آماده سازی پوست نیز به شما کمک می کند که جهت انجام آرایش پوست خشک فرآیندی ساده تر را در پیش داشته باشید. هنگام خرید لوازم آرایشی متناسب با پوست خود و نوع آن اقدام نمایید تا هیچ گونه نقصی شما در نتیجه آرایش مشاهده نخواهید کرد.

آرایش مناسب برای پوست خشک - بانو زی

در حالت کلی مشکلات به وجود آمده برای افرادی که دارای پوست خشک هستند تنها ناشی از خشکی و التهاب آن نبوده و هنگام آرایش پوست صورت خود نیز سختی های فراوانی نسبت به بانوانی که دارای پوست معمولی هستند، خواهند داشت.

نوشته های مشابه

مشکلات پوست خشک برای آرایش

همانگونه که می دانید افرادی که دارای پوست خشک هستند هنگام آرایش با شرایطی مواجه می شوند که پوست آن ها حالت پوسته ‌پوسته پیدا کرده و لوازم و محصولات به کار رفته کاملا جذب پوست خواهند شد. به همین علت به هنگام استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب، شما نمیتوانید در پوست صورت خود زیبایی خاصی مشاهده کنید. با این حال امروزه به لطف پیشرفت در زمینه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف، هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید که متناسب با نوع پوست خود بتوانید بهترین محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

اهمیت خرید لوازم آرایشی متناسب با پوست

امروزه لوازم آرایشی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نیازهای بانوان شناخته می شوند. چنانچه قصد دارید از لوازم آرایشی مناسب استفاده کنید و ظرافت بیشتری به چهره خود بیفزایید، باید در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت فراوان به خرج دهید. اگر محصول خریداری شده توسط شما از کیفیت نامناسبی برخوردار باشد و یا اقدام به خرید لوازم آرایشی تقلبی نمایید، ممکن است شما با ضررهای جبران ناپذیری مواجه شوید. به همین علت توصیه ما به شما این است که هنگام خرید لوازم آرایشی، کیفیت محصول را در نظر گرفته تا از مشکلات این زمینه بتوانید دوری کنید.

علاوه بر این با توجه به اینکه بسیاری از افراد دارای پوست خشک، معمولی و چرب هستند، هنگام خرید لوازم آرایشی باید اطلاعات کافی داشته تا بتوانند محصول متناسب با پوست خود را خریداری کنند.

نکات مهم هنگام آرایش پوست خشک

هنگامی که قصد استفاده از محصولات آرایشی بر روی پوست خود را دارید باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. ما در اینجا به شما اطلاعات کافی ارائه می دهیم تا جهت خرید لوازم آرایشی و استفاده از آن ها بر روی پوست خود بتوانید به خوبی عمل نمایید.

آرایش مناسب برای پوست خشک - بانو زی

آماده سازی صورت

برای شروع آرایش پوست خود شما باید در ابتدا صورت خود را آماده کنید. شستشوی صورت قبل از شروع فرآیند آرایش کمک می ‌کند که باقیمانده ‌های محصولات به کار رفته در آرایش قبلی از روی صورت شما پاک شوند. علاوه بر این شستشوی صورت کمک می ‌کند که از بسته شدن روزنه های پوستی بتوانید جلوگیری نمایید. معمولاً برای این کار از یک پاک کننده ملایم استفاده می شود. پس از انجام این مرحله باید به خوبی برای مرطوب کردن پوست خود اقدام نمایید. استفاده از پرایمر آرایشی، برای آرایش پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پرایمر موجب نرم شدن پوست صورت شما شده و نتیجه بهتری در آرایش به دست خواهید آورد.

پس از این مرحله باید در گام بعدی شما از پرایمر آرایشی چشم استفاده نمایید. فراموش نکنید که یکی از رایج ترین مشکلات افرادی که از پوست خشک برخوردار هستند، خشکی ‌لب به شمار می ‌رود. برای رفع این مشکل باید از بالم لب کمک گرفته تا بتوانید پوسته های جدا شده از قسمت های مختلف لب را به خوبی یکدست نمایید.

استفاده از کانسیلر و فونداسیون در آرایش پوست خود

در این گام و پس از آماده سازی صورت شما باید با خرید لوازم آرایشی مناسب بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید. معمولاً فوندانسیون مورد نیاز برای پوست خشک به گونه ‌ای است که مرطوب کننده بیشتری را در خود خواهد داشت. شرایطی که موجب می شود شما بتوانید پوست خود را نرم تر نگه دارید. سعی کنید از فوندانسیون برای آرایش پوست خشک استفاده کنید.

در گام بعدی کانسیلر برای آرایش پوست خشک، می تواند بهترین گزینه باشد. کانسیلر مایع و کرمی بهترین مدل های این محصول جهت قرار گرفتن بر روی پوست خشک به شمار می ‌روند.

در گام آخر برای این مرحله می توانید از اسپری تثبیت کننده بهره ببرید. با توجه به اینکه تثبیت کننده های پودری عملکرد مناسبی بر روی پوست خشک ندارند، توصیه ما به شما استفاده از اسپری تثبیت کننده خواهد بود.

آرایش مناسب برای پوست خشک - بانو زی

آرایش ساده قسمت های صورت

پس از استفاده از محصولات بیان شده یعنی فوندانسیون، کانسیلر و همچنین پرایمرهای آرایشی صورت، باید در گام آخر سایر بخش های صورت خود را بتوانید به خوبی آرایش نمایید.

اگر در مرحله اول از پرایمر در آرایش استفاده کرده اید به سادگی می توانید بقیه مراحل آرایش صورت را انجام دهید. استفاده از خط چشم و سایه به خوبی می توانند زیبایی را به چشم های شما ببخشند. اگر قصد استفاده از رژ گونه را دارید، توصیه ما به شما رژگونه مایع خواهد بود. هنگام خرید لوازم آرایشی برای استفاده بر روی پوست خشک،  رژگونه مایع را فراموش نکنید تا بتوانید پوست خود را نرم کرده و دوام بیشتری را از آن در روزهای گرم سال دریافت نمایید.

پس از طی کردن مراحل مختلف مانند زدن فوندانسیون، مرطوب کردن لب، کانسیلر، تکمیل آرایش چشم و استفاده از رژگونه ها، باید از رژ لب برای تکمیل این فرآیند استفاده نمایید. اگر قصد استفاده از رژلب را دارید باز هم می ‌توانید قبل از آن از بالم لب استفاده کرده تا بتوانید لب های خود را نرم کنید. رژلب های با دوام بالا جهت استفاده بر روی پوست خشک توصیه نمی شوند.

در این مرحله می توانید از روشن کننده ها بر روی پوست خود بهره ببرید. روشن کننده ‌های مایع برای ایجاد حالتی روشن، براق و تازه بر روی پوست خشک به بهترین شکل عمل خواهند کرد. از این محصولات بر روی گونه ها و چانه خود استفاده کرده و آرایش خود را به بهترین شکل تکمیل نمایید. سعی کنید در طول روز از مواد مختلف جهت تجدید آرایش صورت خود بهره برده تا بتوانید نواحی خشک صورت را همواره به شکل مرطوب در اختیار داشته باشید.

آرایش مناسب برای پوست خشک - بانو زی

جمع بندی

با توجه به حساسیتی که بانوان هنگام خرید لوازم آرایشی به خرج می ‌دهند، باید علاوه بر بررسی کیفیت محصول، نوع پوست خود را نیز در نظر گرفته تا بتوانید محصولات متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. در کنار حساسیت انتخاب برند، سعی کنید محصول خریداری شده را از یک فروشگاه معتبر دریافت نمایید. اگر از پوست خشک برخوردار هستید هنگام خرید اطلاعات کافی را داشته تا بتوانید محصولات مناسبی انتخاب نمایید. ما در این مطلب به شما کمک کردیم تا هنگام خرید لوازم آرایشی و استفاده از آن ها بر روی پوست خشک عملکرد مناسبی داشته باشید.

3 دیدگاه

  1. محصولات مراقبت پوستی دارین ؟

    1. محمدرضا تقی زاده گفت:

      به زودی اضافه میشه

  2. من خودم اگزمای فصلی دارم واقعا مطالبتون مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *