آموزش زدن سایه چشم به زبان ساده و روان

امروز در سایت بانو زی میخوایم بهتون بگیم که چطوری میتونید خیلی ساده و روان خط چشم بکشید. پس با ما همراه باشید.

رسیدیم به بخش شیرین زدن سایه چشم که کاملا دشوار هستش و اغلب بانوان در انجام آن به مشکل میخورن. اگر دقت کرده باشید، اکثر خانم هایی که در آرایش صورت مهارت کامل و لازم رو دارن، وقتی به این قسمت از آرایش یعنی زدن سایه چشم میرسن، به مشکل میخورن.

یکی از اصلی ترین روش های برای اینکه بتونید به این توانایی دست پیدا کنید، تمرین و تکرار فراوان هستش که امروز میخوایم به این مورد بیشتر بپردازیم. پس تا اینجا فهمیدین که میخوایم چه آموزشی رو در سایت قرار بدیم. بله درست حدس زدین، آموزش نحوه زدن سایه چشم.

چرا باید زدن سایه را یاد بگیریم؟

رفتن به آرایشگاه و هزینه های زیادی که سالن های آرایشی از ما طلب میکنند، یکی از این دلایل میتونه باشه…! دوس داریم بدونیم نظر شما در این باره چی هست؟ چرا باید خودمان دست به کار بشیم؟ ولی این بخشی از ماجرا میتونه باشه برای افراد خاص.

سایه چشم باعث زیباتر دیده شدن چشمان شما خواهد شد درسته؟ پس یادگیری این مورد میتونه در زیبایی چهره شما کارساز باشد. امروزه با این شرایط کرونایی که درگیر آن هستیم، یادگیری مواردی چون زدن ریمل بصورت صحیح یا کشیدن خط چشم میتونه در جلوگیری از انتشار این ویروس بسیار کارساز باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا خودمان یاد بگیریم، این است میتوانیم به راحتی با استفاده سایه، خطای دید ایجاد کنیم و نواقص موجود در چشم را از بین ببریم…! یعنی چطوری؟ خیلی ساده بخوام بگم این هستش که به راحتی میتونید متعادل سازی انجام بدین و دیگه هیچ ایرادی دور چشماتون نباشه…!

برای مثال میتونید افتادگی دور چشماتون رو حذف کنید یا بالا بکشید. یا میتونید پف اطراف چشمتون رو کاملا صاف کنید و از بین ببرید. خلاصه که میتونید خیلی از این مشکلات رو با استفاده از سایه برطرف کنید.

طریقه صحیح ایجاد سایه چشم رو در فیلم زیر میتونید ببنید:

انواع سایه

امروزه میدونید دیگه کلی سایه تو بازار داریم که توسط برندهای مختلف توی بازار عرضه میشن. میخوایم اینجا انواع مختلف سایه رو براتون بگیم و توضیح بدیم در موردشون. پس با ما همراه باشید.

سایه پودری :

سایه های پودری در رنگ و طرح های مختلفی به بازار عرضه میشن که طرفدار زیادی هم دارن . این سایه ها در انواع رنگ های اکلیلی، براق و مات تو بازار هستن. نکته قابل توجه در مورد این نوع سایه باید بگم که اگه میخواین مدت زمان زیادی روی چشماتون قرار بگیره باید زیرسازی های لازم رو انجام بدین…! چطوری؟ خب اینم میگم بهتون که باید از پرایمر سایه استفاده کنید تا مدت زمان بیشتر ماندگاری داشته باشه.

سایه خشک:

این سایه که از اسمش پیداس خشک و بدون چربی هستش، بافت نرم موجود توی این سایه باعث گردیده تا به سادگی روی پلک شما بشینه و کارایی زیادی هم داره. پس برید حالشو ببرید.

سایه چرب:

دیگه این از اسمش پیداس که بافتش چربه و هرکی بخواد ازش استفاده کنه اندکی کارش دشواره…! ولی تا بانو زی رو داری غم ندارید…! یکی از دشواری های این سایه که باید براتون بگم و حلش کنیم، اینه که نباید همینطوری ازش استفاده کنید چون پشت پلکتون بعد از یه مدت جمع میشه و شبیه پیرزنا میشید…! پس باید چیکار کنید؟ خب اینجاس که پرایمر سایه و پودرفیکس به دادتون میرسه و اجازه نمیده که پشت پلکتون جمع بشه. حالا برید بخرید راحت از اینا استفاده کنید که راه حلشم گفتیم براتون.

سایه مایع:

سایه های مایع که انواع مختلفی تو بازار هست و همشونم تک رنگ هستن…! دیگه توی این سایه ها نیاز به استفاده از پرایمر یا پودرفیکس نیست و به راحتی میتونید ازش استفاده کنید. کلی مزایا داره که میخوام چندتاشو بگم برید عشق کنید…! یکیش اینه که طول ماندگاری بیشتری داره و بعضی وقتا حتی از خواب هم که بیدار میشین رو صورتتمون میمیونه و همسرتون ازتون نمیترسه دیگه …!? حالا این شوخی بود شما خوشگلتر از این حرفا هستین خواهر ….!? مورد بعدی اینه که حتی میتونید بعنوان خط چشمم ازش استفاده کنید…! برای استفاده از این سایه ها، هم میتونید از برس مخصوصش استفاده کنید هم اینکه میتونید با انگشت کارتونو راه بندازید بره? خلاصه که کلی کاربرد داره، همینا به ذهنم رسید و گفتم براتون. حالا بریم ادامه برنامه….

سایه مدادی:

اینجاست که باید بگم افراد مبتدی کجایین که این سایه مدادی خیلی قراره کمکتون کنه و به راحتی میتونید باهاش کار کنید. و اما خاطر نشان بکنم که این سایه در انواع رنگ ها توی بازار هست و در حالت های مات و براق میتونید ازش تهیه و استفاده کنید.

سایه کرمی:

خلاصه و مفید بخوام بگم بهتون این سایه ها انواع مختلفی دارن و تو بازار موجود هستن ولی بصورت تکی میتونید خرید کنید. این سایه های براق تر از سایه های پودری هستن و متاسفانه باید بگم که برای پوست های چرب اصلا مناسب نیستن. پس اونایی که پوست چرب دارن توصیه نمیکنیم.

آموزش زدن سایه چشم به زبان ساده و روان

برای سایه چشم ، چه وسایلی نیاز داریم؟

یکی از اصلی ترین وسیله ها که در سایه زدن باید بهش دقت کنید این هستش که از چه نوع براشی برای کدام نقطه از چشم میخواین استفاده کنین.

براش فلت یا متراکم برای سایه روی پلک استفاده می شود. و برای محو کردن سایه از براش های فلافی یا کم تراکم استفاده میکنند.

سایه های براق برای اینکه نتیجه بهتری روی چشم شما داشته باشن، بهتره با انگشتای دستتون اینکارو انجامش بدین. براش تخت هم برای سایه های گلیتر مورد استفاده قرار میگیره. توجه داشته باشید که حتما قبل از سایه گلیتر، باید از پرایمر سایه گلیتر استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله زدن سایه چشم

قبل از اینکه شروع کنیم باید به این نکته توجه داشته باشید که هرکاری یه زیرسازی لازم داره و رعایت این نکات در کیفیت کارتون تاثیر زیادی داره.

در مرحله اول باید از پرایمر سایه استفاده کنیم.

در مرحله دوم استفاده از پودر فیکس روی پرایمر سایه است. اگر به پودر فیکس دسترسی نداشتید میتوانید از یک سایه همرنگ که تن رنگی آن نزدیک به پوست شما می باشد، استفاده کنید.

سوالی که خیلی از شماهارو درگیر خودش میکنه این هستش که چرا باید از روی پرایمر سایه، پودر استفاده کنیم.؟ اگه یادتون باشه گفتیم که بافت کرمی وقتی به تنهایی روی چشم شما قرار بگیره، باعث میشه سایه ها تکه تکه بشن و همه زحماتتون هدر بره. پس اینجا نتیجه میگیریم که باید بافت ایجاد شده توسط پرایمر سایه را با استفاده از پودر فیکس، پودری میکنیم تا از این قبیل مشکلات دیگر به وجود نیاید.

آموزش زدن سایه چشم به زبان ساده و روان

خب حالا که زیرسازی های لازم رو انجامش دادیم، میریم که شروع کنیم.

ابتدا باید بگم که مهم ترین نکته ای که باید در آرایش سایه دقت کنید، این است که نسبت به فرم چشماتون باید سایه بزنید.

رنگ تیره سایه:

از گوشه بیرونی چشم شروع می شود و با نزدیک شده به قسمت داخلی چشم، روشن تر باید شود.

گرد کردن چشم ها با سایه:

اگر میخواهید چشماتون گردتر بشه، میتونید با استفاده از سایه های شاین دار و کشیدن آن به مرکز پلک ها، این کار را انجام دهید.

طریقه متعادل سازی چشم ها با سایه:

اگر فاصله بین چشم ها کم بود، شما میتوانید با استفاده از سایه شاین دار و زدن آن به گوشه های چشم، تعادل را ایجاد کنید.

آموزش زدن سایه چشم به زبان ساده و روان

استفاده از براش کوچک

هنگام آرایش چشم وقتی از قسمت زیر ابرو به طرف بن مژه میرسیم، باید از براش کوچکتر استفاده کنیم.

رنگ های مورد استفاده برای زیر چشم

کار زیاد سختی نیست و باید از رنگ هایی که برای پلک استفاده گردیده رو در زیر چشم نیس اعمال کنید.

همیشه نسبت به تناژ پوستی خود رنگ سایه رو انتخاب کنید.

نمونه های از آرایش چشم با استفاده از سایه:

آموزش زدن سایه چشم به زبان ساده و روان
سایه چشم

پایان:

و در انتها ازتون میخوایم که در مورد این پست کامنت بزارید و نظراتتون رو بگین.

منتظر نظرات شما هستیم.

3 دیدگاه

  1. برای من مبتدی خیلی اموزنده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *