بهار و تغییر دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی، کنسول و میزهای خاص

شاید اکنون که فصل بهار نزدیک می‌شود این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چگونه خانه خود را با یک چیدمان مناسب زیباتر کنیم؟ ما در این مقاله به شما چند ایده ناب برای دکوراسیون خانه با میز، دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی و دکوراسیون خانه با کنسول ارائه خواهیم داد. میزهای کنسول فضای مناسبی برای چراغ خواب‌های رومیزی، قطعات تزیینی و آثار هنری هستند. آن‌ها یک انتخاب همه کاره هستند که در فضاهای جمع و جور قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید با خرید میز کنسول دکور خانه خود را زیباتر کنید. کنسول را بیشتر در اتاق نشیمن، غذاخوری و یا راهرو همراه با مبلمان قرار می‌دهند. البته، نحوه سبک چیدمان میز کنسول نیز موضوع مهمی است. بنابراین، باید طوری میز کنسول را طراحی شود که به زیبایی جذابیت و منحصربه‌فرد بودن اتاق نشیمن و یا راهروی شما کمک کند.

چه نوع میز کنسولی را انتخاب کنیم؟

میز کنسول می‌تواند به صورت مدرن و یا سنتی طراحی شود. برای دکوراسیون خانه با کنسول باید به بافت، خطوط و رنگ میز دقت داشته باشید و سپس آن را با اکسسوری‌هایی مانند آینه شمعدان، چراغ‌های رومیزی، آثار هنری، اشیاء نفیس و کتاب تزیین کنید.

بهار و تغییر دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی، کنسول و میزهای خاص

چند قانون اصلی در چیدمان یا دکوراسیون خانه با کنسول

طراحان داخلی چند قانون اصلی در چیدمان یا دکوراسیون خانه با کنسول در راهروی ورودی و یا اتاق نشیمن دارند تا فضای را به اندزه کافی ایده‌آل و جذاب سازند. در این نوشته با ما همراه باشید تا این قوانین را با هم بررسی کنیم.

ایجاد یک نگاه منسجم

اولین قانون در دکوراسیون خانه با میز یا کنسول چیدمان یک مجموعه با تم یکسان است. این چیدمان سبب ایجاد یک نگاه منسجم می‌شود. پس باید آینه‌ شیشه‌ای سنتی در مرکز قرار بگیرد و طیف گسترده‌ای از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های طبیعی ‌پیرامون آن چیده می‌شوند. این طیف ناهمسان از نگاه به بالا جلوگیری می‌کند و گویی یک قاب نمایشی به وجود آمده است.

انتخاب چراغ‌های رومیزی

انتخاب یک جفت چراغ رومیزی چیدمانی سنتی برای ایجاد تقارن در دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی است. اشلی دلاپ، معمار داخلی برجسته‌ در این باره می‌گوید: “هر وقت کنسولی را طراحی می‌کنم، هدفم تقارن است، حتی اگر با لامپ، گلدان یا اشیاء دیگر تزئین شود.” او دوست دارد تا همه چیز ساده دکور شود. از کتب زیبا برای افزایش قد اکسسوری‌ها استفاده می‌کند و مجموعه‌ای از گل‌ها و یا ریزه‌کاری‌ها را به نمایش می‌گذارد.

طراحی با حداقل اشیا

برای دکوراسیون خانه با میز به شکلی مدرن مهم این است که اکسسوری‌های تزئینی را در مقیاسی مناسب در نظر بگیرید. برای دکوراسیون خانه با کنسول، قرار دادن یک کاسه گل دار ساده سرامیکی چشم‌نواز است، در حالی که نصب آثار هنری مانند تابلوهای هنری کوچک یا بزرگ بالای کنسول، دیدگان بیننده را به این سمت، متمرکز می‌کند.

بهار و تغییر دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی، کنسول و میزهای خاص

نمایش آثار هنری

برای دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی و یا کنسول، نمایش آثار هنری می‌تواند امری خیره‌کننده و جذاب باشد. آدام، طراح چیره‌دست آثار هنری، با کمک مجسمه‌ها و منسوجات ساده یک چیدمان بی‌نظیر ارائه می‌دهد. یکی از پیشنهادات او، قرار دادن آثار هنری مثل انواع نقاشی‌ها بر روی سه‌پایه است.

به جز آدام، طراحان دیگری نیز برای دکوراسیون خانه با میز ترجیح می‌دهند تا قطعه هنری را بر روی سه‌پایه بگذارند. همچنین اگر به آثار عتیقه علاقه‌مند هستید می‌توانید با توجه به رنگ و طرح روی میز یک اثر عتیقه یا انتزاعی را به نمایش بگذارید.

حفظ جلوه طبیعی

شاید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توان یک میز کنسول با طرحی آرامش بخش را دکور کنید. انتخاب یک پالت با رنگ‌های طبیعی ملایم، به خصوص در راهروی ورودی امری شگفت‌انگیز است.

چیزی که دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی را برجسته می‌سازد، ایده چیدمان رنگ و بافت ارگانیک است. قرار دادن گلدان گیاه چوبی در کنار ترکیبی از ملایم‌ترین نورها که از آباژورهای هنری روی سایر اکسسوری‌ها تابیده می‌شود، فضای بی‌نظیری را خلق خواهد کرد. گاهی لازم است از آینه‌های هنری و زیبا روی میز یا کنسول استفاده کنید. این چیدمان باعث می‌شود اشیا درون آینه بهتر منعکس شوند و تاثیر بیشتری روی زیبایی دکور شما داشته باشند.

چیدمان نامتقارن و مدرن

این که در طراحی و چیدمان عدم تقارن را انتخاب کنیم روشی مدرن است و جایگزینی برای طراحی سنتی محسوب می‌شود. بردی فورتسکیو طراح در این زمینه می‌گوید: “سعی کنید از یک مجسمه، آباژور و گلدان سرامیکی یا چوبی برای ایجاد ظاهری متعادل اما مدرن روی میز استفاده نمایید. حتی برای تکمیل طراحی می‌توانید از یک تابلو فرش هنری و مدرن یا تابلوهای نقاشی و یا آینه‌های دکوراتیو بهره ببرید.”

میزی با خطوط منحنی

برای بهبود سبک چیدمان دکوراسیون با میز، کنسول یا میزی با خطوط منحنی انتخاب کنید. سپس، از گلدان‌ها، مجسمه‌ها و یا سایر اشیا هنری استفاده نمایید تا طراحی شما جلوه بیشتری داشته باشد و جالب‌تر شود.

استفاده از اشیای آنتیک و عتیقه

آن‌ چه دکوراسیون خانه با کنسول را به شکلی سنتی متمایز می‌سازد، قرار دادن صندوقچه چوبی با طرح نقاشی آبی یا قرمز است. به علاوه می‌توانید در کنار آن از فرش طرح‌دار قرمز و چراغ‌ خواب‌های رومیزی و هماهنگ نیز استفاده کنید. همچنین برای دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی، قرارگیری یک مبلمان آنتیک سبب می‌شود تا یک نقطه کانونی زیبا ایجاد شود. هنریت ون استخاسن یکی از بنیانگذاران و خلاقان معماری داخلی می‌گوید: کاربرد یک کنسول عتیقه بیش از یک مکان برای قرار دادن اشیا است. با اضافه شدن یک جفت آباژور که سایه‌های ابریشمی و درخشان دارد، به همراه آثار هنری و نشیمنی با ظاهری نوستالژیک و منحصربه‌فرد ایجاد کرد.

بهار و تغییر دکوراسیون خانه با نشیمن چوبی، کنسول و میزهای خاص - تصویر 4

نیمکت چوبی و نشیمن تک نفره

با یک نیمکت چوبی سفید که سایزی بزرگ‌تر از کنسول دارد، می‌توانید طرحی دلپذیر بسازید و انواع قطعات زیبا و چیدمان گل را در کنار هم ترسیم کنید. دقت داشته باشید کاربرد رنگ سفید این اثر را بدیع و پیچیده نگه می‌دارد.

اکسسوری‌های تزئینی کوچک‌تر می‌توانند به بهترین وجه کنار هم قرار بگیرند ولی برای استفاده از اکسسوری‌های بلندتر‌ نیاز به یک مبلمان بزرگتر نیز خواهید داشت. آثار هنری را نزدیک میز یا نیمکت چوبی آویزان کنید تا به خوبی با کل فضا هماهنگ محسوب شوند و تم منحربه‌فردی ایجاد شود.

سخن پایانی

در این مقاله نکاتی پیرامون چگونگی دکوراسیون خانه با میز یا کنسول و نشیمن چوبی یا نیمکت بیان شد. چراغ خواب‌های رومیزی، آثار هنری، تابلو فرش‌ها و سایر وسایل زینتی مانند گلدان‌ها، مجسمه‌ها، همگی می‌توانند برای تزیین کنسول استفاده شوند.

هنگام طراحی میز کنسول، مقیاس و نسبت‌ها را در نظر بگیرید. برای مثال، آباژورهای رومیزی به افزایش ارتفاع و تقارن کنسول و میز شما کمک خواهد کرد. همچنین سایر اشیای تزیینی و کتاب‌هایی که بر روی همدیگر چیده می‌شوند، احساس خوبی به مهمانان شما انتقال می‌دهد.

اگر از خرید آثار هنری خاص و شیک لذت می‌برید و به دنبال محصولات هنری دست‌ساز و دکوراتیو هستید به فروشگاه اینترنتی جویا مراجعه کنید. جویا همواره می‌کوشد تا رویکرد و ارتباطی متفاوت را میان هنر و بازار ایجاد کند. تلاش جویا خلق یک حس خوب در قلب مشتریان است تا آن‌ها همواره از دکوراسیون بهتر خانه خود لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *