تا این کارها را نکرده اید لیزر نکنید!  نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد

یکی از روش هایی که امروزه برای رفع موهای زائد بدن بسیار رایج و پرطرفدار است، لیزر موهای زائد می باشد. لیزر موهای زائد یک روش تقریبا دائمی برای رفع موهای زائد در قسمت های مختلف از بدن است؛ به طوری که اگر به صورت منظم در جلسات لیزر شرکت کنید، موهای سرسخت و زبری که در قسمت های مختلف از بدن شما رشد کرده اند، از بین می روند و بعد از اتمام جلسات لیزر 70 تا 80 درصد موها رفع می شوند. با این حال برای اینکه از لیزر موهای زائد به نتیجه برسید، باید به نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، توجه داشته باشید. در ادامه ما را همراهی کنید تا با مهم ترین نکات و اقداماتی که قبل از لیزر موهای زائد، رعایت آن ها ضرورت دارد، آشنا شویم.

چرا باید به نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، توجه داشته باشیم؟

لیزر موهای زائد به دلیل تاثیری که در از بین بردن دائمی موهای زائد در بدن دارد، امروزه با استقبال بالایی همراه بوده است. به طوری که افراد مختلف اعم از زنان و مردان، برای از بین بردن موهای زائد در قسمت های مختلف از بدنشان، از لیزر موهای زائد استفاده می کنند.

با این حال باید به برخی نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، توجه داشت تا روند لیزر با کمترین عارضه پیش برود. در روش لیزر موهای زائد، ملانین موجود در فولیکول های مو، مورد هدف قرار می گیرند. ملانین هایی که در فولیکول های مو وجود دارند، نور لیزر را جذب می کنند و فولیکول ها را گرم می کنند تا آن ها را از بین ببرند.

در صورتی که پوست در ناحیه لیزر دچار آسیب دیدگی و یا تحریک شده باشد، لیزر منجر به آسیب دیدن پوست می گردد. بنابراین بسیار مهم است پیش از اینکه موهای زائد در پوست خود را لیزر کنید، از پوست خود مراقبت نمایید و به نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد توجه داشته باشید تا خطرات ناشی از لیزر شامل سوختگی، تاول و هایپرپیگمانتاسیون بروز پیدا نکند.  

شرایط پوستی قبل از لیزر

پیش از لیزر موهای زائد، بسیار مهم است که از سلامت پوست خود اطمینان به دست آورید تا از بروز هر گونه عارضه و عوارض جانبی در پوست شما جلوگیری گردد.

  • پوست در ناحیه درمان، باید تمیز و بدون آرایش باشد. بهتر است از لوازم آرایشی و لوسیون ها نیز بر روی پوست استفاده نگردد.
  • پوست صورت باید خشک و بدون عرق و یا رطوبت باشد.
  • یکی از نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، این است که در صورتی که در ناحیه درمان بریدگی، کبودی و یا زخم باز وجود داشت، تا زمان بهبودی کامل، از لیزر اجتناب شود.
  • پوست صورت نباید آفتاب سوخته و یا برنزه باشد.
  • بر روی پوست صورت، نباید هیچ بیماری فعال پوستی شامل آکنه، اگزما و یا پسوریازیس وجود داشته باشد.
  • بهتر است در ناحیه لیزر موهای زائد، خالکوبی و یا آرایش دائم وجود نداشته باشد.

بنابراین برای اطمینان از اینکه پوست شما در شرایط مناسبی قرار دارد، سعی کنید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اکثر مراکز لیزر معتبر زیر نظر پزشک هستند که میتوانید قبل از انجام لیزر وی را در جریان قرار دهید ، به طوری که بعد از اینکه اطمینان به دست آوردید، پوستتان در شرایط مطلوبی قرار دارد، برای درمان آن اقدام نمایید. برای مشاهده لیست بهترین مراکز لیزر اصفهان  و سایر شهرها به سایت pasokheto.ir ( پاسخ تو ) مراجعه نمایید .

تا این کارها را نکرده اید لیزر نکنید!  نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد

نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد

اگر قصد لیزر موهای زائد در بدن خود را دارید، به نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد توجه داشته باشید. در ادامه به مهم ترین نکاتی که باید پیش از لیزر موهای زائد به آن ها توجه شود، اشاره کرده ایم.

ناحیه تحت درمان را شیو کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، این است که ناحیه ای که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد را باید در شب قبل شیو کنید. به طوری که این قسمت از پوست باید صاف باشد و مویی بر روی سطح پوست وجود نداشته باشد. اگر موهای ناحیه درمان شیو نشوند، انرژی لیزر پیش از اینکه به ریشه موها برسد و در فولیکول جذب شود، توسط موی روی پوست جذب می شود و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

یکی از کارهایی که قبل از لیزر باید انجام داد ، اصلاح با تیغ است. بنابراین به هیچ عنوان قبل از لیزر از روش هایی شامل وکس و یا اپیلاسیون استفاده نکنید. در این صورت ریشه موهای شما که دارای فولیکول است، از بین می رود و لیزر اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

از مصرف تركيبات ايزوترتينوئين خودداری کنید.

به مدت حداقل 6 ماه پیش از لیزر موهای زائد، از مصرف قرص های خوراکی و یا تركيبات ايزو ترتينوئين از جمله آكوتان، دكوتان، رآكوتان و … خودداری نمایید. در صورتی که از تركيبات ايزو ترتينوئين به صورت موضعی استفاده می کنید، به مدت یک هفته پیش از لیزر موهای زائد، مصرف آن ها را قطع کنید.

پزشک خود را در جریان داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید.

نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، این است که اگر دارویی را مصرف می کنید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما پیش از لیزر موهای زائد، به پزشک خود اطلاع دهید.

همینطور اگر به تازگی آفتاب گرفته اید و یا سولار کرده‌ اید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. عدم اطلاع رسانی به موقع، سبب می شود که به پوست شما آسیب برسد. ضمن اینکه مصرف دارویی که با این فرآیند تداخل دارد، منجر به افزایش درد در هنگام لیزر موهای زائد می شود.

از دئودورانت، مرطوب کننده و … روی پوست محل درمان استفاده نکنید.

فرقی نمی کند قصد لیزر کدام نواحی از پوست و بدن خود را دارید؛ موضوعی که خیلی مهم است این نکته است که پوست شما باید عاری از هر گونه نرم کننده، کرم و محصولات آرایشی باشد.

بنابراین از هیچ نوع اسپری، کرم های برنزه کننده پوست، مرطوب کننده، روغن های مورد استفاده بر روی پوست، محصولات آرایشی و … استفاده نکنید. تمامی مواردی که نام بردیم، در برابر پرتو لیزر می سوزند و به پوست آسیب می رسانند. بنابراین مطمئن شوید که در روز لیزر، پوست شما در ناحیه درمان، کاملا تمیز می باشد. بهتر است شب قبل دوش بگیرید و از هیچ محصول پوستی نیز استفاده نکنید.

از برنزه کردن صورت و بدن خود قبل از لیزر موهای زائد، خودداری کنید.

به مدت حداقل 6 هفته قبل از اینکه موهای زائد بدن خود را لیزر کنید، از آفتاب گرفتن و یا برنزه کردن خودداری نمایید. لیزر رنگدانه های تیره در موهای زائد را مورد هدف قرار می دهد و آن ها را از بین می برد.

یکی از نکاتی که قبل از لیزر باید رعایت کرد، اجتناب از برنزه کردن پوست قبل از لیزر موهای زائد می باشد. به طوری که با برنزه شدن پوست، لیزر قادر به تشخیص پوست و مو از یکدیگر نیست و حتی ممکن است اشتباها پوست را مورد هدف قرار دهد و منجر به بروز عارضه هایی از جمله سوختگی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *