ترک پاشنه چگونه ایجاد می شود و راه های درمان چیست؟

ترک پاشنه پا یکی از مشکلات پا است که می تواند شایع باشد. اگرچه در ابتدا به عنوان یک مشکل مهم سلامتی تلقی نمی شود، اما می تواند در آینده منجر به عوارض جدی شود. حتی ایستادن نیز می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که شکاف ها عمیق تر می شوند. حتی ساده ترین فشار روی پاشنه می تواند باعث درد شدید شود.

ترک پاشنه از نظر زیبایی شناسی نتایج رضایت بخشی ندارد. این وضعیت که بر اعتماد به نفس تأثیر می گذارد، می تواند زندگی اجتماعی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین به دلیل وجود ارگانیسم های موجود که ابتدا بر روی پوست تأثیر می گذارد، می تواند باعث بیماری های دیگر شود.

به عنوان تیم بانوزی در این مقاله سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم که ترک پاشنه چگونه ایجاد می شود و روش های درمانی آن چیست؟

میتوانید بخوانید: روتین مراقبت از پوست با طراوت بهاری

ترک پاشنه چگونه رخ می دهد؟

ترک پاشنه با پینه شروع می شود که به پوسته شدن در ناحیه پاشنه معروف است. با افزایش تدریجی فشار روی پا، کف پا منبسط می شود، بنابراین نواحی پوسته دار شروع به ترک خوردن می کنند.

ترک‌های پاشنه پا می‌توانند به دلیل بسیاری از شرایط ایجاد شوند. این می تواند تحت تاثیر شرایط فصلی، فعالیت های بدنی، نوع پوست، بیماری تیروئید یا دیابت یا کمبود ویتامین باشد. بنابراین می تواند نشانه بیماری باشد. به همین دلیل باید جدی گرفته شود و با پزشک مشورت شود.

ترک پاشنه پا که در همه افراد دیده می شود مشکلی است که در افرادی که پوست خشک دارند و پوست خود را به اندازه کافی مرطوب نمی کنند بیشتر به چشم می خورد. فشار روی پاها باعث تسریع ترک خوردن پاشنه از قبل خشک شده می شود. علاوه بر این، در افراد بالای یک سن خاص به دلیل از دست دادن شدید رطوبت در پوست شایع تر است.

پوستی که به اندازه کافی مرطوب نشده باشد، با گذشت زمان شروع به ضخیم شدن و خشن شدن می کند. این باعث ظاهر نامطلوب و همچنین ایجاد ترک پاشنه می شود و باعث پوسته پوسته شدن پوست همراه با خارش پاشنه و سفت شدن پوست می شود. در موارد پیشرفته، ممکن است خونریزی روی پوست نیز رخ دهد.

راه های درمان ترک پاشنه پا

ترک پاشنه دارای روش های درمانی مختلفی است. اگر علائم ضخیم شدن و پوسته پوسته شدن روی پوست پاشنه پا وجود داشته باشد و میزان درد به تدریج افزایش یابد، منطقی است که از قبل اقدامات احتیاطی انجام شود. پس بیایید راه های درمان را با هم ببینیم.

1. روغن های گیاهی

از روغن های طبیعی به دست آمده از گیاهان می توان برای رفع ترک های پاشنه پا استفاده کرد. به ویژه روغن هایی مانند روغن بادام، روغن زیتون و نارگیل اثرات نرم کنندگی پوست دارند. با این حال، قبل از استفاده از روغن های گیاهی به پاشنه پا، باید پاها را در آب گرم بشویید. بنابراین، ترک ها بسیار راحت تر نرم شده و بهبود می یابند.

اطلاعات اضافی: استفاده از روغن ها با ماساژ نتیجه موثرتری می دهد. علاوه بر این، اگر جوراب نخی پس از استفاده از این روش پوشیده شود، نرمی اضافی در پاشنه پاها مشاهده می شود.

2. وازلبن

وازلین یکی از مرطوب کننده های جایگزین برای ترک پاشنه پا است که خاصیت مرطوب کنندگی شدیدی دارد با استفاده منظم باعث کاهش ترک پاشنه پا می شود. وازلین یک مرطوب کننده خوب برای پاشنه های ترک خورده است، زیرا هم روشی مقرون به صرفه و هم استفاده آسان است.

3. لیزر

لیزر که از جمله کاربردهای پزشکی است که نیاز به حرفه ای بودن دارد و درمانی است که توسط متخصصین این حوزه انجام می شود از جمله روش های درمان موثر ترک پاشنه پا می باشد.

به لطف انرژی های با دمای بالا که توسط لیزر ارسال می شود، می توان مشکل ترک پاشنه پا را برطرف کرد. با این حال، انجام آن در یک محیط امن و بهداشتی بسیار مهم است. همچنین حضور حداقل در چند جلسه ضروری است که ممکن است کمی چالش مالی باشد.

4. مکمل ویتامین

ترک پاشنه پا

یکی از دلایل اصلی ترک پاشنه می تواند کمبود ویتامین باشد که می تواند ناشی از تغذیه نامتعادل، عدم ورود ویتامین های لازم به بدن باشد را می توان با مکمل های ویتامینی معمولی کاهش داد. این ویتامین ها را می توان به ویژه به دلیل اثر بازسازی پوست ویتامین های K و A را ترجیح داد.

5. درمان های طبیعی

درمان های طبیعی بسیاری در درمان ترک پاشنه پا وجود دارد. هر یک از این درمان های طبیعی به عنوان درمان های بسیار موثری ظاهر می شوند. بنابراین اساساً این درمان ها چیست که می توانید به راحتی در خانه از آنها استفاده کنید؟

. درمان آب گرم-لیمو

به لطف ویژگی اسیدی آن، لیمو با مبارزه با باکتری های موجود در پاشنه، فواید مهمی در سلامت پاشنه پا دارد. ترکیب مقدار مساوی آب گرم و لیمو می تواند یک روش موثر در برابر ترک ها باشد.

. درمان آب گرم-عسل

عسل که پوست را مرطوب و تغذیه می کند، روشی موثر برای کسانی است که می خواهند ترک پاشنه پا را از بین ببرند. کاری که باید انجام داد این است که آب گرم و عسل را در یک لگن مخلوط کرده و پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در آن مخلوط نگه دارند.

علاوه بر این، این مخلوط در کاهش بوی بد پا، نیز تاثیر گذار است. با این حال، این روند باید به طور منظم پس از هر حمام تکرار شود تا ترک ها کاهش یابد.

6. سنگ پا

تاثیر سنگ پا در ترک پاشنه پا

سنگ پا یک نوع سنگ منجمد شیشه ای و منجمد با پایه سیلیکات، بسیار متخلخل، منجمد آتشفشانی است که به دلیل خاصیت بازسازی پوست خود شناخته شده است، با از بین بردن پوست مرده از پوست، پوستی نرم و صاف را ارائه می دهد. به این ترتیب خلاص شدن از شر ترک ها و لایه ضخیم پوست پاشنه پا نیز راحت تر می شود. با این حال، استفاده منظم برای نتایج موثرتر ضروری است.

همانطور که مشاهده می شود اگرچه ترک پاشنه به عنوان یک مشکل مهم تلقی نمی شود، اما در واقع مشکلی است که هم می تواند منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود و هم از نظر زیبایی باعث ناراحتی شود.

اگرچه راه های درمانی برای از بین بردن ترک پاشنه پا وجود دارد، اما توجه به انتخاب کفش و مراقبت منظم از پاها ضروری است تا ایجاد ترک در پاشنه پا تکرار نشود.

در این مقاله سعی کردیم پاسخ دهیم ترک پاشنه چگونه ایجاد می شود و راه های درمان چیست. امیدواریم مطالب مفیدی بوده باشد.

در نهایت، فراموش نکنید که وبلاگ ما را برای مقالات دیگر دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *