چرا باید جنس پوست خود را بدانیم؟

هر نوع پوستی ویژگی ها و نیازهای خاص خود را دارد. مهم است که نوع پوست را درک کنیم تا بتوانیم مراقبت ویژه و محافظت آگاهانه ای را که اکنون و در آینده به پوستمان نیاز دارد، بدهیم. با تیم بانوزی همراه باشید.

نوع پوست شما به میزان سبوم (روغنی) پوست شما بستگی دارد. چربی پوست می تواند در طول زمان تغییر کند و همچنین می تواند تحت تأثیر عواملی مانند استرس، ژنتیک، هورمون ها، رطوبت محیط و روند طبیعی پیری قرار گیرد.

تعدادی ویژگی درمورد پوست وجود دارد که می تواند به شما در پاسخ به سوال ” نوع پوست من چیست؟ ” کمک کند.

پوست چرب

سبوم اضافی تولید می کند که باعث درخشش پوست و احساس چربی می شود. پوست چرب نیز با وجود چرب بودن نیاز به رطوبت دارد. حمایت از پوست چرب به انتخاب محصولات مناسبی بستگی دارد که بدون مسدود کردن منافذ پوست یا ایجاد آکنه، تغذیه و مرطوب کنند.

پوست خشک

نسبت به سایر انواع پوست چربی کمتری تولید می کند. این می تواند باعث شود که پوست کدر، زبر و پوسته پوسته به نظر برسد. اغلب احساس سفتی وجود دارد، خطوط ریز و یا چین و چروک ممکن است زودتر ظاهر شوند. همچنین ممکن است گاهی اوقات تحریک و خارش وجود داشته باشد. روتین مراقبت از پوست برای پوست خشک باید شامل ترکیبات ملایم، تسکین دهنده و مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سرامید باشد که به حفظ سد رطوبتی محافظ پوست کمک می کند.

چگونه نوع جنس پوست خود را بدانیم؟

پوست متعادل

نه خیلی خشک و نه خیلی چرب. مستعد پوسته پوسته شدن یا احساس چربی و کشش نیست. پوست های متعادل کمتر مستعد حساسیت هستند. با این حال، اگرچه پوست متعادل یک دچار مشکل خاصی نیست، مراقبت مناسب از پوست برای حفظ بهینه سلامت پوست، مورد نیاز است. روتین متعادل پوست ایده آل رطوبت را قفل می کند و از سد محافظ پوست شما حمایت می کند و به پوست شما کمک می کند رطوبت را حفظ کند.

پوست مختلط

پوست مختلط شامل نواحی خشک و چرب است، ناحیه T صورت معمولاً چرب است و گونه ها خشک یا نرمال هستند. این نوع پوست در فصول مختلف سال و به دلیل عوامل مختلفی مانند استرس یا نوسانات هورمونی می تواند از متعادل تا چرب متفاوت باشد. برای تمیز کردن و مرطوب‌سازی مؤثر، می‌توان محصولات مورد نیاز برای مراقبت از پوست چرب یا معمولی در برخی نواحی و مراقبت از پوست خشک در برخی مناطق را ترجیح داد.

همچنین می توانید بخوانید: مراقبت از پوست در خانه | ۷ روش خانگی برای داشتن پوستی شاداب

در حالی که یک سد پوستی سالم برای همه انواع پوست مهم است، مهم است که به یاد داشته باشید که هر ساختار پوستی از بسیاری جهات منحصر به فرد است. این بدان معناست که برای دستیابی به پوستی سالم و شاداب، به جای رویکرد “مراقبت از پوست یکنواخت” به مراقبت ویژه نوع پوست نیاز است. اولین قدمی که برای این منظور باید برداشته شود ، یادگیری نوع پوست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *