نحوه مراقبت از مو در فصل بهار

مهمترین نکات برای مراقبت از مو در بهار، راز داشتن موهای زیبا و سالم اینجاست!

روزهای سرد گذشت. اما تغییر ناگهانی دمای هوا، رطوبت و باران و همچنین باد، رفتار خوبی با موهای ما ندارد. با فرا رسیدن فصل بهار باید با چشمی نو به موها نگاه کرد. مراقبت از موها را در فصل بهار جدی بگیرید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که طراوت بهاری را به موهای شما می بخشد.برای خواندن مطالب بیشتر در بانوزی با ما همراه باشید.

ماساژ پوست سر

یکی از نکات مهم برای مراقبت از مو در بهار، ماساژ دادن پوست سر است تا پوست سرتان آرام شود. به این ترتیب گردش خون را در پوست سر خود تنظیم کرده و به فولیکول های مو اجازه تنفس خواهید داد.

شستشو و ماساژ صحیح مو برای داشتن موهایی سالم

برای موهای خیس

هنگام شامپو کردن موهای خود، به آرامی پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. با کمی فشار به شقیقه های خود، گردش خون را تسریع کنید. به همین ترتیب، پیشانی، دور خط موی پیشانی و اطراف گوش ها را ماساژ دهید.

موهای خشک

هفته ای دو بار دستان خود را روی پوست سرتان به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون در پوست سر فعال شود. پس از انجام این کار، به مدت 1-2 دقیقه از گردن خود ماساژ دهید و به سمت سر حرکت کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر این حرکت می توانید ابتدا سر خود را با یک حوله مرطوب مرطوب کنید. به این ترتیب سلول های خونی با سرعت بیشتری شروع به حرکت می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حوله را با آب گرم خیس کنید و یک یا دو دقیقه دور سر خود بپیچید.

رشد مجدد موها

همچنین می توانید بخوانید: بوتاکس مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

درست مانند پاییز، در بهار نیز ممکن است با ریزش مو مواجه شویم. هیچ کاری نمی توانیم در مورد آن انجام دهیم. این یک حالت طبیعی است که با تغییر فصل تجربه می کنیم. هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از مو و رشد مجدد موهای خود انجام دهید.

موهای سالم و زیبا در فصل بهار

رژیم غذایی مناسب برای رویش مجدد مو

روی ، منیزیم و کراتین مو ها را تقویت می کنند. به عنوان مثال، غذاهای دریایی، عدس، نان غلات کامل، کاکائو و بادام از این جنبه غنی هستند.

آهن برای رساندن اکسیژن به فولیکول های مو ضروری است. آهن، در جعفری، جگر گاو و اسفناج فراوان است.

– برای تقویت فولیکول های مو باید پروتئین مصرف کنید. که به وفور در ماهی تن، پنیر، مرغ، استیک و زرده تخم مرغ یافت می شود.

ویتامین B موهای شما را تقویت می کند. در غلات و قارچ ها یافت می شود. 

مراقب از موها

موهای ما نیاز به محافظت دارند. به همین دلیل در انتخاب موادی که استفاده می کنیم باید دقت کنیم. موهای شما از مراقبتی که با اختصاص کمی زمان و بودجه انجام می دهید، از شما قدردان خواهند بود!

– می توانید برس مورد استفاده خود را تغییر دهید. با استفاده از برس مو چوبی به جای پلاستیکی می توان از کراتین موهای خود محافظت کرد. همچنین برای از بین بردن گره موهایتان از یک شانه با دندانه پهن استفاده کنید.

– برای خود یک سشوار حرفه ای تهیه کنید. باید حداقل 1500 وات قدرت داشته باشد. همچنین قابلیت استفاده از آن در سرعت ها و دماهای مختلف را داشته باشد. اگر همه اینها را داشته باشید، به راحتی می توانید از موهای خود محافظت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *