15 نکته اساسی برای داشتن ناخن های قوی‌ تر

داشتن ناخن‌های قوی و سالم می‌تواند نشانه‌ای از سلامتی باشد، اما گاهی اوقات ناخن‌های ما آنقدر که می‌خواهیم قوی نیستند.

خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا به تقویت ناخن‌ها کمک کنیم و آنها را به جایی که می‌خواهیم برسانیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید. در بانو زی با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

15 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

ناخن‌های قوی و سالم می‌تواند نشانه‌ای از سلامتی باشد، اما گاهی اوقات ناخن‌های ما آنقدر که می‌خواهیم قوی نیستند.

خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا به تقویت ناخن‌ها کمک کنیم و آنها را به جایی که می‌خواهیم برسانیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

1. مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین (همچنین به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 شناخته می شود) یکی از ویتامین های گروه B است. از آنجایی که محلول در آب است، در بدن ذخیره نمی شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آن را روزانه مصرف می کنید.

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک می کند. می توان آن را در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته و حبوبات یافت، یا می توانید از ویتامین B یا مکمل استفاده کنید.

قبل از مصرف مکمل بیوتین با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

2. قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

خیساندن بیش از حد در آب می تواند باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن های شما شود. هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام حمام دستان خود را از آب دور نگه دارید. البته غیرممکن است که همیشه از زیر آب بردن دستان خود اجتناب کنید، اما این چیزی است که باید به آن توجه داشت.

3.هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی می شکنند و پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند.

4. به رژیم غذایی خود توجه کنید

مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مصرف مولتی ویتامین با مواد معدنی دارید. رژیم غذایی با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی می تواند کل بدن شما – از جمله ناخن های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

5. مراقب محصولاتی که استفاده می کنید باشید

بسیاری از لاک ها یا درمان ها حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده های لاک ناخن حاوی استون باید اجتناب کرد زیرا می تواند به ناخن ها آسیب برساند. به دنبال لاک های غیر سمی و خیس کننده ناخن و همچنین لاک پاک کن های بدون استون باشید.

6. در صورت امکان از استفاده از ناخن های ژل یا اکریلیک خودداری کنید

در حالی که اینها به عنوان یک جایگزین آسان برای کسانی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند، تبلیغ می شود، استفاده مکرر می تواند باعث کنده شدن ناخن های شما شود که آنها را ضعیف می کند. اگر باید آنها را تهیه کنید، آنها را به طور مداوم استفاده نکنید.

7.به ناخن هایتان نفس بدهید

در همین راستا، اگرچه لاک ناخن زیبا به نظر می رسد، ناخن های شما نیاز به نفس کشیدن دارند. استفاده مداوم از لاک، حتی لاک غیر سمی، می تواند ناخن را ضعیف کند.

پس از استفاده از لاک به مدت یک هفته یا بیشتر، لاک را با یک لاک پاک کن بدون استون پاک کنید و سپس اجازه دهید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشد.

8. ناخن های خود را در سمت کوتاه تر نگه دارید

ناخن های بلند بیشتر احتمال دارد که بشکنند و روی چیزها گیر کنند، در حالی که ناخن های کوتاه کمتر احتمال دارد که کنده شوند، ترک بخورند یا شکافته شوند و به قوی نگه داشتن آنها کمک کند.

9. از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

در عوض، از پدهای انگشتان خود برای باز کردن قوطی نوشابه استفاده کنید یا از یک گیره کاغذ برای رسیدن به چیزی در یک فضای کوچک استفاده کنید. استفاده از ناخن به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستگی و خرد شدن ناخن شود که به نوبه خود می تواند ناخن را ضعیف کند.

10. از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید

پس از پاک کردن لاک، یا اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی هیدراته نشده‌اید، از کرم دست روی دست‌هایتان استفاده کنید، و مطمئن شوید که ناخن‌هایتان را مرطوب می‌کنید . شما می توانید این کار را هر بار که دستان خود را می شویید انجام دهید.

11. از خشک کردن محصولات خودداری کنید

اگر از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، سعی کنید آن را به ناخن هایتان نرسانید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها مضر باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ناخن ها (و دست ها) را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.

داشتن ناخن های قویتر

12. نحوه سوهان زدن ناخن های خود را تغییر دهید

One Direction – این فقط نام یک گروه پسر نیست! سوهان زدن ناخن ها در یک حرکت رفت و برگشتی مانند اره می تواند ناخن های شما را ضعیف کند. سوهان را فقط در یک جهت سوهان بزنید و به راحتی از کناره های ناخن استفاده کنید زیرا سوهان زدن بیش از حد آن می تواند ناخن را ضعیف کند.

13. از محصولات پاک کننده با احتیاط استفاده کنید

هنگام تمیز کردن اطراف خانه، دستکش لاستیکی بپوشید. بسیاری از محصولات پاک کننده یا دستمال مرطوب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند ناخن را ضعیف کنند. دستکش به شما کمک می کند تا از تماس با این مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

14. به شامپوی خود نگاه دقیق تری بیندازید

اگر از شامپویی استفاده می‌کنید که خشک می‌کند یا قصد دارد روغن‌ها را از بین ببرد (یعنی شامپویی که مخصوص موهای چرب است)، ممکن است ناخن‌های شما را خشک کرده و باعث ضعیف یا شکننده شدن ناخن‌ها شود. سعی کنید شامپوی خود را به مدت چند هفته عوض کنید و ببینید آیا تفاوتی مشاهده می کنید.

15. با پزشک خود صحبت کنید

اگر چندین هفته را امتحان کرده اید و هیچ تغییری در ناخن های خود مشاهده نکرده اید، به متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به ناخن‌های شما نگاهی بیندازند و در مورد وضعیت عادی و سلامت کلی شما سؤالاتی بپرسند.

در صورت نیاز، آنها می‌توانند یک درمان ناخن قوی تجویز کنند که می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

به ناخن های خود توجه کنید

ناخن‌های ما می‌توانند پیام‌های زیادی به دیگران بفرستند، و ناخن‌های ضعیف یا شکننده ممکن است شما را به خودآگاهی برساند. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت ناخن ها و بهبود آنها انجام دهید.

اگر درمان های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی نمی کند، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث نازک یا شکننده شدن ناخن‌ها شود، و تنها با درمان علت اصلی، ناخن‌های شما می‌توانند دوباره قوی شوند.

8 ویتامین و ماده مغذی برتر برای داشتن ناخن های سالم و قوی

ناخن های شما می توانند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما بگویند.

بستر ناخن دائماً باعث ایجاد بافت ناخن می شود و دریافت کافی ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و استحکام سلول های جدید ناخن کمک می کند.

تغییر در ظاهر، بافت یا شکل ناخن های شما می تواند نشان دهنده کمبود مواد مغذی باشد.

در اینجا 8 ویتامین و مواد مغذی مهم برای حفظ سلامت ناخن ها آورده شده است.

1. بیوتین

بیوتین یک ویتامین B کمپلکس است که به عنوان ویتامین B7، کوآنزیم R و ویتامین H نیز شناخته می شود.

به رشد سلول های سالم کمک می کند و به متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین که برای رشد ناخن ضروری هستند کمک می کند.

غذاها و مکمل های غنی از بیوتین ممکن است به تقویت ناخن های شکننده شما کمک کنند. چند مطالعه کوچک از مصرف مکمل بیوتین در این زمینه حمایت می کند .

یک مطالعه روی 35 نفر با ناخن های شکننده نشان داد که 2.5 میلی گرم بیوتین در روز به مدت شش هفته تا هفت ماه باعث بهبود علائم در 63 درصد از شرکت کنندگان شد.

کمبود این ویتامین به ندرت اتفاق می‌افتد و در حالی که هیچ مقدار توصیه‌شده رژیم غذایی (RDA) برای بیوتین وجود ندارد، توصیه مصرف کافی (AI) برای بزرگسالان 30 میکروگرم در روز تعیین شده است.

بیوتین بیشتر در گوشت‌های اندام مانند جگر وجود دارد، اما می‌توان آن را در زرده تخم‌مرغ، محصولات لبنی، مخمر، ماهی قزل آلا، آووکادو، سیب‌زمینی شیرین، آجیل ، دانه‌ها و حتی گل کلم نیز یافت.

خلاصه کمبود بیوتین نادر است، اما مصرف بیوتین از

طریق غذا یا مکمل ها ممکن است به تقویت ناخن های شکننده و بهبود رشد آنها کمک کند.

2. سایر ویتامین های B

سایر ویتامین های B نیز برای سلامت ناخن ها مهم هستند.

ویتامین B12 در جذب آهن و همچنین رشد گلبول های قرمز نقش دارد. هم آهن و هم B12 برای محکم و سالم نگه داشتن ناخن ها ضروری هستند.

کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به ناخن های کاملا آبی، رنگدانه های آبی مایل به سیاه با رگه های تیره طولی مواج و رنگدانه های قهوه ای شود.

به همین ترتیب، فولات یا ویتامین B9 با کمک به تشکیل گلبول های قرمز خون و رشد سلول های جدید برای رشد و سلامت ناخن ها مهم است.

کمبود فولات می تواند باعث تغییر رنگدانه در ناخن های شما شده و آنها را سفت و شکننده کند.

برای جلوگیری از کمبود، بزرگسالان به 2.4 میکروگرم ویتامین B12 و 400 میکروگرم فولات در روز نیاز دارند، اگرچه زنان باردار نیاز بیشتری به آن دارند.

فولات را می توان در سبزیجات سبز تیره، مرکبات، لوبیا، نخود، عدس، آجیل، دانه ها و آووکادو یافت. از سوی دیگر، B12 عمدتاً در غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود، اگرچه می توان آن را در سایر غذاها و نوشیدنی ها غنی کرد.

خلاصه هر دو ویتامین B12 و فولات در تولید گلبول های قرمز خون و انتقال اکسیژن به سلول های ناخن نقش دارند. نارسایی می تواند منجر به تغییر رنگ ناخن های شما شود.

3.آهن

آهن مرکز گلبول‌های قرمز خون را تشکیل می‌دهد که اکسیژن را به اندام‌ها و تمام سلول‌های بدن شما – از جمله ناخن‌ها – می‌رسانند.

بدون آهن، اکسیژن به اندازه کافی به سلول های شما منتقل نمی شود.

از آنجایی که آهن به عنوان اکسیژن برای ناخن های سالم مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم خونی می تواند منجر به رگه های عمودی در ناخن های شما شود یا ناخن های شما ممکن است مقعر یا “قاشقی” شوند.

RDA برای آهن بسته به سن و جنس بسیار متفاوت است. توصیه برای مردان 8 میلی گرم در روز است، در حالی که برای زنان 19 تا 50 ساله 18 میلی گرم در روز توصیه می شود. پس از رسیدن زنان به سن 50 سالگی یا یائسگی، نیاز آهن آنها به 8 میلی گرم در روزکاهش می یابد.

بدن شما آهن موجود در غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، بادام زمینی، دانه ها، لوبیاها و سایر غذاهای غنی شده جذب می کند.

با این حال، خوردن یک غذای غنی از ویتامین C همراه با منبع غذایی آهن گیاهی، جذب را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، خوردن پرتقال و توت فرنگی همراه با سالاد اسفناج با لوبیا و دانه ها جذب آهن شما را بهبود می بخشد .

خلاصه آهن برای تامین اکسیژن کافی برای سلول های شما مورد نیاز است که به نوبه خود برای سلامت ناخن ها ضروری است. اگر کمبود آهن دارید، شکل و ظاهر ناخن های شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

4. منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی در بیش از 300 واکنش در بدن شما، از جمله سنتز پروتئین است که برای رشد ناخن مورد نیاز است.

برآمدگی های عمودی در ناخن های شما ممکن است نشانه کمبود منیزیم باشد . علیرغم دسترسی در سراسر جهان از این مواد معدنی، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش می دهد که کمتر از 60 درصد از جمعیت ایالات متحده مقدار توصیه شده را مصرف می کنند.

RDA برای مردان و زنان به ترتیب 400-420 میلی گرم و 310-320 میلی گرم در روز است.

غلات کامل، به ویژه گندم کامل، منبع غنی منیزیم هستند. سبزیجات با برگ سبز تیره و همچنین کینوا، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، ادامام و لوبیا سیاه نیز منابع خوبی هستند.

خلاصه مصرف کافی منیزیم برای جلوگیری از برآمدگی های عمودی در ناخن های شما بسیار مهم است. این ماده معدنی همچنین به سنتز پروتئین و تشکیل ناخن های جدید کمک می کند.

5. پروتئین

ناخن ها عمدتا از یک پروتئین ساختاری فیبری به نام کراتین ساخته شده اند. این همان چیزی است که به ناخن ها استحکام و انعطاف پذیری می بخشد. همچنین از ناخن های شما در برابر آسیب یا استرس محافظت می کند.

جالب اینجاست که کراتینی که می بینید در واقع مرده است. ناخن ها توسط سلول های مرده تشکیل می شوند که بدن شما به عنوان سلول های جدید از زیر خارج می شود.

خوردن پروتئین به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی شما ضروری است برای افزایش تولید کراتین و در نتیجه ایجاد ناخن های قوی، در حالی که مصرف پروتئین کم ممکن است ناخن های ضعیف را ایجاد کند.

RDA برای پروتئین 0.36 گرم در هر پوند (0.8 گرم در کیلوگرم) وزن بدن در روز است. این برابر حدود 55 گرم پروتئین در روز برای یک فرد 150 پوند (68 کیلوگرم) است. با این حال، محدوده توزیع قابل قبول Magronutrient (AMDR) به پروتئین اجازه می دهد تا 10-35٪ از کل کالری روزانه خود را حساب کند – به طور قابل توجهی بیشتر از RDA (15منبع مورد اعتماد).

پروتئین را می توان در غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات، و همچنین غذاهای گیاهی مانند سویا، حبوبات، لوبیا، عدس، آجیل، دانه و دانه های کامل یافت.

خلاصه مصرف پروتئین مناسب برای تولید کراتین مورد نیاز است، که مسئول نگه داشتن ناخن های شما قوی و انعطاف پذیر است.

6. اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به روان و مرطوب کردن ناخن های شما کمک کنند و ظاهری براق به آن ها ببخشند.

این اسیدهای چرب ممکن است التهاب را در تخت ناخن خود کاهش دهند، که تغذیه سلول هایی را که به صورت ناخن شما افزایش می یابد، تغذیه می کند. کمبود اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به خشکی و شکنندگی ناخن ها کمک کند.

هیچ RDA برای اسیدهای چرب امگا 3 وجود ندارد، اما هوش مصنوعی برای مردان و زنان به ترتیب 1.6 گرم و 1.1 گرم در روز است. AMDR می گوید که تا 1.6٪ از کل کالری می تواند از امگا 3 باشد.

ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا، خال خالی، ماهی تن و ساردین دارای امگا 3 در صدر جدول هستند، اما می توان آنها را در گردو ، سویا، تخم مرغ، دانه چیا، دانه کتان و ماهی و روغن بذر کتان نیز یافت.

خلاصه برای جلوگیری از خشکی و شکننده شدن ناخن ها، اسیدهای چرب امگا 3 کافی مصرف کنید. آنها به روان کردن ناخن های شما کمک می کنند و ظاهری براق به آنها می بخشند.

7. ویتامین C

ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است، پروتئینی که به بسیاری از بافت‌ها شکل، استحکام و یکپارچگی

می‌دهد و عنصر سازنده ناخن‌ها، مو و دندان است.

کمبود ویتامین C می تواند منجر به شکنندگی ناخن و همچنین کندی رشد ناخن شود.

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است و نمی تواند توسط بدن شما تولید شود. مردان به 90 میلی گرم و زنان 75 میلی گرم در روز نیاز دارند.

در حالی که تصور می شود مرکبات مانند پرتقال، توت فرنگی و کیوی بهترین منابع ویتامین C هستند، فلفل دلمه ای، سبزیجات سبز و گوجه فرنگی نیز سرشار از این ماده مغذی هستند. در واقع، فلفل دلمه ای قرمز بیش از دو برابر یک پرتقال ویتامین C دارد.

خلاصه ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که به استحکام و یکپارچگی ناخن های شما کمک می کند.

8. روی

روی برای بسیاری از واکنش ها در بدن شما از جمله رشد و تقسیم سلول ها مورد نیاز است.

ناخن ها از نوعی سلول تشکیل شده اند که به سرعت رشد کرده و تقسیم می شوند. به دلیل این تولید سریع، یک منبع ثابت روی برای تقویت رشد سالم ناخن ها مورد نیاز است.

مصرف ناکافی روی می تواند به تخریب صفحه ناخن شما کمک کند و باعث پیدایش لکه های سفید روی ناخن های شما شود.

RDA برای روی برای مردان و زنان به ترتیب 11 میلی گرم و 8 میلی گرم در روز است.

پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ منابع غنی روی هستند. با این حال، سویا، نخود، لوبیا سیاه، مغزها (مانند بادام و بادام هندی) و دانه ها نیز حاوی آن هستند.

خلاصه روی برای رشد سالم ناخن های شما مورد نیاز است. پروتئین های حیوانی راهی عالی برای مصرف روی کافی از طریق رژیم غذایی شما هستند، اگرچه برخی از غذاهای گیاهی نیز این ماده معدنی را دارند.

مکمل ها در مقابل منابع غذایی یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی احتمالا بهترین راه برای دستیابی به ناخن های قوی، براق و سالم است.

در حالی که مکمل های زیادی برای تقویت ناخن ها به بازار عرضه می شود، شواهد علمی وجود ندارد. تا به امروز، مکمل های بیوتین تنها نوع نشان داده شده که دارای اثر احتمالی هستند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که کمبود برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی ممکن است بر سلامت ناخن‌های شما تأثیر منفی بگذارد.

سعی کنید ویتامین ها و مواد مغذی خود را از غذا دریافت کنید، اما زمانی که نمی توانید، مصرف مکمل می تواند به شما در رفع نیازهایتان کمک کند و احتمالا سلامت ناخن هایتان را بهبود ببخشد.

خلاصه مصرف انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی از طریق غذا بهترین راه برای بهبود و حفظ سلامت ناخن است. تحت شرایط خاص، مصرف یک مکمل ممکن است مفید باشد، اگرچه تحقیقات علمی در این زمینه وجود ندارد.

سخن اخر

در حالی که مصرف انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی از طریق غذا به رشد و حفظ ناخن‌های سالم کمک می‌کند، شواهد نشان می‌دهد که مکمل‌ها با آنها ممکن نیست.

بیوتین استثناست و مکمل های این ویتامین ممکن است به ترمیم ناخن های شکننده کمک کند.

به طور کلی، اگر می خواهید ناخن های قوی و براق داشته باشید، حتماً انواع میوه ها، سبزیجات، مغزها و دانه ها و همچنین پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ترجمه شده توسط تیم بانو زی

منبع نوشته:

https://www.healthline.com/nutrition/vitamins-for-nails

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *