روش های طبیعی درمان سفیدی مو + آموزش

درمان سفیدی مو یکی از پر جستجو ترین مطالب داخل اینترنت است که امروز در مورد آن مقاله ای ترجمه کردیم و امیدوارم به دردتان بخورد.

سفیدی موها فقط در دوران پیری و کهنسالی صورت نمیگیرد امکان دارد در سنین جوانی در رنج سنی ۲۰ تا ۳۵ سال نیز رخ بدهد، سفیدی موها بخاطر از بین رفتن رنگدانه های فولیکول مو است، از عواملی که بر زود سفید شدن موها اثر گذار است آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن و…است.

از عوامل جلوگیری سفیدی موها میتوان به ویتامین های A.B.D.C مواد معدنی مثل آهن، روی، مس و…اشاره کرد.
اگر در سنین جوانی به این مشکل برخوردید اصلا نگران نباشید با روش های طبیعی و گیاهی میتوانید سفیدی زودهنگام موهایتان را درمان کنید.
امروز در این مقاله تیم بانو زی به شما روش های طبیعی و گیاهی درمان سفیدی زودهنگام موهارو معرفی میکند.

نوشته های مشابه

توجه : قبل از هرکاری حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

درمان سفیدی مو با برگ کاری

برگ درخت کاری و تاثیر آن در درمان سفیدی مو :

برگ درخت کاری از قدیم به عنوان یک راه درمان برای سفیدی موها بشمار میرود، کمی برگ درخت کاری تهیه کنید و باکمی روغن نارگیل بجوشانید سپس روغن بدست آمده را روی سر به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ داده و نیم ساعت استراحت داده و بشورید.

هلیله سیاه برای مو

تاثیرات هلیله سیاه در درمان سفیدی مو :

مقداری هلیله سیاه تهیه کنید و آن را پودر کنید با کمی عسل طبیعی مخلوط کرده و روزی ۳ قاشق میل کنید این کار را به مدت یکسال تکرار کنید فقط توجه کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید این ترکیب به بانوان باردار و شیرده توصیه نمیشود.

گذاشتن حنا برای موی سر

گذاشتن حنا و تاثیرات آن در درمان سفیدی مو :

حنا یک رنگ دهنده و تقویت کننده طبیعی برای موها بشمار میرود، مقداری برگ حنا تهیه کنید و آن را با روغن نارگیل بجوشانید تا غلیظ شود وقتی که سرد شد روی سر ریخته و ماساژ دهید واجازه دهید خشک شود سپس بشورید.

پیاز و تاثیرات آن :

متخصصان طب سنتی معتقدند که آب پیاز روی رنگدانه های مو تاثیر می گذارند، آب تعدادی پیاز را گرفته روی سر ریخته و ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت بماند سپس بشورید تکرار چند باره این کار در هفته شما را به نتیجه دلخواه میرساند.

روغن کنجد برای سلامتی مو

تاثیرات کنجد:

یکی از تقویت کننده های طبیعی مو روغن دانه کنجد بشمار می رود، کمی روغن کنجد تهیه کنید و با دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید چند دقیقه گرم کنید و روی سر ریخته و ماساژ دهید و موها را با یک حوله گرم بپوشانید ونیم ساعت صبر کنید و بشورید، این کار ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید تا سفیدی موها از بین برود.

سخن پایانی:

حتما قبل از انجام هرکدام از این روش ها، با پزشک پوست و مو مشورت کنید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *